neděle 23. května 2010

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

Jsou filmy, jejich název vidíte a je vám jasné, že to bude konina. Občas se dá ale narazit na filmy, které se tak jen tváří a ve skutečnosti jsou skvělé, byť šíleně ujeté. A právě na takový film jsem narazila.

Takže co vás čeká pod perexem? Psycho profesor, upírka, monstrum, milostný trojúhelník, hektolitry krve a bišík.

"Co středoškolák jako já zmůže v souboji dvou šílených monster?"

Byť je Mizušima běžný středoškolák, jeho škola se dá označit všelijak, jen ne zrovna slovem „běžný“. Studenti mají tendenci se tu ztrácet a již se nikdy neobjevovat, jeden z profesorů stalkuje studentky a další má ve sklepeních tajnou laboratoř, kde spolu se svou sexy asistentkou provádí pokusy na mrtvých a snaží se je po vzoru profesora Frankensteina přivést zpět k životu. Studentstvo na tom není o moc lépe. Člověk si musí dávat pozor, aby se náhodou nepřipletl do cesty gangu lolit, jejichž šéfová je dcerou zástupce ředitele, nebo jeho ganguro obdobě, jehož členky vzaly opalování až moc vážně a chtějí se stát Afričankami. Mezi kroužky tu najdete i klub holčin, co se trénují v řezání se do zápěstí, posilují kůži na rukou a baští špenát, aby se tak připravily na celostátní šampionát v této disciplíně.

Jak dlouho myslíte, že Mizušimovi to obyčejné středoškoláctví asi tak vydrží? Správně, dlouho ne. Vzhledem k tomu, že je školním bišíkem, padne do oka Keiko, šéfové lolita gangu, která nemá ve zvyku vysedávat v koutku, pomrkávat a čekat, jestli si jí její princ všimne. Prostě jde rovnou za ním a vše si hned vyjasní:

Keiko: „Máš dívku?“
Mizušima: „Vlastně ani ne…“
Keiko: „Fajn, jsi můj.“

Jejich skoro-vztahu však není souzeno obejít se bez problémů. Na scéně se totiž objevuje nová dívka Monami, která se k Mizušimovi také docela má, což se Keiko ani trochu nelíbí. To ale ještě netuší, že je její soupeřka tak trochu upír. Tak trochu hodně. Navíc se dotyčná upírka cítí osaměle a chce Mizušimu změnit na sobě rovného, aby s ní trávil věčnost. Mizušima má na holky prostě smůlu. Ani Monami se ho totiž neptá, co on na to a prostě mu na Valentýna šoupne čokoládový bonbón se svou krví. Hned jak si hošan kousne, mu je jasné, že něco nehraje. Jednak si všimne divné náplně, ale mnohem víc ho zaujme fakt, že je jaksi trochu přifetlý, lidi kolem vnímá jen jako shluk žil a tepen a celkově má chuť se někomu zakousnout do krčku. Je to ale kliďas, takže se tím nenechá příliš znepokojovat, a jde rovnou za Monami, aby mu to vysvětlila. Tak se dozvídá, že je z něj poloviční upír. Monami ho hned nabádá, aby se znovu napil její krve z nakousnutého rtu a proces proměny tak dokončil. Mizušimovi se do toho však moc nechce:

Monami: "Takže co tedy?"
Mizušima: "Nikdy! Kdo by taky chtěl být upírem?"
Monami: "Hmm... ale znáš moje tajemství a proto tě budu muset zabít..."
Mizušima: "V tom případě bych byl upírem moc rád."

Samozřejmě, že ve chvíli, kdy se ti dva políbí/Mizušima se napije Monaminy krve, přijde na scénu Keiko. Vzteky bez sebe začne ihned hájit svůj majetek, ale bohužel pro ni tahanice s Monami vyvrcholí letem směr střecha dolů, završeným velice blízkým setkáním s chodníkem, což kupodivu nepřežije. A tím ji Monami fakt naštve, protože jen tak ji zabít, to se prostě nedělá. Není tedy divu, že když se Keiko vrátí díky šílenému profesorovi zpět k životu, chce si to se svou sokyní v lásce pěkně ručně vyříkat a získat svou lásku zpět.

