úterý 29. června 2010

Knižní řetězák

Abyste viděli, že T'Sal umí psát řetězáky i jindy, než když se musí učit. Navíc knihám se přeci nedá říct ne ^.^

1) Kniha, ktorá zmenila tvoj život:
Nemyslím, že by se objevila nějaká kniha, která by můj život dokázala ovlivnit tak, abych to označila za změnu v životě, ale dal by se zde ale zmínit soubor 9 povídek/epizod ze Star Treku pod názvem Příběhy kosmické lodi Enteprise, díky které začala má ST mánie, jež trvala několik let, ukázala mi kouzlo chatu, internetu a rozpoutala knižní shopamánii.

2) Kniha, ktorú si čítala viac, než jedenkrát:
Je jich více a kdybych měla aeóny času, patřily by sem nejspíš všechny, které jsem kdy přečetla, i ty špatné, jelikož se při druhém přečtení názor na danou knihu vyostří a jsem schopna lépe odůvodnit, proč ho mám. Nemluvě o tom, že si pak konečně zapamatuji, o čem to sakra bylo.
Své místo si zde ale zaslouží amberská sága od Zelaznyho, kde jsem všech 10 knih přečetla již třikrát, a Strach nad Albrechtovem, o kterém zde nejspíš brzy napíšu, jelikož je konečně čas si ho bez výčitek vychutnat po šesté.

3) Kniha, ktorá ťa najviac rozosmiala:
Nemůžu se rozhodnout, jestli to je Noční klub od Kulhánka nebo Zlý princ Charlie. Obě knihy jsou poněkud jiného ražení a špatně se porovnávají.

4) Kniha, ktorá ťa rozplakala:
Žádná. Bohužel k silným emočním zážitkům potřebuji vizuální podněty, které mi kniha nedokáže nabídnout. Netušíte ale, jak moc mě to mrzí...

5) Kniha, ktorú si praješ, aby bola napísana:
Pokračování Harryho Pottera - 8. Severus Snape a Harryho mrtvolka a 9. Severus Snape a Harryho veselý pohřeb. Rowla se odklonila od původního plánu, aniž by zažádala o svolení, mrcha -.-

6) Kniha, ktorú si praješ, aby nikdy nebola napísaná:
Zrovna teď většina britské a americké tvorby, protože opravdu netuším, jak to přes léto načtu.

7) Kniha, kterou práve čítaš:
Gaidžin od Jamese Clavella. Konečně na to mám čas a stránky mizí jedna radost. Už mi jich chybí jen 300! xD

8) Kniha, ktorú máš v pláne prečítať:
Levá ruka boží (Paul Hoffman) nebo něco z americké literatury. Záleží na tom, jak moc budu chtít být zodpovědná xD

9) Kniha, na ktorú si hrdá, že si ju prečítala:
Tanečnice z Isu od Kawabaty, nejvíce pak novela Sněhová země, kterou jsem četla na 4x a až na poslední pokus to dotáhla dál než za pár stránek. Ten autor je zlo!
A Vojna a mír... tak nějak lichotí mému egu, že jsem doposud potkala jen minimum lidí, kterým se to líbilo. Připadám si děsně intelektuálsky xD

10) Kniha, ktorá v tebe zanechala najrozporuplnejšie pocity:
Norské dřevo od Murakamiho jsem zpracovávala docela dlouho, než jsem došla k názoru, že se mi nejspíš nelíbí.

11) Kniha, ktorú by si si chcela prečítať, ale nemôžeš:
Všechny, na které mi v životě nezbude čas.

12) Najstaršia kniha, ktorú si čítala:
Pokud se týče data sepsání, tak Legenda o Beowulfovi, ale nedočteno. Někam jsem to zahrabala a nemůžu to najít ^^;
Pokud data vydání, mám tu Shakespeara z konce 19. století.

13) Chcela by sa stretnúť s postavou z nejakej knižky?
Jednoznačně s Corwinem z Amberské ságy. Ten chlap je prostě ženiální! (A mohl by mě představit Benediktovi, který je navíc k po...zdravení xD)

14) Existuje nejaký človek, ktorý ti pripomína literárnu postavu?
Bohudík/žel ne.

15) Existuje konkrétny výtlačok knižky, ktorú by si rada aspoň držala v ruke?
Všechny věci od Zelaznyho v originále. I když tedy nevím, kdo by to četl, jelikož píše.... strašně *i přesto je odhodlána ho překládat na bakalářku*

4 komentáře:

Gladness řekl(a)...

Řětězák dostihl i tebe, jo? XD
Je to jak mor. XDDD

Jinak to s tou Vojnou a mírem mě pobavilo. XDD Já jsme četla většinu druhého dílu a vážně mě to neoslovilo.

T'Sal řekl(a)...

Je vtipné, že to pronese osoba, od které jsem to kopírovala... xDD

Když člověk tak od poloviny druhého dílu přeskakuje Tolstého filozofování, tak je to pohoda. Dle mého. Já mám tyhle věci ráda.

ledman řekl(a)...

Ok, a teď se přiznejte kdo tam dal dvakrát to rozesmívání, protože Dee to tam nemá :)
Že by pokročilý informační šum? Kopírovací artefakt? Nebo snad projev internetového podvědomí? :D

T'Sal řekl(a)...

Já v tom jsem nevinně, poctivě zkopírováno od Glad XDD