středa 3. srpna 2011

Advík 2011

A jako každý rok touto dobou, i letos jsem vyrazila na Advík. Tentokráte však ne na celý, jelikož jsem kvůli praxi dojela až v pátek večer, což mě dost mrzí. O společnost nebylo nouzi, dělaly mi ji má sestra, Bellatrix a občas i Nicol, aneb dámské jízdy 4ever!

(Bude to pekelně dlouhé, ale nechce se mi to dělit, aby to nedopadlo jako loni o.O)

Ubytování

Začnu tím, co mě otrávilo nejvíc, jelikož jak jsem letos na Advíku zjistila, můžete se několik hodin bavit sebevíc, ale jakmile se v závěru objeví něco nepříjemného, zkazí vám to celý požitek. A takhle si z tohoto reportu třeba neodnesete pocit, že to celé stálo za houby.

Ubytování bylo příšerné. Tím nemyslím to, že poprvé chtěli po každém, nikoli jen po opozdilých, 50,- za noc, ani to že jsem musela spát na karimatce, mrzla pod dekami a dělila se o tělocvičnu s asi dvěma stovkami lidí. Nemyslím tím ani, že škola na nocování byla 2km od místa konání, jelikož jim původní prostory na poslední chvíli odpadly. Některé věci prostě neovlivní ani orgové. Navíc, když člověk nocuje na conu a pronajímá si místo ke spaní v tělocvičně, nemůže počítat s tím, že bude mít pohodlné lože a klidný spánek.

Myslím tím jedny SPOLEČNÉ sprchy pro dvě totálně narvané tělocvičny plus osazenstvo, které muselo spát na chodbách, a o nefungujícím rozpisu, který kdosi zrušil a orgové se ho nenamáhali obnovit, takže to v závěru dopadlo tak, že když ve sprše byly holky, tak tam chodily stále další a další a pánové museli čekat jako trubky a doufat, že jednou chodit přestanou. A naopak to nebylo jinak. Stejně tak byl nedostačující počet záchodů a umyvadel, z nichž se minimálně dívčí v sobotu ucpaly a zůstaly tak až do neděle (a nejspíš i do pondělí). Na záchod jsem chodila zásadně jen na akci, jelikož tam byla situace mnohem snesitelnější.

I to by se ale nespíš dalo přežít. Nejvíce mě totiž štvala dvě v pátek narychlo zavedená pravidla, s nimiž jsem se na Advíku doposud nesetkala a doufám, že již nesetkám.
1) Příchod na budovu nejpozději ve 23:00
2) Večerka ve 23:15

Naštvala mě. Naštvala mě dokonce tak hodně, že mi dokonale zkazila závěr každého dne a ještě teď skřípu zuby, když si na to vzpomenu. Na to a na jednání orgů, tedy vlastně hlavně jednoho z nich, s návštěvníky akce.

Očekávat, že všechny naženou v jedenáct do tělocvičen a že všichni o čtvrt hodiny později zalehneme a oddáme se spánku, bylo hodně naivní a já opravdu nechápu, jak se můžou někteří divit, že jsem to tak řešila. Jestli některým nedělá problémy chodit spát na povel a nebo brzy, tak prosím, je to jejich věc, ale já prostě brzy neusnu. Vlastně čím aktivnější jsem přes den, tím později chodím spát. A tato možnost mi najednou byla sebrána, jako kdybych se vrátila zpět na základku na školu v přírodě, kde vychovatelka zavelela a bylo vymalováno. Jenže já mám dávno po základce, i po střední a tohle netoleruji ani vlastnímu otci, který mě živil přes 20 let. Není proto divu, že to odmítám tolerovat někomu, komu jsem zaplatila, aby mě bavil.

A nejde mi jen o povídání. Bohatě by mi stačilo, kdyby nechali alespoň někde světlo, abych si mohla číst a zabila tak volný čas. Každý rok si s sebou beru dostatek četby na zabití večerů, kdy už se mi povídat nechce, nebo je na rozhovory opravdu pozdě. Ale jak si mám číst v šeru nebo naprosté tmě? Loni se prostě člověk sbalil a šel na chodbu, kde se furt svítilo, takže jsem si mohla číst a přitom jsem nikoho nerušila. Letos nebylo kam jít.

A fajn by i bylo, kdyby měl člověk víc jak půl hodiny na to, aby po příchodu do budovy došel ke svým věcem, navečeřel se, uklidil si, sbalil věci do koupelny, šel se koupat a třeba se i za světla vrátil. Ale to se opravdu nestíhalo… A ano, byla to jen půl hodina, pokud jste neměli štěstí a nenarvali se do prvního autobusu, který jel po poslední přednášce.

Podle mého si orgové měli udělat jasno v tom, co vlastně chtějí. Chtějí, aby do určité doby byli všichni na jednom místě a nebo chtějí, aby v tělocvičně bylo od určité doby absolutní ticho? Pokud chtěli první možnost, museli počítat s hlukem, protože jak jsem psala, ne všichni chodí spát na povel a opravdu nikomu se nechce ležet několik hodin na zádech a civět do tmavého stropu. Pokud chtěli to druhé, měli nám umožnit jít se vykecat a posedět někam jinam a vrátit se až se nám bude chtít spát nebo když už, tak s mnohem pozdějším limitem (2 hodiny v noci by byly fajn). Pak by nebyl problém v tělocvičnách udržet jak tmu, tak i ticho a klid. Bylo by to jednoduché, prosté, vyhovělo by to požadavkům orgů, požadavkům nočních sov, i požadavkům ospalých lidí. Nikdo by neremcal.

