sobota 30. ledna 2016

Drobnosti ze života

Aneb co nového za posledního čtvrt roku minimálně. Životními stálicemi zůstávají práce, překlady, hry, Buck-Tick a směs ostatního.

Práce
A je to tady! Od nového roku jedeme na dvanáctky a nepřekvapivě je většina věcí přesně tak, jak jsem si myslela. Volných dní mám sice více, ale první den po směnách téměř celý prospím nebo nejsem schopná vůbec ničeho, takže se sotva dá počítat. Ranní dvanáctky mě zabíjí. Po první sekvenci jsem prospala 14 hodin v kuse, po druhé litovala, že to nejde zopakovat. Zastřelte mě někdo.
S volnými dny přes týden je to taky docela na dvě věci. Plánování dá mnohem více práce a bez přespávání nemají výlety do Prahy moc cenu, protože když má druhá strana konečně volno, musím si začít hlídat čas odjezdu. Teď, když mám kde přespávat je to v pohodě, ale časem se asi budu muset smířit s hostely.
Dobrou zprávou je, že od února do neurčita jedu jen noční. Tedy, ona to moc dobrá zpráva není, protože jedeme v podstavu. Předák musela do směn a tak, aby mohla dělat svoji práci, za ní pojedu noční a ona za mě ranní. Prosím zachovat navěky! Akorát nesmí ani jedna z nás vypadnout, takže se nám okamžitě začaly rojit zdravotní problémy. Já jsem podruhé nachlazená, ale začala jsem s inhalacemi a zatím zabírají. Jde tedy jen o rýmičku. Snad to vydrží. Jedna kolegyně si zlomila zápěstí a druhá má problémy s nohou. Předák říkala, že jestli to takhle půjde dál, doslova vymřeme.
Druhou dobrou zprávou je, že se možná odsune nebo dokonce zcela zruší přesun našeho pracoviště. Modlím se, aby se tak stalo, protože by mi odpadly jakékoliv starosti s dopravou. A taky by nám zůstala lednice, mikrovlnka a prostor k dýchání.

Počítače
Matka konečně dostala nový stroj, takže si můžu oddychnout. Dell už nikdy víc neuvidím! Při této příležitosti jsem se seznámila s Windows 10 a musím říct, že se mi docela zalíbily. Zprvu jsem sice nadávala na stupidně udělanou lokalizaci systému, kterou si nastavíte až po rozšlapání OS klasicky v nastaveních (skvělá věc pro technicky dostatečně zdatné, avšak anglicky nehovořící) a trochu mě vyděsil vzhled mobilní aplikace, avšak když jsem se během instalací a nastavování s celou záležitostí blíže seznámila, dost mě nadchly. Po vypnutí všech "Ano, můžete mě sledovat," a odstranění před- instalovaných sajrajtů jsem se zamilovala do nové nabídky Start, která je jako dělaná pro uživatele gazilionu programů, hlavní lišta zůstala stejná jako v sedmičkách, a průzkumník je sice trochu pozměněný a v levém menu je zbytečně moc věcí, avšak bylo v něm pár vychytávek, které mě zaujaly. 
Odpadla tím starost se zvyknutím si na nový systém v případě vlastního nového počítače. A tato situace možná nastane už v létě, nikoliv až na Vánoce. Odešla mi kamera, numerická klávesnice se mi prolnula s okolím a čtečka DVD vydává stále děsivější zvuky. Je jen otázkou času, kdy odejde něco, bez čeho už se opravdu neobejdu.

Čtivo
Opět jsem v jednom z těch období, kdy se na četbu jen těžko soustředím. Na okně mi spočívají čtyři knihy z knihovny, kolem Vánoc se mi tu sešla malá hora nových přírůstků a můj seznam knih k přečtení se neustále rozrůstá. A já nic. Přinejmenším jsem rozečetla Lucifera. Mike Carey začíná být sázkou na jistotu.


