pondělí 12. července 2010

Anime rekapitulace II

A další várka mini-recenzí na anime, které jsem zkoukla. Gah, jsem zvědavá, jestli ze sebe někdy vyplodím i něco, co by se se zavřenýma očima dalo považovat za normální recenzi x_X
Pod perexem: B Gata H Kei, Jigoku Shoujo a Madlax.

B Gata H Kei

B Gata H Kei
Děj: Yamada právě nastupuje do prvního ročníku na vyšší střední a celou její osobou prostupuje jediné přání, jediný cíl, který určuje její život - do konce střední chce prubnout stovku kluků. V cestě jí však stojí její nezkušenost. Sexovala by ráda, ale bojí se zkušených chlapců, jelikož se před nimi nechce ztrapnit. A tak se rozhodne najít si nějakého nebohého panice, který by jí posloužil jako trenažér, a až pak se vrhnout do vod spanilých a zkušených bohů sexu.
V té chvíli nastupuje na scénu Kosuda. Průměr průměru, který se pomalu ani neodvažuje snít o tom, že by o něj mohla mít třídní hvězda zájem. Od pohledu je jasné, že o něj žádná ještě ani nezakopla, a tak je vhodným adeptem na Yamadin trenažér. Yamadiny schopnosti vábit nebohé samečky mezi své n... do svých sítí jsou však odvážné a úspěšné jen v jejích představách, praxe vypadá trochu jinak... Víte, jak Rusákům vybouchnul Černobyl? Tak tak nějak. Jediným výsledkem, kterého zprvu dosahuje je jen totálně zmatený a k smrti vyděšený Kosuda, což se asi mezi dobré předehry zrovna nepočítá.
Tenhle seriál je ecchi komedie o mladé nadržené holce, která si chce konečně ověřit, jak moc její erotické fantazie fungují i v reálu, a v čem je to ve snech snazší než ve skutečnosti. Také se musí poprat se svými city, jelikož se Kosuda záhy mění z pouhého trenažéru v osobu, která pro ni něco znamená. Je to prostě ztřeštěná puberťačka.

Můj soukromý názor: Je to nehorázná komedie. Pravda, přestože první díly nasadily laťku docela vysoko, je docela brzy jasné, že to kvalitou půjde spíše dolů než nahoru, jelikož ústřední dvojice prostě postupuje příliš rychle a tak bude potřeba spousta vycpávek. Na druhou stranu, i když je později příběh slabší, furt se musíte smát. Já sledovala svou jednu epizodu týdně, vždycky hezky k nedělnímu obědu a ráda jsem jim to odpustila. Brala jsem to prostě jen jako skvělé odreagování. Jinak se na to ani nahlížet nedá. Už se docela těším na druhou řadu, případně mangu, pokud nebude anime, jelikož ukončeného tu není opravdu nic.
Trochu stinnou stránkou je, když zjistíte, že ve svých 23 letech tuhle 15tiletou ujetou holku naprosto chápete ^.^;;


Jigoku Shoujo

Photobucket
Děj: Každý z nás chtěl někdy někomu zakroutit krkem. A občas se najdou osoby, které v našich vražedných fantaziích vystupují se stejnou frekvencí jako se Herkules vyskytoval v seriálu Herkules. Zatímco nám ale nezbývá, než to skousnout a nebo riskovat chládek, "hrdinové" tohoto seriálu to mají snazší. Stačí, když si přesně o půlnoci najednou na tajemné stránky, do formuláře vyplní jméno osoby, kterou nemohou vystát, odešlou a počkají, až jim na dveře šatníku zaklepe dívčina s dlouhými černými vlasy, úhlednou ofinou (důležitý detail odlišující ji od Sadako a spol.) a červenýma očima (vzhledem ke stabilitě jejich červenosti to nebude chlastem, jelikož to by neutáhla ani moje sestra). Ta vám s dlouhým proslovem předá slaměnou panenku a poučení, že pokud rozvážete červený provázek kolem krku loutky, bude dotyčná osoba okamžitě poslána do pekla. Ovšem s tou podmínkou, že se vám tím pádem automaticky zarezervuje vedlejší apartmá a i vy se po smrti projdete pod pekelnou bránou.
Byť je ve všech třech řadách v posledních dílech pokus o jakýsi souvislejší děj, je to celé postavené hlavně na epizodně zpracovaných příbězích každého "zákazníka", který se rozhodne zatratit svou duši. Některé příběhy jsou silné, někdy si jen klepete na čelo, protože vy byste takové prkotině nevěnovali víc jak dvě nadávky, natož duši, a občas se najde i pár vtipných epizod, na jejichž konci se musíte smát, i když to vlastně moc k smíchu není.