Jenže oni ne. Oni chtěli obojí a já opravdu netuším, čeho tím chtěli dosáhnout. Navíc, pokud nějaký org chodí a každých 15 minut na chodbu i na obě tělocvičny řve: „Ticho!“ čímž dělá větší kravál než všichni šeptající si lidé dohromady, tak jsem zmatená ještě víc. To nás taky mohli nechat kecat, svítit a čas od času na nás zařvat, abychom se ztišili, kdyby hluk dosáhl přílišného rázu. Jako tomu bylo na předešlých ročnících.

Nelíbilo se mi ani jednání jednoho organizátora, který se choval jako typický zakomplexovaný jedinec, který si na takové akce jezdí léčit ego. Měla jsem tu smůlu a potkala takového už loni, letos tradice pokračovala. Akorát že tentokrát jsem ve vraždě bránila já sestře. První noc po zavedení těchto pravidel jsme totiž po zhasnutí opustily tělocvičnu a doufaly, že bude možné si potichu povídat alespoň na chodbě, kde bylo jen minimum lidí. Sedly jsme si na schody a polohlasem mluvily, když k nám přiběhl dotyčný a začal z nás dělat úplné idioty, co prý jako nechápeme na dodržování nočního klidu. Nemělo cenu se s ním hádat, že noční klid neznamená tmu a absolutní ticho, jelikož jinak by policie nevěděla kam dřív. Nechtěla jsem se hádat a riskovat, že mu rupne v bedně ještě víc a vyrazí nás na déšť, čemuž bych klidně věřila, že by udělal. Hlavně, že si pod schody povídala jiná skupinka, jejíž součástí byl i jeden org a na ty on si nedupl. Asi jsme si do kroužku měly pořídit nějakého jeho kolegu a měly bychom také klid.

Takže stručně řečeno. Nenaštvala mě pravidla jako taková. Naštvala mě jejich naprosto nevhodná kombinace, chování dotyčného idiota a to, že jsem se měla z rozkazu nudit na akci, od níž člověk očekává zábavu.


Prostory

Vzhledem k tomu, že na jiné akce nejezdím, neměla jsem s KC Zahradou doposud to potěšení. Už před akcí se sice objevovaly zděšené hlasy, jak je to tam malé a že se nemůžeme vejít, ale na utvoření názoru jsem čekala, až přijedu na místo. Když jsem tam prve přišla, zděsila jsem se. Dole v otevřeném čtverci bylo lidí, že se pomalu nedalo projít a já si říkala, že tohle bude katastrofa. Ale časem jsem si na ten dav zvykla a pravdou je, že to po rozeběhnutí přednášek trochu opadlo. Místnosti byly menší a my se nedostaly na několik přednášek. Pravdou ovšem je, že na BL přednášky, na přednášky s hodně zajímavou a obecnější tématikou a na Greka jsem se nedostala nikdy, ani ve větších prostorech. Jsou věci, které se prostě nemění. Trochu mě jen zarazila přednáška Momoko, která byla totálně zatarasená už během předchozího programu, ale to nejspíš jen protože se tyhle věci letos nestávaly pravidelně.

V minulých ročnících to totiž byla běžná praxe. Třeba na BL linii nemělo ani cenu chodit, protože když byla linie napevno ustálená v jedné místnosti, bývalo zvykem, že se učebna naplnila během první přednášky a po celý den se tam dostalo jen minimum dalších lidí, jelikož spousta lidu tam proseděla celý den a osazenstvo se tak neobměňovalo. Proto mi vyhovoval letošní systém, kdy se o jednu místnost střídalo několik linií a tak se obvykle většina osazenstva po skončení programu zvedla a šla jinam, díky čemuž se lidi promíchali.

Pravda, mít o dvě místnosti na přednášky více by bylo fajn, ale asi se nedalo svítit.

Pokud jde o mě, jedinou velkou nevýhodou bylo, že se uvnitř nedalo kde posadit. Organizace nejspíš hodně spoléhala na to, že spousta lidí bude i venku, jenže počasí neovlivníte a tak krom pátku neustále pršelo. Sice někdo dostal geniální plán, rozebral stan na deskové hry a přesunul ho i s lavicemi ke vchodu, aby se dalo sedět alespoň takhle, jenže jsme tam kvůli zimě nikdy nevydržely dlouho. A uvnitř se všude jen překáželo, protože prostory byly malé, narvané a lidé neustále proudili.


Občerstvení a jiné zboží

Krámků letos bylo méně. Vzhledem k omezenému prostoru se sice nebylo čemu divit, ale přesto mě zamrzelo, že jsem nenašla onen ministánek s knížkami, který mou peněženku toliko uchvátil loni. Mangy totiž nekupuji, na roztomilé plyšové packy, čepice a figurky nemám, a tak jsem musela odjet jen se třemi plackami a čtyřmi novými plakáty, které půjdou na skříň hned vedle těch dalších tří, které už nemám kam pověsit.