Hry
Kolem Vánoc jsem trochu ujela a zase si rozšířila sbírku her. Na Steamu jsem (samozřejmě mimo slevy) dokoupila první díl Castlevania: Lords of Shadow, sequel a nějaká DLC a s dárkem pro tátu mi přišly první díly Bioshocku, Dead Space a Assasin's Creed. Na Castlevanii a Dead Space se nesmírně těším, Bioshock vypadá zajímavě, s AC si nejsem úplně jistá. V každém případě mi to s mým tempem hraní vydrží minimálně na rok. Spíš na dva.
Do Tery nám přede dvěma měsíci přišel nový patch se změnami, což znamená, že v době, kdy celý server šílí z nových věcí, já hru uložila k ledu. Jako vždycky *headdesk* Pomalu už si ale začínám říkat, že bych se mohla přihlásit a opět se trochu začlenit do gildy. Pro teď je tu ovšem Dragon Age: Origins, které snad konečně úspěšně dohraji! Od první hry mi nebylo přáno a i přes 3 rozehrání jsem se konce nedočkala. Můj krvavý bojový mág teď ale běhá po posledních side-questech a o víkendu se půjde na Landsmeet pro Loghaina, mwahahahaha! Gackte, jak já se na něj těším! Škoda jen, že pro chudáka Alistaira to znamená buď doživotní opilectví nebo sňatek s Anorou. Ještě jsem se nerozhodla, co je horší.
Ve volných chvilkách, kdy není nálada na nic lepšího, pak hraji jiné žrouty času - Fallout Vault a PlagueInc. Ze série Fallout jsem zatím nic nehrála, ale asi na ni časem dojde. Pokud jde o minihru, stavíte si svůj kryt, staráte se o lidičky a budujete lepší komunistické zítřky daleko od nehostinného povrchu. Skvěle se to doplňuje s PlagueInc, v níž se snažíte vyšlechtit nemoc, která nakazí a vyhubí celý svět dřív, než se najde lék. Sama uznávám, že bych se u toho asi neměla smát, jak se směji. Nahlas. Psychopaticky. Ale baví mě to a podivně uspokojuje.

Buck-Tick
Někdy v září mi tuším přišlo jejich poslední album Arui wa Anarchy s DVD, což vedlo k nemilému poznání, že celní úřad funguje a za své "služby" požaduje peníze. Když mi dva týdny zpátky přišla Atsushiho sólovka I Am Mortal a výtisk Massivu, zjistila jsem, že minimálně u mého obchodu to tak bude s každou zásilkou. Naštvaná jsem neskutečně, protože jsem za zboží o hodnotě 1400 zaplatila se vším všudy 3000 Kč, což je sakra poplatků kolem, ale tahle grupa mi za to prostě stojí.
Arui wa Anarchy je po dlouhé době album, které se mi opravdu líbí a nejspíš se zařadí do nejlepší pětky. DVD k albu je úžasné a jen potvrdilo, že nutně potřebuji mít originál i všech ostatních. A sólovka I Am Mortal? Doslova jsem tu skákala radostí asi tři hodiny. Hudba sama o sobě je dokonalá. Jistě, má to být o tom, jak je skvělé za každou cenu zůstat naživu, takže jsem se u některých písní na férovku rozbrečela a absolutně nikoho by nepřekvapilo, kdyby Atsushi v nejbližší době spáchal sebevraždu, ale kdo by od něj čekal něco skutečně pozitivního? Pokud jde o fyzickou podobu alba, opět jsem brala limitovanou edici a tentokrát se to vyplatilo. Brožura s texty, s fotkami, plakát, úžasné krabicové balení. Massive mě vyděsil svými rozměry (to není časopis ale kniha!) a byť si nepočtu, fotky jsou nádherné. Asi nejlepší, jaké se kolem The Mortal dělaly. Chtíč vnitřní fanynky byl ukojen.


Překlady
Moje anime pětiletka opět stojí, byť jsem ji chtěla mít do Vánoc z krku. Sice nepřekládám rychlostí blesku, ale zbytek týmu se nějak zastavil a nerozjíždí se. Navíc mi došla i videa a anglické titulky a zdroj mlčí. Vzhledem k tomu, že jde o anime licencované v USA a já takové věci sháněla naposledy před pěti lety (ať žije stream), byla jsem do včerejška docela v pytli, protože jsem to nemohla nikde najít vlastní silou. Naštěstí nějakého Rusáka napadlo nahrát na net VŠECHNY anglické překlady, díky čemuž mám z poloviny vyhráno. Teď už jen videa a nějak si to provizorně poskládat k sobě. Pak ať si s tím dělají, co chtějí.
Herní tým pro změnu dokončil Mad Maxe, kterého jsem se příliš neúčastnila. Jednak jsem na podzim vypadla na dva měsíce, což stačilo, aby mě zcela minula hlavní storyline hry a základní prostředí, druhak se mi poprvé stalo, že mi překlad nesedl natolik, abych s ním nebyla schopná hnout. Problémy byly dva - technika a nadávky. Jsem typická blondýna a o autech vím, že mají čtyři kola a rozlišují se podle barvy. A přestože v reálu nadávám jako dlaždič, má slovní zásoba je v tomto ohledu velmi tristní. Nemluvě o tom, že když ji chci přenést na monitor, jsem přirozená jak pet-lahev v lese. Snad budou nové projekty lepší.