Můj soukromý názor: Další krok k tomu být cool otaku, co při nadhození anime, které znají i lidé, jež ani netuší, co anime vlastně je, blbě neciví. Sice jsem to zase sledovala v trochu pošahaném pořadí, ale příliš to nevadilo. Všechny tři série se mi převážně líbily, jen ta "hlavní zápletka" druhé mi přišla nějak zmatená a... divná. Akorát jsem čekala, že ty tresty „hříšníků“ budou tak nějak... děsivější. Některé byly totiž fakt k smíchu. A to by jeden řekl, že by Japonci měli mít v zásobě alespoň pár fakt zajímavých mučeníček.
Z hlavních postav mi kupodivu vadila ta nejhlavnější. Občas jsem měla chuť Enmu Ai prostě proplesknout, aby alespoň trochu změnila tón hlasu nebo výraz. Chovala se stále stejně, měla stále stejné kecy a když k jejímu pravidelnému proslovu ve třetí řadě přidali i kukla-sekvenci, kterou opravdu mohli po druhém díle zkracovat, tak už jsem nemohla. Po přeskočení úvodního proslovu, openingu, jejího proslovu, kukla-sekvence a endingu, máte pocit, že je půl epizody za vámi. Na mě moc vycpávek. Na druhou stranu to kompenzovala pěkná ženská v kimonu, bišík, co si čas od času nasadil brýle, navíc oba s příjemně sympatickým charakterem, a asi ta nejděsivější malá holčička, jakou jsem kdy viděla o.O Kikuri prezidentem!


Madlax

Madlax
Děj: Zádumčivá Margaret Burton žije sice v blahobytu, ale společnost jí dělá jen její komorná. Oba rodiče jí před lety zemřeli v začínající občanské válce v sousední zemi, odkud se ona dostala živá a zdravá jen zázrakem, a od té doby žije úplně sama. Navíc bez vzpomínek na svých prvních 12 let života, jelikož si po návratu domů nemohla vzpomenout na víc než jen tajemné slovo MADLAX.
Madlax je divoká, sebevědomá a ve svém oboru velmi dobrá. Žije v Gazthe-Sonice, zemi po léta ničené občanskou válkou, která nebere konce. Pracuje jako nájemný vrah a jejím snem je zjistit pravdu o smrti svého otce.
Fiday Monday je stupidní záporák se stupidním jménem, stupidním cílem a ještě stupidnějším psycho smíchem.
Zpět k holkám. Situace obou dívek byla po dlouhá léta neměnná, avšak pak se věci daly do pohybu. Margaret našla tajemnou knihu, sepsanou v jazyce, kterému nikdo nerozumí, a cítí, že je nějak spojena s její ztracenou minulostí. Díky tomu, že knihu neustále nosí u sebe, přijde na její existenci i jistý Carrossea, spolupracovník její blízké přítelkyně, který však ve skutečnosti pracuje pro tajnou organizaci Enfant, jež v Gazthe-Sonice tahá za nitky. Ten v knize okamžitě pozná jeden ze tří svazků posvátné knihy, která otevírá cestu do Svatyně a k její moci.
V té době zatím Madlax dělá svou práci a snaží se přežít. Stále víc se jí ale do cesty pletou věci spojené s Enfantem, což jí život zrovna neusnadňuje. Když pak dostane za úkol ochraňovat Vanessu Rene, Margaretinu přítelkyni, jde už jen o boj o holý život. Navíc se tak díky tomu setkává se samotnou Margaret a oběma se pomalu začíná vybavovat jejich minulost...

Můj soukromý názor: Je to nuda. Mám příběhy o nájemných vrazích ráda, navíc to má hodně společného s Noir a tak jsem si říkala, že by to mohla být fajn podívaná. První díly možná ještě šly, když moc nepouštěli sekvence s neuvěřitelně otravnou Margaret, která mi vadila snad víc než Kirika (a to je opravdu výkon hodný obdivu). Postupně to ale ztratilo jakékoliv tempo a fakt, že příběh mi moc nedal, tomu moc nepomohl. Prostě jsem nevěděla o co go. Mám z toho pocit, že se autoři snažili být tak tajemní a mystičtí, až to prostě přehnali, takže jsem na konci jen házela WTF pohledy a nevěděla, která bije. Pravda, mohlo to být tím, že jsem na to koukala jen na půl oka a tak mi třeba něco uteklo, ale to sotva něco omlouvá. A když mě zrovna neštval příběh nebo Margaret, naklusal na scénu záporák, který snad neměl ani na ten 2D rozměr. Pro mě osobně, totální slabota, kterou jsem dokoukala jen ze zvyku.

2 komentáře:

Alizbeta řekl(a)...

B Gata H Kei mam rozkoukane, nazor uplne stejny jako ty; jednou tydne se u toho odreaguju a pobavim a obcas hlavni pošahanku az moc dobre chapuXD

T'Sal řekl(a)...

Njn, když já jí chápala ta nějak... furt xDDDD