Mé nakupovací já se proto muselo uspokojovat nakupováním jídla, což nebyl problém. Shledala jsem jako povedenou záležitost nejen místní bufet s bagetami, sladkostmi a pitím, ale i venkovní gril s vepřovým a kuřecími špízy, popřípadě nudlemi. I na ostatních ročnících bylo zajištěno občerstvení, ale já jsem závislá na teplém pořádném jídle a to byl obvykle problém, protože buď byly k dispozici tousty nebo restaurace. Tady jsem měla výběr dostačující k délce akce a už jsem se nemusela táhnou jinam. (A navíc si jídlo, kde je podíl masa víc jak 10% dopřávám jen výjimečně T_T)

Krom toho se letos objevilo ještě další vylepšení! Ano, mluvím o pivu, věci, která loni byla k dispozici jen na jeden den a předtím vůbec. Sice nepatřím k těm, co se bez alkoholu nedokáží bavit, ale kelímek zlatého moku vždycky přijde vhod a prohřeje rozlámané kosti. Doufám, že se pokus osvědčil stejně jako loni a stane se z něj tradice. Naši skupinku dávno zletilých velmi potěšil.

A poslední den jsem se plácla přes kapsu a koupila si i krabičku od sushi pána! Sice jsme se se sestrou trochu obávaly zdravotních potíží, vzhledem k tomu že to tam stálo celý den, a jen velmi nedůvěřivě jsme snědly kolečka z jakýchsi nahnědlých nudlí, ale tak aby se neřeklo, že na Advíku to Japonsko flákáme xD


Další drobnosti
- Stejně jako ostatní mě trochu štvalo, že nebyly anotace. A přitom se to prý zadrhlo jen na tisku. Většina přednášek se sice dala odhadnout podle názvu, ale občas člověk opravdu netušil na co jde a to pak zrovna neusnadňovalo rozhodování. Obzvláště když špatný výběr znamenal, že už se na lepší přednášku nedostanete, jelikož bude plno…
- Pochopil někdo to Comics-salónové C všude možně, včetně každé stránky programu? o____O
- Chválím cosplayery! Vždycky jsem byla toho názoru, že české cosplaye až na pár vzácných výjimek stojí za starou belu. Ale letos jsem viděla opravdu spoustu povedených a tak si říkám, že tomu naši konečně začínají věnovat příslušný čas a peníze. Snad bych jen podotkla, že cosplaye o rozměrech spodního prádla mi přišly trochu… nemístné. Ale to už je asi na většině, aby posoudila.


Program

Program a díky tomu i akce jako taková se mi převážně líbil. Ano, bylo tam dost hluchých míst, ať už způsobených tím, že nás nic nelákalo, nebo že jsme se nikam nedostaly, ale asi bychom si to se sestrou tolik neuvědomovaly, kdybychom pokaždé nemusely řešit, kam si na tu hodinu stoupnout, abychom překážely co nejméně lidem. (Vzkaz pro návštěvníky: Schodiště NENÍ vhodné místo na stání!)

Když už jsme se však někam dostaly, stálo to za to! Tedy krom jedné jrock přednášky… překvapivě.

Lítaly jsme všude možně, ale nejvíce času jsme paradoxně trávily na Sci-fi a fantasy linii, jelikož jsme na anime-japonské věci neměly štěstí. Buď bylo plno nebo se to zrušilo.

V žádném případě to však neznamená, že bychom se cítily být nějak ochuzeny! Všechny přednášky a besedy této linie (alespoň ty, na kterých jsme byly) měly vysokou kvalitu, dokázaly zaujmout, pobavit, i dovést k zamyšlení. Rozhodně pak nejsem toho názoru, že by tyhle věci na Advík nepatřily, jak někteří tvrdí. Jednak prvky západní fantastiky najdete v anime naprosto s přehledem a navíc se naší komunity týkaly i diskuze. Rozhodně mi to přišlo patřičnější než ty dvě loňské pofidérní linie, na nichž bylo všechno možné, ale máloco mělo co dočinění s Japonskem nebo jeho fanoušky. Nad tím se kupodivu nikdo nepozastavoval…

Takže tímto posílám speciální díky všem, kteří na Sci-fi a fantasy spolupracovaly a vytvořily pro nás tak nezapomenutelné dny!


Pátek:

Kdo má právo – Saint
Zajímavá přednáška o vztahu fansubu vůči vlastníkům práv a licencí a o tom, proč fansubeři vlastně můžou fungovat a jestli tomu tak bude napořád. Já osobně si z toho neodnesla žádné nové informace, ale vždycky je fajn vidět věci z jiných úhlů (Aneb T’Sal má na těchto věcech nejraději debaty).
***

Draci: Výmysl našich předků nebo vyhynulý druh – Jatic
Tohle byla hodně zajímavá věc! Jatic nadhodil několik důkazů, které by mohly znamenat, že draci ještě ve středověku opravdu existovaly (např. společné znaky u draků západních i asijských, záznamy v kronikách o lovu na draka, vysvětlení plivání ohně kyselinou, apod.), a několik dalších, které to zase vyvracely (nulové pozůstatky kostí a hnízd, a… ehm… na nic dalšího si nemůžu vzpomenout xD). Nevěřila bych, že by se pro první případ mohlo najít tolik opravdu solidně vypadajících podkladů o.O Velmi vtipná byla také názorná ukázka toho, co se stane, když někdo něco na chvíli vidí, někomu to popíše a ten to popíše někomu dalšímu, aby to nakreslil xD
A navíc to byla jedna z těch napůl přednášek, napůl diskuzí, které mám tak ráda, takže pochvala přednášejícímu!
*****

A to je všechno. Měli jsme v plánu jít na Greka, ale když jsme viděly ten čekající dav, vzdaly jsme to. Záložní plán byl Hellsing, ale už si nevzpomínám, proč padl. Jestli taky plno? V každém případě během Draků oznámili tu úžasnou novinu s příchodem na budovu do jedenácti a my si předtím po přednáškách naplánovaly hospodu, takže jsem to zabalily a vyrazily tam rovnou, abychom vůbec měly šanci tam posedět.