(Skoro) jednou větou
~ Konečně jsem si sehnala pořadače na Pevnosti. Původně jsem sice chtěla zcela kryté kartonové, aby se na ně neprášilo, ale ani po dvou letech jsem nesehnala nic, co by se mi zamlouvalo. Postupně tak dokupuje plastové, děravé, zato velmi pěkné. Stala jsem se tak vlastníkem volného prostoru a lépe se mi v nich orientuje.
~ Nepřestává mě fascinovat, že místní Knihobudka stále funguje! Minulý týden jsem tam odnášela pár knih a komiksů, které by se nevyplatilo prodávat. Jakmile se dokážete zbavit jedné knihy, je to s každou další snazší.
~ Začala jsem sledovat dění kolem fantastických seriálů a nestačím zírat, kolik toho vychází. Kde na to vezmu čas nevím, protože jsem pozadu i s těmi pěti sériemi, kterým se věnuji již léta.
~ Na podzim se jede do Krakova! Sice stále není jisté, jestli to vyjde, ale zrušit se to dá vždy. Já, sestra, Akihime a čtyři dny v Polsku. Po Británii mi všechno přijde laciné a snadné.
~ Díky několika playlistům na Youtube jsem objevila pár zajímavých steampunkových skupin. Parostrojní vody se za těch pár let očividně rozrostly a já to schvaluji.




16 komentářů:

Astrak řekl(a)...

Tak on se ten tým nezastavil, jenom mám poněkud nabitější program s vlastním překládáním, výukou a doučováním. :D

Jinak semtam se sem k tobě dostanu a nemohu se prostě nezeptat. Ta stále větší a větší podobnost s formátem (Ne)významných drobností je čistě náhodná? Právě čtu občas zápisky z obou blogů a mám takový pocit, že Drobnosti jsou mnohem starší. Neber to nijak osobně, jen mě to tak teď trklo i tím, jak jsi do názvu tohohle článku také zahrnula "drobnosti".

TSal řekl(a)...

Podobnosti jsem si zcela vědoma. Tyto všeobjímající články o všem možném píšu s různou frekvencí prakticky od založení blogu, akorát jsem je dlouho schovávala pod smyšlené názvy. Po letech mě to ovšem přestalo bavit (a taky začala docházet fantazie), naneštěstí přesně v době, kdy Ely začala se svými články. Chvíli jsem se snažila najít alternativu, ale nakonec jsem se na to vybodla. Ani jedna z nás na tom nevydělává, o nic nejde, takže jo, když řekneš, že kopíruji, asi na tom bude trochu pravdy. A taky je mi to dost fuk xD

Ely řekl(a)...

