neděle 21. února 2010

Letní semestr 2010

Vím, že mi tu chybí dva předešlé semestry, ale nechce se mi je nejdřív doplňovat a až pak psát tenhle. Prostě potřebuji světu ukázat tu hrůzu, co mě v příštích měsících čeká, aby mě svět politoval a já... no... já se cítila furt stejně, ale mé ego bude uspokojeno dostatečnou pozorností XD

Můj současný rozvrh vypadá takhle (clickable):


A rovnou vám říkám, že je to hnus. Minulý semestr jsem měla skoro všechno až odpoledne. Akorát jedna hodina mi začínala už v 10:45 a i s tím jsem měla trochu problémy. Ale teď? Tři hodiny od osmi, to bude moje smrt. Ráno prostě nejsem schopná fungovat x_X Dvě z nich navíc musí ještě projednat, protože jsou to dodělávky z minulého semestru a já se nemůžu zapsat do STAGu a ani jsem ještě nemluvila s vyučujícími. Paráda -.-

Celkem mám 15 předmětů. Pro srovnání, normálně na semestr připadá 11. Dala jsem si 10 nových, abych splnila limit a příští rok už to měla normální, plus 5 předmětů, které už jsem jednou měla, ale zvorala je. Měla jsem mít ještě Japonštinu 4, ale vzhledem k tomu, že jsem neudělala dva předchozí kurzy, tak budu muset o rok prodlužovat. Se senseiem jsme se shodli na tom, že pokud chci, můžu čtyřky navštěvovat, ale nemá to cenu, protože je zase neudělám. Takže na japonštině jedu s prváky. Mám tam dvě známé a pokud se jim nepodaří útěk do Prahy *je strašně nesobecká*, tak budu mít letos i příští rok o společnost postaráno, což je fajn. Jen je ještě musím vycvičit dávat mi ucelené informace o tom, co dělali na úterní hodině, na kterou nemůžu. V úterý jsou dvě skupiny. Z první bych v půlce musela odejít kvůli kaiwě (konverzaci), druhá skupina se mi kryje s Korejštinou 2 (za předpokladu, že v úterý udělám zkoušku XD) a první polovinou Dějin japonského myšlení 2.

Ono se tenhle semestr vůbec všechno kryje se vším (samozřejmě v rámci jedné katedry nejlépe). Při zápisu na předměty mi přišlo, jako kdyby vyučující neznali jiné časy než úterý/čtvrtek od 8:00 a od 13:15. Mám v rozvrhu spoustu mezer, ale nemám nic, co bych do nich dala, i když jsem chtěla. V tu dobu prostě nikde nic neběží, takže sedím v knihovně a učím se x_X

Než přejdu k předmětům, tak něco málo o systému studia. První ročník se studuje normálně samostatně, ale druhý a třetí jsou spojené do tzv. "druhého bloku". To znamená, že jakmile postoupíte do druháku, vypíšou se vám ve stagu všechny předměty, které byste měli během těchto dvou let splnit a je jen na vás, kdy si co a kolik zapíšete. Takže teoreticky můžete všechno naházet do jednoho roku a když to přežijete, máte třeťák víceméně volný. Pochybuji ale, že to někdy někdo udělal. Hlavně na anglistice to tak funguje. Na japonštině je většinou dané, kdy co musíte studovat, takže vám tam poletují jen povinně volitelné předměty.

Japonština:

Japonština 2
Japonská gramatika, slovní zásoba a víceméně japonština jako taková. Během semestru se probere pasivum, kauzativum, sloveso chtít, nějaké ty partikule a napojení vět.
Opakuji z minulého letňáku XD A fór dne: Ukončení tohoto semestru už nebude 7-8 hodinová zkouška a pak ústní, ale hodinový zápočet, 7-8 hodinová zkouška a pak ústní. Mám chuť si hodit mašli už teď >.>

Konverzace 4
Na první hodině jsem při rozhovoru chytla Noriku, takže náš rozhovor vypadal tak, že ona mi pět minut vysvětlovala, na co se ptá, a já odpověděla "hai". I když pravda, dvě souvětí jsem dohromady sesmolila, ale raději pomlčím jakým způsobem. Je to děs. S poslechem mám problémy všude a v japonštině se nechytám už vůbec. A když se konečně chytnu, nedokážu dát dohromady větu, i když vím, že kdybych to měla napsat, je to v pohodě.

Četba textů
Přihlásila jsem se na to, protože mám problém s Béčky (povinně volitelné předměty) na japonštině. Moc jich není a dvě mi odpadla, protože začátečníky-céčkaře (volitelný předmět, u kterého je jedno, kde ho seženete) učit nebudu a kdybych se přihlásila na přípravu na zkoušky kvůli stipendiu, umřel by Watanabe asi smíchy.
Docela jsem se toho děsila, protože já a znaky nejsme přátelé, a navíc tam chodí i třeťáci, takže jsem v tom hned spatřovala trapas jako hrom, ale nakonec to taková hrůza nebude. Texty jsou na netu, takže si je můžu připravit předem, Barešová je vcelku mírná a nemá stupidní kecy, když se zaseknu u znaku, který bych měla znát, a texty nejsou gramaticky nijak obtížné. Tenhle týden jsme četli něco o tom, jak Japonci tráví volný čas a jak se vzdělávají v různých kurzech. Tohle pondělí nás zase čeká něco o japonském jídelníčku, takže je to zajímavé i v tomhle ohledu.