Rádoby vtipná historka bokem: Nejbližší hospoda byla samozřejmě úplně narvaná, tak jsme šly dál.
Já: „Ségruša, zapoj svůj instinkt a najdi nám hospodu!“
(Blížíme se k rozcestí)
Sis: „Hmmm… tak třeba doprava!“
(Napravo hned za rohem dvě hospody vedle sebe)
(A ano, já vím, že to takhle zní lame xD)



Sobota:
Chtěla jsem na Hirošimu a Střípky homofobie. Nestihly jsme. Chtěly jsme na Otaku vs. Fangirl, ale nevešly jsme se.

Čeká nás vzpoura strojů? – Sniper
Další z debato-přednášek ve Sci-fi místnosti. Do debaty jsem se tedy moc nezapojovala, protože se vše točilo kolem umělé inteligence, o které vím jen to, že je to děsně cool a chytrá věc, s níž jsou ve filmech problémy. Naštěstí to ale neznamenalo, že bych debatě nerozuměla a neužila si ji. Sniper nám popsal, co dělá umělou inteligenci umělou inteligencí, co a proč by ji nejspíš dohnalo k našemu vyhlazení a jak by to provedla. Dostalo se i na mini-teroristický návod a pračko-síť, kterýžto nápad si asi drze ukradnu a zakomponuji do svého plánu na ovládnutí světa.
****

Kulturní předzáklad fantasy ras a jejich následná diferenciace – Jatic
Vzhledem k tomu, že Jaticova první přednáška byla skvělá, těšila jsem se i na tuhle, ale nakonec jsem odcházela s rozporuplnými pocity. Odvozování toho, z jakých legend se asi vzala ta která rasa bylo zajímavé, obzvláště trpaslíci nadzvedli obočí. Na můj vkus se ale moc mluvilo o elfech, takže se ostatní rasy musely zkrouhnout a z první poloviny přednášky, kdy probíhala debata na téma, co je a není rasa, je jasné, že má přednášející pořádný guláš v termínech. Rasa vždy byla, je a bude určována podle biologických měřítek. S kulturou nemá nic společného.
***

Top 20 největších padouchů J-RPG – Laharl a Orochi
Aneb další návštěva přednášky ve stylu: „Jdeme se podívat na Sephirotha, vyslechnout o něm pár vět a pak dělat, že známe dalších 19 postav!“ Už loni jsem byla na něčem podobném a nestydím se to přiznat. Mám ale štěstí, že tyhle věci obvykle bývají vtipné, takže jsme se smály, i když jsme vlastně o většině probíraných charakterech nikdy neslyšeli.
(A mé super-záporácké jméno je odteď Darkdeath evilwoman!)
****

A hodina volna. Trochu mě lákala Riwina přednáška o korzetech, ale o polovinu už jsem přišla, Riwiny názory znám a spíše jsem byla zvědavá na ni samou. Tahat kvůli tomu ale celou partu na přednášku, která bude nejspíš plná, se mi ovšem nechtělo. Rozhodně byl ale zážitek ji v tom davu vidět, úplně v něm svítila tím, jak do něj nepatřila xD

Malá japonská inspirace - Dufek
Jedna z těch přednášek, u nichž jsem bez anotace opravdu netušila, o čem budou. Nakonec se jednalo o jakousi všehochuť toho, co přednášející považoval za zajímavé, takže přednáška sice byla velmi nesourodá, ale nikoliv nezajímavá.
***

Dále jsme se nedostaly na Jak se stát, úspěšně žít a zemřít jako yaoifangirl. Překvapivě. Takže zase hodina volno…

Dracula: Z knížete upírem – Brian Storker
Od Briana Storkera jsem nic nečetla a ani nevím, jestli se to kdy změní. Dracula je ale téma zajímavé a proto jsme se usadily na dvouhodinové přednášce a doufaly, že se od nás nebude očekávat znalost tvorby přednášejícího. Nebo alespoň já doufala, holky tuším ani nevěděly, že jde o spisovatele xD Po imho naprosto zbytečné čtvrt hodině promítání fotek a pouštění jakési skladby přednáška konečně začala a autor nás začal seznamovat jak s Vladem III, jeho skutečnými osudy a činy, tak i s jeho literární „kopií“ Draculou od Stokera. Pro mě nejzajímavější věci začaly s promítáním fotografií z míst, která se nějak pojila s jedním či druhým, a když popisoval vztah Rumunů k tomuto svému knížeti.
Snad jen jedna připomínka určená i dalším přednášejícím – prezentace není kniha. Pokud v ní chcete text, napište ho v několika stručných bodech, které budou vodítkem pro vás i pro obecenstvo. Nahuštěný text vám jednak nebude nikdo číst a tedy je zbytečný, a navíc ho ani nikdo nepřečte, je-li malým písmem!
****