Mizušima: "A takhle započal boj o lásku mezi upírkou a Frankensteinkou. Mimochodem, zamyslel se někdy někdo nad mými city?"

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl jsem stáhla, protože to mělo stupidní název, já se chtěla zabavit, ale nechtělo se mi stahovat další film, který by mě zaujal a já ho tak nechala na disku, na němž už je jen něco kolem dvou giga prostoru. Nepovedlo se.

Z hlediska žánru bych tuhle věc nazvala školní hororovou gore komedií. Škola a horor jsou nejspíš jasné. Slovo gore si dejte do červené barvy, zeleně podtrhněte a přidejte efekt jiskřící, protože vám při sledování z monitoru poteče oceán krve, sem tam kolem vás proletí nějaká ta končetina a pro ty z vás, co vyznávají gothik se najde i lebšiška na svíšišku. Lacině vypadající krev má špatný odstín, efekty jsou děsné a useknuté končetiny nedůvěryhodné. Nálepku komedie to dostalo, protože to má kýčovitý příběh, kýčovité charaktery a celé to má vlastně do kvalitního hororu daleko.

Pět hvězdiček to ode mě dostalo, protože to není typické béčko, ale protože je to dokonalá parodie na typická béčka, navíc s tak perfektně suchým humorem, že by chvílemi záviděli i Britové. Celá směs je pak zalitá sladkou polevou v podobě sakra dobrého soundtracku, jehož písně vás zaujmou, ve filmu vás vyloženě nakopnou, ale přitom neodvedou pozornost, kam by neměly. Jen doplní scénu a do celého kompletu zapadnou jako poslední kousek puzzle.

Podstatou tohohle filmu je, že se scénáristi prostě vykašlali na všechna pravidla, na logiku, na kvalitu a napsali něco tak neskutečně kýčovitého a absurdního, až vytvořili něco, co vlastně nemá chybu. Od první scény před vás staví jednu šílenost za druhou a vy jen zíráte, wtfujete a od začátku do konce se válíte smíchy pod stolem. Nevím, jak je to možné, ale i přestože v tomto filmu není přirozeného vůbec nic, ani na chvíli jsem neměla pocit, že by mi někdo něco nutil, že by mě někdo násilně táhl k tomu, abych se smála. Prostě vás na začátku skopnou do řeky a její proud vám tak zamotá hlavu, že už ani nevíte, že jste unášeni někam do fuč.

Takže za sebe jen doporučuji. Na úrovni parodií nejlepší, na úrovni komedií sakra dobré a na úrovni filmů jako takových se to mezi mými dalšími pěti hvězdičkami neztratí.

4 komentáře:

Gladness řekl(a)...

Hej, to zní dobře. A studtudentík hláškuje dobe. XDDD

Jak budu mít trochu čas, stahuji. :-)

Btw, nechceš tu hodit víc recenzí na to kvantum filmů, co teď sjíždíš? XD

T'Sal řekl(a)...

Glad: chci, ale jen tak rychlostně, něco jako jsem dělala na poslední anime sbírku, protože jenom od čtvrtka jsem skoukla něco přes 10 filmů, to bych nedělala nic jiného než jen psala a koukala se XDD

Jinak, studentík měl nejlepší hlášky. On byl celej vůbec vtipnej XDD

Gladness řekl(a)...

Koukám, že tam mám samé "dobře dobře" nějak degraduju. XDDD

Jkinak teď jsem se koukla na trailer a teda nevím, poslední dobou jsme kapku útlocitná a ten oceán krve je větší než jsem čekala... T_T XD

T'Sal řekl(a)...

Já tu krev ale zdůrazňovala... a hodně... a já... XDD
Mě ty oceány krve přišly vcelku k smíchu, obzlášť v jedné scéně jsem se řezala, protože to je tak neskutečné množství a tak neskutečné okolnosti, že to jinak ani nejde. Akorát hned na začátku mě to trochu zarazilo, ale člověk za chvíli otrne XD