neděle 4. září 2011

Jak se čte můj ctěný nick

Ano, já vím, že je to úplně zbytečný článek, protože léta praxe mě naučila, že ať vás opravuji jakkoliv, stejně si to budete vyslovovat po svém. Léta praxe mě také naučila neskřípat zuby, nechápat se zbraní a přecházet to s tichou odevzdaností. Jak kruté, hrdá Myš byla zlomena T__T

V každém případě, tento nick jsem zvolila před neuvěřitelnými sedmi lety, od kteréžto doby mi zůstal jako neustálá připomínka mých nejzarytějších Star Trek let, a upřednostňuji ho před svým křestním jménem. Ne že bych své křestní neměla ráda, ale většinu života jsem prožila na netu a tak je mi nick bližší. Proto, váháte-li jak mě oslovovat, zvolte raději mou přezdívku.

Nick je odvozen od vulkanských ženských jmen, která obvykle začínají na T'něco a právě onen začátek vám dělá největší potíže. Ke svému překvapení jsem zjistila, že onen apostrof zatím zmátl všechny kromě Nightie, která mě pokud si dobře vzpomínám jako jediná vyslovuje správně.

Většina lidí automaticky přecvakne do anglických zákonitostí a vyslovuje mě jako [Týsal], případně [Týseil]. S druhou variantou jsem se setkala zatím jen dvakrát a prosím, lidi, prosím, ne. Už nikdy. Když už mě chcete číst špatně, tak volte variantu číslo jedna. Na tu dokonce i reaguji.

Japonštináři pro jistotu apostrof zcela ignorují a čtou mě po vzoru Hepburnova přepisu - [Cal].

A teď konečně k tomu, jak se vlastně čtu správně. Představte si krásné české T jako třeba ve slově "tlapka". Ano, a přesně toto T vyslovte a za něj místo "lapka" nalepte [sal] jako ve slově salát. Voilá! A máme T'Sal!

Děkuji za pozornost.

12 komentářů:

SarahAlex řekl(a)...

Taky by mě to vytáčelo. Už proto, že "Tý-sal" zní skoro jako "Tý-jelk". :oD

kavi řekl(a)...

Ale vydrželas to trpět dost dlouho, zvlášť když si vzpomenu, že tě to štvalo, už když jsme se poprvé potkaly^^

T'Sal řekl(a)...

Sarah: Omg, teď z toho budu mít ještě větší traumátko o_____O

Kavi: Je rozdíl mezi "vydržet něco" a "být líná sepsat článek" xDDD

KatkaSedl řekl(a)...

a co Té-Sal? ne? Nelíbí??? XD Musíš to zase jednou přede mnou vyslovit, jak se to má číst, protože jinak bohužel nejsem schopná. T___T

T'Sal řekl(a)...

Sakra na tuhle počeštěnou variantu jsem zapomněla, takže - ne, takhle taky ne XD

Mitsuki řekl(a)...

Prave jsi poznala dalsiho cloveka, ktery tvou prezdivku vyslovoval celou dobu spravne :) Ostatni napady jsou vskutku kreativni, asi mam malou fantazii :)

T'Sal řekl(a)...

Mitsuki: Asi ti věnuji virtuální hug xD

chill řekl(a)...

Tak to jsem tě náhodou vždycky četla dobře. O:) Ať se jdou lidi zahrabat, není nad selský rozum. ;) (Star Trek neznám a neumím, promiň... i když ho mám už nějakou dobu v plánu. :))

Alizbeta řekl(a)...

Zcela nahodou jsem pouzivala spravnou vyslovnost:D

Anonymní řekl(a)...

Jednoduše rackovsky nejlepší je prosté Téčko :D

Anasis řekl(a)...

o,o HMMMM tak já vždy říkám T-esal
Zní to jak Trsal XD

Ellene řekl(a)...

ani ma nenapadlo, ze by sa to malo vyslovovat inak :D