Velká diskuze s autory – Amater
Touto záležitostí jsem byla nadšená již loni a letos tomu bylo stejně. Pravda, předpokládat, že všichni v místnosti píší bylo trochu znervózňující, jelikož sestra nepíše vůbec, kamarádka tuším také ne a já již celou řadu let na nic nesáhla. Přišly jsme, protože jsme měly dobré zkušenosti z loňska a protože nás diskuze na obecnější témata nebo literární scénu u nás bavila. Když tedy padla otázka, kdo z nás píše, a Amater se jen tak random zeptala první osoby, která jí padla do oka (mně xD), nemusela jsem se dívat, abych věděla, že mým společnicím lehce zatrnulo. Já naštěstí měla co říct, jinak bych asi zrudla až za ušima. Žádné další nebezpečí jim však už nehrozilo, jelikož mluvil jen ten, kdo se o slovo přihlásil. A hlavně pak samozřejmě autoři sami. Tentokráte spíše na téma jak je to s nimi a psaním – kdy začali, jak často píší, kdy jim to spíše vyhovuje, apod.
*****

Ukradl bych auto, kdyby se dalo stáhnout – Syntax
Mám takové divné tušení, že i to jsme navštívily již loni. Je to možné? *je líná vyhrabat starý program* V každém případě mi docházejí slova chvály, tak to zkrátím. Téma stahování a jeho legálnosti mě poslední dobou poněkud zajímá, byť ne do hloubky, a je fajn si čas od času poslechnout někoho, kdo má stejné názory jako vy a nekrafe furt něco o okrádání umělců.
*****

Koncert Gothiky jsem si letos odpustila, protože už tak mě Advík stál dost peněz a nechtělo se mi v noci se tahat někam do tramtárie. Navíc jsem takhle měla celých 20 minut světla na to, abych se najedla a sbalila si věci do koupelny. Yay! -.-


Neděle:
Chtěly jsme jít na Zombie survival, ale dorazily jsme v půlce, takže už jsme neprudily x___X

Star Trek a Star Wars: Komunisté, fašisté a inkvizitoři vesmíru – Darth Zira
Název přednášky jsem pravděpodobně úplně převorala, ale jednalo se o změnu v programu a nemám tu nikde poznamenané přesné znění, takže se omlouvám.
Přednáška začala o něco později, jelikož přednášejícímu ujelo metro. Nikdy mě nenapadlo se podívat, kdo jím vůbec má být a proto jsem byla docela překvapena, když se ukázalo, že Darth Zira. Musím se přiznat, že ji nemám příliš v lásce. Ráda se chytá slova, nerada ho pouští a nedokáže si uhlídat nit svého monologu, takže když ji nikdo nekrotí, je její ústní projev docela zážitek. Nelze se proto divit, že mě představa jí jakožto přednášející dost vyděsila.
Nakonec ale nebylo tak zle, jak jsem si zprvu myslela. Ano, několikrát se zakecala, většinu času sežral Star Trek (což mě až tak nevadilo) a samozřejmě že přetáhla. Na druhou stranu jsem se díky ní na svůj oblíbený seriál podívala z trochu jiného úhlu a s Bell jsme pak ještě po přednášce živě diskutovaly o tom, na jakém principu vlastně funguje Federace a Flotila. Alespoň dokud nás k velké radost mé sestry nepřerušila jedna její známá xD
(Btw, pravověrní Trekkies vymírají. Byli jsme tam jen tři, kdo měli rádi jen a jen ST, to je strašné! T___T)
****

Obtížnost v hrách se změnila na přednášku o vodních dýmkách, takže hodina volna. Dramata v loli-komunitě se zrušila a na Jak vysvětlit anime ostatním jsme se nevešly, tak jsme vyrazily na:

Maximum the Hormone – Rikka
Začínám docházet k názoru, že většina přednášek na jrock linii stojí za houby. Nikdy jsem ji nenavštěvovala hodně, ale když jsem tam občas zašla, nestačila jsem zírat, a vyprávění o dalších přednáškách od mých přátel to jen potvrzovala. Proto mě vlastně ani nepřekvapilo, že tohle dopadlo, jak dopadlo.
Přednášející přišla bez dobrého důvodu pozdě, celou přednášku, silně připomínající článek z Wikipedie, neustále četla z papíru a to ještě špatně. Výklad byl chaotický, divný a pro mě naprosto nezajímavý, takže kdybychom tam šly z jiného důvodu než abychom si měly kam sednout a rovnou si zabraly fleka na Zenyho, asi by mě to dost štvalo. Takhle jsem jen pokrčila rameny a věnovala se svým věcem.
Vzpomínám na svou přednášku. Nemyslím si o ní, že byla Gackt ví jak dobrá, ale rozhodně byla v téhle linii, co jsem viděla, nadprůměr. A to jen protože jsem nečetla, z prezentace jsem nedělala encyklopedii a snažila jsem se vypíchnout důležitější a zajímavější info, než kdy se kdo narodil…
*