Znaková cvičení 2
Zase dodělávka z prváku. Tenhle semestr znakovky nemáme, tak aby se mi po nich nestýskalo. Konečně se ale možná i doučím všechny ty lekce znaků, na které jsem se dosud ani nepodívala! XD

Dějiny japonského myšlení 2
Pokračování přednášek od paní Nymburské z prvního semestru. Dvě dvouhodinovky za sebou. Minulý semestr jsem byla jen na první přednášce a v půlce jsem při změně učebny zdrhla s prvačkami do kavárny, pak už mě tam nikdo neviděl. Tenhle týden jsem tam ale viděla jen sedm lidí a Martinásková-sensei nám naznačila, že když už se sem Nymburská (je to externistka) táhne, mohli bychom na její hodiny chodit, takže se tomu asi nevyhnu. Naštěstí jen na druhou dvouhodinovku, protože ta první se mi kryje s Korejštinou, případně s Japonštinou 2 (1 katedra, už chápete, co myslím tím překrýváním? -.-)
Pokud jde o náplň, probíráme tu různé filozofické a náboženské proudy, které Japonce ovlivniliy(takže víceméně to, co už jsme probrali jinde x_X).

Moderní dějiny Japonska
Nepotřebuje dlouhý popisek: Dějiny od Meidži (1868) dál.

Moderní literatura
Literatura od Meidži dál. A dokonce už mám i skoro načtenou literaturu ke zkoušce.


Angličtina:

Americká literatura 2
Opakovačka z minulého semestru. Teoreticky bych tenhle kurz sice ještě mohla dokončit, ale nemám na to už sílu, ani vůli. Měli jsme napsat esej, v níž bychom srovnali knihu od autora, kterého jsme probrali, a knihu od autora, kterého jsme neprobrali. Nebyl čas, tak jsem to nechala na konec zkouškového, ale to už jsem vůbec nedávala. Vybrala jsem si Age of Innocence, dnes jsem ji dočetla a potvrdila si, že se nedá s ničím, co jsme přečetli, srovnávat. A číst další knihu a doufat, že mi to ještě vezme, to už prostě nemůžu.
Časové rozpětí se pohybuje někdy od Henryho Jamese do 2. světové války, což jsem ze Swenyho pojetí výuky moc nepoznala. Období: Naturalismus (Jack London, Upton Sinclair), Modernismus (Ezra Pound, Sherwood Anderson), Afro-americká literatura, Spisovatelky z přelomu století (Willa Cather), Ernest Hemingway, Francis Scott Fitzgerald, Jižanská literatura (William Faulkner), etc.

Britská literatura 2
Nejspíš literatura od Bernarda Shawa do poválečné - Bernard Shaw, Irské drama, James Joyce, Virginia Woolf, Poezie 1. světové války, Meziválečná a poválečná próza (Graham Greene).
Nyah, konečně snad něco, kde mám i něco načteno XD

Americká studia
Když už mi došly překladatelské semináře s Hýskem, musela jsem si u něj dát alespoň American Studies XD I když tedy nechápu, proč je tenhle předmět jak mezi povinnými předměty, tak i mezi povinně volitelnými. Mám to jako povinně volitelný, takže to nejspíš budu dělat dvakrát. UPOLovská logika v akci.
V každém případě to vypadá na vtipné, komorní (je nás tam 5) hodiny. Na konci nebude žádný test, jen v průběhu semestru musíme odevzdat 4 krátké eseje na jakékoliv téma, které se týká USA. Už mám vymyšlená dvě vcelku solidní, tak uvidím, do kterého se pustím tenhle týden.
V osnově hodin pak máme témata jako Mýtus demokracie a lidských práv, Americké filozofie (transcendentalismus, pragmatismus a objektivismus), Americké mýty a sny, Amerikanizace světa, apod. Předem je mi jasné, že v Hýskově podání to budou poutavé hodiny. Ten chlap má totiž dost zajímavý pohled na svět a dokáže se na věci dívat pro mě velmi zvláštním způsobem.

Morfosyntax
Opět jsem se zapsala k paní Veselovské, jelikož na mě v prváku zapůsobila dobrým dojmem. Ten si tedy letos trochu povorala tím, že loni vydala přepracované vydání své učebnice a já si ho musím koupit, i když mám tu minulou verzi. Většina věcí je tam totožná, ale sem tam se objeví jiné části, což je k vzteku.
Na programu dne budou podstatná jména, přídavná jména, zájmena a slovesa a takové ty záležitosti kolem: pády, číslo, čas, rod, a celkově věci jako proč je podstatné jméno podstatným jménem.