No dobrý, no, tak rozmrkávám auru a na chvilku porážím svou úchvatnou osmidenní migrénu, abych se šla podívat, co mi to muž říkal (proto se omlouvám, že nemůžu tentokrát komentovat článek samotný, písmenka bolí) a musím přiznat, že jsem poněkud zaražená. Zcela upřímně, od založení Drobností si několik mých známých založilo na blogu stejnou rubriku, vesměs s poznámkou, že se u mě inspirovali. Pocity jsem měla poněkud rozpačité, jak asi pochopíš, ale člověk nakonec pokrčí rameny a potěší ho to - je to fajn metoda, jak si přečíst něco nového o kamarádech. Tohle ale tedy... To se teď budou naše články stejně jmenovat nebo jen tento? To vážně neexistuje jiné slovo s podobným významem? T'Sal, já vím, že na tom ani jedna nevyděláváme, jak píšeš, ale přece jenom je na ty blogy člověk docela pyšný - je to jeho duševní vlastnictví, jeho dítě. Já si s nimi dle toho vyhrála, vytvořila jsem vlastní designy, sepsala si kódy (jen to králičí hodnocení knih musím předělat, člověk vezme šablonu králíka z internetu, protože se bojí, že by zvíře dobře nenakreslil, a pak zjistí, že už nějaký jiný blog u nás používá dlouho to samé! What are the odds, really?), s články si hraju dny, klidně i déle. Pokud se nepletu, máš tenhle blog déle než já Deníček, četla jsem tě snad ještě předtím, takže to musíš asi cítit podobně. A proto ten článek přímo pojmenovat stejně, když jsi ještě v tom nějakém předchozím příspěvku psala, že nechceš "moc kopírovat můj blog" nebo tak něco (vyhledávání dnes taky nehrozí, ale tuším že v tom s tím pterodaktylem?), přijde mi to docela čotto... Asi to zní dětsky nebo jako výroba velbloudů z komárů, ale... Sice bych měla být asi spíš ráda, že mi už nějakou dobu lidi nekradou celé články, asi už to nefrčí nebo tak něco, ale ti byli cizí a takhle nějak nevím, co si o tom myslet.

(Asi z toho bude blok textu o nesmrtelnosti brouka, což? Nezjistím, dokud neodešlu.)

TSal řekl(a)...

Ehm... Pokud za duševní vlastnictví považuješ dělení článku na podkapitoly a slovo "drobnosti", což je asi tak jediná podobnost mezi našimi články a blogy, tak mi to přijde docela lol. Ale pokud ti to tak strašně vadí, pokusím se příště použít jiné slovo. To je asi tak všechno, co k tomu můžu napsat.

Ely řekl(a)...

T'Sal: Bylo mi docela jasné, že to generalizuješ nebo vypíchneš jednu věc pro komické vyznění a smeteš ze stolu, když se ti člověk snaží objasnit své pohnutky, ale tak teda asi děkuju.
(Akorát ona ta zlehčující reakce působí divně, když člověk přihlédne třeba jen k tomu předchozímu komentáři. Just saying. Taky bych to nechtěla dál rozebírat.)

kavárnistka řekl(a)...

Nechtělo se mi do toho kecat, ale asi se přeci jen ozvu (protože mi asi uniká ten problém).
Formát "shrnu sem všechno, co mě poslední dobou potkalo" je pro lidi, co nemají čas psát miliardu příspěvků měsíčně celkem normální (nebo aspoň pochopitelný - dělám to taky). Než postovat tematické odstavečky nebo čekat, až se k tématu vyskytne víc materiálu, je lepší si takhle spojit věci, které spolu třeba i nesouvisí. Šetří to čas. Čas, který (nejenom my pracující) nemáme.
Slovo "drobnosti" je normální české slovo. Nemůžeme čekat, že když se jedna osoba rozhodne ho používat, nikdo jiný na něj nemá právo. T'Sal si přece nezměnila název blogu, jen potřebovala nějaký nadpis příspěvku. Pokud si dobře vzpomínám, někdy taky použila v nadpisu slovo "střípky", ale ani mě tehdy nenapadlo, že by mi chtěla švihnout mou (dost pofidérní) imidž. Prostě je to slovo. Slova se používají. Kdyby každý chtěl mít nárok na svoje vlastní slovo, které je součástí běžné češtiny, tak bychom si moc nepokecali.
Těžko říct, jestli jsem se trefila do středu problému (nebo aspoň do okraje), ale zkusit jsem to chtěla :)

Ely řekl(a)...

OK, tak se ještě budu vyjadřovat, když je nový komentář.

Kavi, máš pravdu zhruba ve všem, až asi na to, že Drobnosti jsou docela zřídka užívané slovo (musela bych se podívat do korpusu), ale to je úplně nepodstatné, jinak všeobecně souhlasím. Šlo mi ale opravdu o něco jiného:
Ono jako upřímně, když jsem ten článek viděla, zaujalo mě to spíš jako náhoda. Zvedlo se mi obočí až po přečtení komentáře od T'Sal Astrakovi, jehož obsah mi ráno po telefonu šeptal, o tom, že si je "podobnosti zcela vědoma", že je "něco pravdy na tom, že kopíruje" a "že je jí to fuk", což samo o sobě vyvrací skoro vše, co jsi tu teď napsala. To mě donutilo vyjádřit svůj postoj. Nereaguju na nadpis samotný, reaguju na nadpis z hlediska toho komentáře, jestli chápeš. Nevím, jestli to mělo vyznít humorně a celé to špatně pobírám nebo co, ale mě to prostě zarazilo. Jestli to bylo míněno vážně, doteď to nechápu.