Úchylky anime postav a českých parafiliků – Zeny
Už od loňska jsem si pamatovala, že Zenyho přednášky sice nejsou přednášky, ale jsou vtipné a proto jsem se letos chtěla dostat alespoň na jednu. Povedlo se a byla jsem ráda, že nás napadl ten spásný nápad s Maximum the Hormone, jelikož se do učebny narvalo tolik lidí, až jsem se bála, že vzadu začnou vypadávat z oken o.O Nevýhodou toho bylo, že si někteří z nich neuvědomovali, že jsou na přednášce a proto by mělo být slyšet hlavně přednášejícího a ne je. Jenže čas od času se tam rozproudila volná zábava a já měla problém Zenymu rozumět i přes mikrofon. Takže lidi, příště ticho! >.<
V každém případě, Zeny nezklamal. Čekala jsem sice něco krapet odlišnějšího, ale smála jsem se a tak byl účel splněn.
***

Japonští démoni a hororové příběhy od Momoko se mi nepoštěstilo si poslechnout ani letos. Po poslední přednášce totiž z učebny odešlo jen minimum lidí a tak jsme se nedostaly ani ke dveřím, přestože jsme dorazily deset minut předem. Znamenalo to, že máme další dvě hodiny volna. Neděle se nám moc nevedla. Spravil to ale kelímek piva a pěkné posezení nahoře u her, kde byl alespoň trochu klid ^.^

Gay postavy na komiksovém západě – Maurice
Dvě hodiny volna a pak dvě stejně zajímavé přednášky ve stejný čas… Lákali mě totiž i Homosexuálové ve videohrách. Ale řekla jsem si, že sestra se nevyzná ani v jednom a já spíš v těch komisech, tak bylo rozhodnuto.
Přednáška byla dobře udělaná, ale nedalo se říct, že bych z ní byla nějak nadšená. Spíše ve mně nezanechala žádný dojem. Ale co se dalo dělat.
**

A pak už se jelo domů.

Celkové hodnocení
Když pominu ubytování a budu hodnotit jen věci v KC Zahradě, vidím to tak na tři hvězdičky z pěti. Spousta volného místa, ať už kvůli nezajímavému programu nebo obsazeným přednáškám, a spousta přemýšlení o tom, co teď budeme dělat. Na druhou stranu, s výjimkou Maximum The Hormone byla každá přednáška, na kterou jsme se dohrabaly, dobrá až skvělá a vycházela jsem z nich kulturně obohacena a nadšená.
Prostory měly své klady, i své zápory a věřím, že za projevení záporů mohlo hlavně špatné počasí. Cena mi nepřišla vysoká, i když pokud se organizátoři opravdu někde oháněli radikálním zlevněním, tak se s nimi souhlasit nedá, neb to vyšlo skoro nastejno, jen se částka rozporcovala.
A pojedu příště na Advík? Nejspíš ano. Ale velmi dlouho a pečlivě budu uvažovat o ubytování.

17 komentářů:

ledman řekl(a)...

Já letos vynechával. Z posledních tří Advíků jsme měl pocit, že se to celé posunuje špatným směrem a letos mě odradila kombinace prostor (znám moc dobře z Akiconu), ubytování (škoda že nejsu z Prahy..) a programu (meh). Já patřím k těm, kterým nesouvisející témata na conu zaměřeném na japonsko a jeho kulturu vadí. Na druhou stranu posun tímhle směrem (=megalomanství) byl znát už i na předchozích ročnících a kdyby místo slováků Advík koupil Vašek Pravda, tak by to asi vypadalo obdobně. Navíc když tak čtu, tak i na těch pár přednášek, co mě zaujaly, bych se stejně nedostal :D

Darth Ziru jsem zažil na jedné přednášce na Sconu a od té doby se jejímu programu důsledně vyhýbám ^^ Její styl mě prostě nesedí, popsala si ho myslím docela dobře, navíc mi vadí jak naprosto ve všem morbidně hledá politické analogie >_>

btw. pravověrný trekkie nejsem ani já, vždycky jsem hodně tíhnul taky ke Star Wars :) Mé pocity celkem vystihuje tenhle post - http://opheliaimmorta1.tumblr.com/post/8031211335/you-know-whats-really-annoying

Mitsuki řekl(a)...

ad ubytovani: Mitsuki ma doma velky gauc, stacilo se ozvat :)

ad vse ostatni: je hezke cist, ze se aspon nekdo bavil. Ja jsem letos nesla, protoze uz loni se mi na Adviku moc nelibilo, nejel tam nikdo, kvuli komu by mi to stalo za to, predstava tech davu v tak malem prostoru me uprimne desila, nesnasim davy cizich lidi, hodne me znechutil pristup slovenskych orgu uz pred akci, nelibilo se mi, ze prednasejici nedostanou alespon slevnene vstupne (natoz den zdarma) na svoji prednasku a jednodenni vstupne mi prislo prilis vysoke. Kdyby bylo o polovic nizsi, tak se mozna v sobotu objevim. Takhle jsem nesla a nelituju toho.

Nightie řekl(a)...

Homoelasťáci na západě mě zajímaj. Kdysi jsem si chtěla podobnou přednášku udělat, ale jsem líná, takže moje přednášení si užily jen spolubydlící na koleji. Mohla bys prosímprosím říct co tam vypíchla za páry?

T'Sal řekl(a)...