Fonetika
Další opáčko z prváku. Předmět o tom, jak a kde se tvoří jednotlivé hlásky, jak je zapsat ve fonetické abecedě, jak se liší britská angličtina od té americké a spousta dalších věcí, se kterými budu mít v praktickém semináři, navazujícím na tenhle přednáškový blok, spoustu problémů kvůli špatné výslovnosti a mizernému poslechu x_X

Jazyková cvičení 4
V druhém bloku máme tyhle kurzy celkem tři. Dva jsem splnila minulý semestr, teď mi zbývá poslední a souhrnná zkouška. Tyhle kurzy by nás měly dostat na jazykovou úroveň C1, což je docela vtipné, protože rok od roku tu po nás chtějí vyšší a vyšší úroveň angliny, ale přitom je moje schopnost se domluvit nebo dokonce už i psát stále horší a horší, jelikož jen čtu a poslouchám.
Hlavně pilujeme slovní zásobu. Nová, složitější slovíčka, synonyma, různé idiomy a taky trochu gramatiky. Nic zásadního, spíše opakování (wish-věty, pasivum) nebo různé jazykové serepetičky (emphasis (zdůraznění?), gerundium).

Překladatelský seminář 1
Dodělávka z minulého semestru. Potřebuji nad sebou bič, jinak jsem strašně líná. Kubánek používal cukr snad i jako formu trestu, takže jsem se moc nepřetrhla a navíc nám to v půlce semestru několikrát za sebou odpadlo a já tenhle předmět nějak přestala brát v potaz. Celkově jsem mu odevzdala asi jen tři překlady, takže mi bylo jasné, že to v zimáku neukončím. Kubánek mě sice víceméně přemlouval, abych si prostě nějaký důvod, proč jsem se na to vyflákla, vymyslela, ale já považuji tyhle výmluvy za něco hluboko pod mou úrovní. Já vím, že jsem se na to vykašlala, on to ví, tak proč si sakra vymýšlet nějaké zachraňovaní galaxie?
Tentokrát to budu mít s jakousi Zubákovou. Ještě jsem ji na nic neměla, tak uvidíme. Tedy doufám, že to budu mít. Je to jeden z těch dvou nedořešených předmětů, protože mi STAG nedovoluje si jej znovu zapsat.
Nejspíš to bude jako minulý semestr a ve věcech na překlad budou různé žánry, z čehož nejsem zrovna odvázaná, protože další výroční zprávu nebo kupní smlouvu už fakt nechci ani vidět x_X


Korejština 2
Pokračování korejštiny z minulého semestru. Tedy za předpokladu, že v úterý udělám zkoušku, na kterou jsem se ještě nezačala učit XD Bereme to ale pomalu. Minulou hodinu jsme začali číslovky a dny, dál bude na seznamu asi minulý čas. Akorát že jak nemáme dost času, máme vždy na všechno jen jednu, dvě ukázkové věty a tak se to musím učit víceméně mechanicky, což není zrovna dobrý způsob jak se učit jazyk. Docela s tím bojuji x_X

A to je vše. Naštěstí x_X

8 komentářů:

kavi řekl(a)...

Takže americkou dvojku si dáš na pondělní ráno, jo? No hele, nechci strašit, ale Flajšar tě neuvidí zrovna rád - už takhle přemýšlí, koho vyhodit, protože místo deseti lidí jich má 30 :/
Ale neboj, já tě uvítám s otevřenou náručí :D

Seele řekl(a)...

Bože, ty mě děsíš XD Já tu přihlášku na vysokou snad stáhnu XD
U mě ta maturita taky teda bude vtipná, protože mám vždycky smůlu a tak i kdybych se naučila 24 otázek z 25, tak si určitě vytáhnu tu, co jsem se neučila XD
Třeba nás z té školy obě dvě klepne a budeme mít konečně klid XD

T'Sal řekl(a)...

Kavi: To mi ani neříkej, protože já koukala do stagu a tam bylo psaných 9 lidí z 10 x_X No uvidíme, teoreticky bych ale měla mít přednost, když mám být hnusná, protože ten předmět si musím dolat tenhle semestr a Sweneyho myslím nedávám, ani kdybych chtěla. Mám v jeho čase JC04.

Seel: Heleď, normálně máš na semestr kolem 11 předmětů (na dvouoboru, na jednooboru většinou polovinu). Akorát já tam prostě ty dodělávky...

kavi řekl(a)...

*vidí to se svou účastní bledě* Néé, ja nechci dělat americkou a dvě britský literky příští semestr - to mi hrábne X_x

Seele řekl(a)...

No jo, jenže já jsem taky líná a určitě se mi to pak taky takhle nějak semele x_X

Ayuku řekl(a)...

Asi jsem masochista, ale nejradši bych se svou současnou vejškou sekla a šla k vám T_T

T'Sal řekl(a)...

Ayuku: o.O Nějaký problém na obzoru nebo co? o.O

Ayuku řekl(a)...

Prostě jsem se minula s výběrem školy, toť vše. Jinak přeji mnoho úspěchů při studiu :)