TSal řekl(a)...


"Podobnosti jsem si zcela vědoma." Protože jsem napsala celý článek a pak si náhodu vzpomněla na tebe a tvůj blog.

"když řekneš, že kopíruji, asi na tom bude trochu pravdy." Protože jsem si byla vědoma té podobnosti. Protože mě napadlo, že by to někdo mohl vidět jako kopírování, přestože o to mi nikdy nešlo a nikdy jsem to ani neměla zapotřebí. Ale nechala jsem to tak být, protože mě v mé nesmírné naivitě nenapadlo, že by s tím někdo mohl mít takový problém. A protože mi přišlo snazší napsat tohle, než tady sáhodlouze vysvětlovat proč je podobnost jen podobností nikoliv kopírováním.

"A taky je mi to dost fuk." A fuk mi to je nadále, protože jste tady s Astrakem začaly řešit neskutečnou kravinu a já nechápu proč. Fakt tady je 8 komentářů kvůli slovu, které je uvedeno ve slovníku spisovné češtiny? Fakt mě tady chcete chytat za slovíčka? Well, poslužte si. Tenhle měsíc jste už asi šestí a já nemám energii ani náladu si kazit další den tím, že se tu budu hádat s někým, komu se z celého třístránkového článku nelíbilo jedno slovo.

Ely řekl(a)...

T'Sal, OK, díky za vysvětlení. Není to žádný problém, jak uvádím ↑, přišlo mi to původně jako náhoda a až tvůj komentář mě zmátl. (Also děkuju za smazání toho tvého komentáře z 18:48 s oním diskuzním faulem o tom, jak si nárokuju autorská práva.)

Příliš nerozumím, proč oněch 8 komentářů označuješ za "hádání", když nikdo nepoužívá žádných příkrých slov, nenadáváme si, nejsme nepřátelé, jsem naopak tvůj mnohaletý čtenář. Já nevím, mně to připadá jako diskuze. Máš tu pod články prostor pro diskuzi přece. Je mi líto, jestli máš nějaké problémy s hatery, jak jsi předtím uváděla tady či na FB, už si přesně nepamatuju, ale opravdu si nemyslím, že je třeba nás řadit mezi podobné lidi.
Za žádná slova tě rozhodně chytat nehodlám, jen jsem přesně označila v dovysvětlujícím komentáři kavárnistce, o čem mluvím. Což už jsme si očividně ujasnily, že to jen jinak vyznělo, ne? Nevím, proč ztrácet trpělivost.

Takže tedy pěkný zbytek večera.

Anonymní řekl(a)...

Woho, se tu trolí beze mě? :-( Těším se na zápas v bahně. Fandím pro jednou taky autorce, páč Ely je mimo. A to jakože totálně. :-)

Trol 1

Astrak řekl(a)...

Wild master trole appeared.
It used cringe.
...
But nothing happened.

pseudoveverka řekl(a)...

Bohové... tohle je fakt panoptikum... jak sem chodím sporadicky a nekomentuju nikdy, tak se musím ozvat:
1. Fakt máte všichni čas řešit takové blbosti? Co bychom měli dělat my s weby s celou redakcí, kdybychom se uráželi kvůli každé podobnosti se stránkami téhož zaměření?
2. "Drobnost" není zřídka používané slovo, je to naprosto běžně používané slovo. Pro výraz podobného významu se vzácným výskytem navrhuju "titěrnost". (A nijak si ho nenárokuju, takže pokud ho, T'Sal, paní má, chceš používat, do toho xD)
3. Bod pro anonyma. Over.

Anonymní řekl(a)...

Rozumný nazor na tomto webu? Na internetu už není bezpečno.

Trol 1

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, taky umím anglicky. I německy a švédsky. Wow.

Trol 1

Astrak řekl(a)...

XDDDDDDD

Anonymní řekl(a)...

Já vím, trapný no. Co ty, už tlumočíš císaři?

Trol 1