Ledman: Mně vadí jak které cizácké linie. Sci-fi a fantasy mi přišla fajn, protože se držela spíše obecnějších rovin (alespoň co jsem viděla) a navíc měla opravdu vysokou kvalitu a ucelenost (nemluvě o tom, že bez ní bych z programu neviděla nic o.O). Na druhou stranu, loňské linie Impro Cirkus a Maleström, kde bylo všechno možné i nemožné naprosto bez zákonitostí, mi tedy vadily podstatně víc. Ale beru to tak, že když to tam pořadatelé chtějí, ať si to tam mají. Když budu na něco chtít jít, půjdu, když ne, tak ne. A zájem pak ukáže, co na to návštěvníci.
Pokud jde o Darth Ziru, viděla jsem zatím jen jednu její přednášku a kupodivu se mi vcelku líbila. Kde ji ovšem nesnesu, jsou přednášky ostatních a diskuze, páč ty občas solidně zabíjí >.<

Mitsuki: Nebylo jak a když už jsme to měly zaplacené, tak jsme to nějak doklepaly. Už tak mi propadly první dva dny XD
Chápu. Já tyhle zákulisní věci nesledovala, na zprávy z Advíku jsem reagovala jen při spuštění registrace, oznámení prostor a vyvěšení programu, takže se ke mně drby dostávají teprve teď a já chvílemi nestačím zírat x__X

Najt: Asi tě zklamu, ale vzhledem k tomu, že jsem ani jednu postavu neznala, tak se vůbec nepamatuji. Jen že zmiňovala Constantina, Green Lanterna tuším a Northstara, jelikož toho jsem si pamatovala už od tebe ^^;

sevia řekl(a)...

Děkuji za report. Měla jsem z letoška rozporuplné pocity a po přečtení tvého pohledu, si docela gratuluji k rozhodnutí účastnit se jen neděle. Odbouraly se nepříjemnosti (ubytování, davy lidí), ale stále šlo nasát atmosféru, něco si poslechnout, vidět se s přáteli a kvůli tomu tam jezdím. Takhle jsem docela spokojená, bufet byl výborný nápad, jen ti orgové - i za těch pár hodin se našlo několik hloupých momentů (viz důvod zrušení dramat v loli-komunitě).

Trochu obecně k j-rock přednáškám. Při zavedeném klišé - jedna kapela, představit kapelu, pustit PV, je dost obtížné přijít s něčím novým a zaujmout. Tímhle způsobem z toho téměř vždy vyjde jen standard. Na druhou stranu si nejsem jistá, nakolik už kdo očekává něco jiného a zda by vůbec zaujala plácnu přednáška o zákulisí japonského hudebního průmyslu nebo Visual Kei fenomén trochu komplexněji. Představování kapel je fajn, jen je většina dělá stále stejným způsobem a pak mohou vypadat i tak jak jsi napsala. Je to ale pouze vina autorů nebo i posluchačů?

T'Sal řekl(a)...

Proč Dramata vlastně zrušily? Nějak se ke mně důvod nedonesl...

A k těm přednáškám. Neříkám, že musí přijít s něčím super-extra-cool! Já jenom narážela na to, že většina přednášek, s nimiž jsem měla tu čest, se zaměřovala na nepodstatné informace. Datum narození, krevní skupinu a co má který člen rád za cigarety mě jako potenciálního posluchače nezajímá. Chci vědět čím jsou hudebně ovlivněni, čím se vyznačuje jejich hudba a nebo jak se prodrali na scénu (ovšem ne stylem výčtu let a alb). Jenže jsem po pár přednáškách došla k názoru, že přednášející to vidí jinak.
Nemluvě o formě. Když mám přednášku, nečtu. Stručné poznámky s těžkými věcmi ano, ale když někdo celou dobu civí do papíru před sebou a ještě ho neumí pořádně přečíst... Vzhledem k tomu, že jsem zvyklá na přednášky odlišného kalibru, nedokáži být shovívavá. Proto mě mě každá další návštěva této linie přesvědčuje, že nemá cenu tam lézt...
(A pro jistotu: Netvrdím, že jsou tam jen špatní přednášející. Možná jsou i nějací dobří, ale já je nezastihla...)

Bell řekl(a)...

Povedený report! Jen se teď trochu bojím, že ten můj (který snad brzo zveřejním) bude vypadat jako kopie toho tvého, protože jsme se zůčastnily téměř toho samého a většinou na to mám podobný názor jako ty XD
Mám ještě dodatek k přednášce o ST a SW (ty kredity XD) a něco k tomu, že to když jsem fanoušek ST, tak to neznamená že nemůžu fandit SW, ale začlenila jsem to do reportu, takže možná bude lepší se zbytečně neopakovat XD

Zoey řekl(a)...

Milá T'Sal, měla si velké štěstí... přišla si na nejodpornější přednášku celé mé linie. Za přednášku Rikki se tak silně stydím, že jsem do budoucna zrušila všechny jrockové přednášky. Jistě sis všimla, že rock zajímá spíš starší generaci a ta již na advik nejezdí, tak nevidím důvod se pokoušet najít někoho solidního. Na druhou stranu pop začíná mít spoustu fanoušků a já všechny přednášející znám. Rikka mi byla doporučena jako důvěryhodná a po tom, co jsem viděla, jsem se rozhodla, že všechny důvěryhodné osoby budou z mého okruhu přátel. Doufám, že jsi tam seděla, jen abys někde seděla a ne kvůli přednášce - musela bych se ti omluvit. Ale trošku mě mrzí, že jsi po shlédnutí jedné přednášky napsala, že celá má linie jsou sračky...
Jinak Dramata v lolita com byla zrušena kvůli tomu, že přednášející byla vykopnuta z advíku, z důvodu přímému neuposlechnutí pravidel.

T'Sal řekl(a)...

Zoey: Víceméně jsme tam šly, jen abychom si měly kde sednout, protože tam bylo prázdno... Chápu, že vedoucí linie občas nemůže vědět, co mu přijde přednášet a když jsem viděla, jak ji sháníte, tak mi vás bylo líto.
Jinak, nesoudím jen na základě téhle přednášky, takhle zlá nejsem, Občas jsem se stavila i na minulých ročnících (pravda, byla jsem návštěvnk hodně vzácný), ale nikdy mě dané přednášky nezaujaly. Je možné, že jsem prostě měla jen smůlu, takže pokud mi bude někdo tvrdit, že je vaše linie super, budu mu to věřit. Ponechávám to v kolonce "čistě osobní názor" ;)

Anonymní řekl(a)...

Elizbetu, co měla přednášet dramata v loli komunitě vykopla slečna, co po nás převzala linii, když jsme se s Bety zhroutily. Slečna vedoucí nemá slečnu Eliz ráda, protože velké ego, což mi nepřišlo jako dostatečný důvod k tomu jí zdiskreditovat před tolika lidmi. Problém byl v tom, že přednáška měla vymezené mantinely odemě a po převzetí slečnou S. se neprobrala jejich změna. Což nebyl problém přednášející, ale vedoucí. Vedoucí to ale viděla jinak a tak vlastní přednášející nechala vykopnout za výše zmíněný důvod.

Mluvila jsem s oběma a při rozhovoru se slečnou S. jsem se cítila velmi nedobře z toho, jak se ona nejen zachovala, ale i jakým způsobem mluvila.

Nebudu se v tom dál šťourat, ale dle mého osobního názoru se vedoucí linie chovala neprofesionálně a mě upřímně štve, že jsem se radši nestrhla a nenechala si vedení, abych mohla předvést dobrou a o poznání profesionálnější práci.


JAm

Carbuncle řekl(a)...

Letos jsem byla na Advíku poprvé a užila jsem si ho. Jistě, mělo to své mouchy, ale ty má každá akce a při takovém počtu lidí člověk musí počítat s tím, že narazí i na určité procento nevyléčitelných kreténů. :)

Když jsem se už druhou noc v pořadí doslova brodila cestou ze sprchy přes moře spácáků v totální tmě a zoufale si svítila mobilem, abych někoho nezmrzačila... V té chvíli jsem organizátory opravdu z duše nenáviděla.

Jinak co se týče přednášky o démonech a hororových příbězích... Účastnila jsem se jí a musím říct, že mě nijak zvlášť neoslovila. Slečna přednášející určitě věděla o daném tématu hodně, ale ony informace nám bohužel nepředala.

Nemyslím si, že odvíjet přednášku stylem: "Tohle je ten a ten démon. Řadí se tam a tam a najdete ho tady a támhle. *klik* Tohle je další démon. Řadí se tam, kam ten předtím. Dělá tohle a tohle. *další*(...)" Abych řekla pravdu, dost jsem se nudila a několikrát jsem měla namále, abych neusnula. :)

T'Sal řekl(a)...

Carbuncle: Mno, já jezdím na Advík každý rok od jeho druhého ročníku a za tu dobu mě organizačně vytočily jen dvě věci. Čtyřhodinová fronta loni a to přepsávání letos, takže to není tak, že bych si stěžovala na kde co ;)

A jo, chození přes tělocvičnu byla paráda... litovala jsem, že nejsme v té přední, kde byla u okna pouliční lampa XD

Mno... alespoň jsi měla kde sedět! (předpokládám xD)

Maurice řekl(a)...

Opravdu obdivuhodné zhodnocení, T'sal!

Nightie: Mluvila jsem hlavně o Young Avengers a Midnighterovi s Apollem, víc jsem se taky věnovala svým oblíbencům z X-menů (Ultimate Colossus + Northstar). Hodně postav jsem jenom zmínila, mým záměrem totiž bylo udělat fakt průřez západníma komiksama, takže jsem mluvila třeba i o dílech jako Pedro and Me od Judda Winicka nebo Hopeless Savages. Kdybys měla zájem, můžu ti powerpoint prezentaci.

Carbuncle řekl(a)...

T'Sal:
Tak to vypadá, že jsme se nejspíš vyskytovaly ve stejné tělocvičně... :)

Jinak u démonů jsem seděla naštěstí už od předchozí přednášky, jelikož pořád by bylo lepší usnout v sedě než ve stoje... :D

Wizardy aka Teodor řekl(a)...

To se opravdu tolik lidí nevešlo? Ježiši. Asi si příště výslovně zažádám o větší místnost =D

Anonymní řekl(a)...

ahoj jmenuju se sarka a je mi 13let chci se zeptat chci se zůcastnim letosniho Advika 2012 a mohu si obleci kostim Kakashiho Hatake nebo ne ,proto ze bych nechtela vypadyt jako lbec dekuju za odpoved

T'Sal řekl(a)...

Šárka: Na těchto akcích je spousta cosplayerů, takže se ničeho neboj a směle do toho ;)