pátek 26. února 2010

Jsem celá rozvržená, Vaše Rozvrhovosti

Menší update mé školní docházky. Počet mých předmětů se začíná dostávat na nějakou normální hranici, což je pro mě jen dobře.

Pokud jde o Americkou literaturu, pokoušela jsem se dostat k Flajšarovi, ale ten mě poslal tam, kam by chtěl každý gay. Navíc jsem si z té hodiny odnesla totální depresi, jelikož Flajšar vykládal! Chápete to? On měl něco jako úvod, nástin historického pozadí, typické literární znaky daného období, apod.! To je něco, co jsem se Sweneym nezažila. Připomnělo mi to situaci, kdy jsme se Sarah ještě na gymplu byly namísto na turisťáku ve vedlejší třídě a měly s nimi biologii u jiného vyučujícího. Situace sice byla opačná, jelikož tehdy jsme chcípaly z množství dat, které po nás náš vyučující chtěl (mozek: my – 20 A4; oni – „Tak tohle je mozek. Je to moc složité, tak si řekneme jen základní centra, zbytek se zájemci dozví na semináři,“) a teď jsem chcípala z jejich nedostatku, ale hysterický záchvat jsem měla obdobný.

Nezbylo mi, než Sweneymu napsat e-mail, co tedy se mnou. Psát anglický e-mail Amíkovi, kterého navíc zrovna nemusíte, je vážně zážitek. Psala jsem to hodinu x____X Trochu jsem se obávala, kdy mi odpoví, jelikož mi ten den (pondělí) zrovna jedna dívčina vyprávěla o tom, jak mu psala a on stále neodpověděl, což bylo to poslední, co jsem pár dní před uzavřením zápisu na předměty potřebovala. Odepsal ale hned druhý den a jeho odpověď byla: "Prostě napište tu esej."

Well... to můj problém s nedostatkem času na její napsání neřešilo ani v nejmenším. Ale během psaní mejlu mě osvítila Oma Desala a já se mu zmínila, co jsem na tu esej neúspěšně načetla. Okavidně se Oma stavila i u něj a doporučil mi knihu, se kterou by se ta moje proklatá Whartonová dala srovnat. Sice jsme The Awaking od Kate Chopin během semestru nečetli a ani jsme tu autorku neprobrali, takže to lehce nesplňuje zadání, ale má to jen sto stran a pokud tam skutečně vyhrabu materiál na esej, ozývat se rozhodně nebudu. Tajně doufám, že mu to tenhle víkend pošlu, i když mě čeká ještě esej pro Hýska (chystám se psát o filmu Avatar a americké snaze vylepšit si reputaci po tom menším vyvraždění původního obyvatelstva v Severní Americe).

A taky jsem si odepsala Morfosyntax. Sice mě to trochu štve, protože jsem se na Veselovskou těšila a to i přes ten úlet s její novou, lehce editovanou učebnicí, která je sice pozměněná natolik, abych si ji musela koupit, ale příliš málo na to, aby mi nebylo líto peněz a její staré verze, která mi leží na stole. Ale nedá se svítit. Veselovská tu bude i příští rok (doufám) a byl to jediný předmět, u kterého bylo tak trochu jedno, kdy si ho napíšu. Britskou literaturu II bych odkládala nerada, už tak mě příští semestr čekají dvě literatury a i dvě komplexní zkoušky z nich, takže se asi učtu k smrti, jazyková cvičení bych taky ráda dodělala i s komplexkou letos, a Americká studia s Hýskem... well... V tomhle souboji prostě Veselovská prohrává XD

Akorát jsem nepochopila, proč máme Americká studia vypsaná jak na povinných, tak i na povinně volitelných předmětech o.O Samozřejmě to mám jako povinně volitelné, takže to nejspíš budu muset dělat dvakrát, ale alespoň budu mít všechny povinně volitelné z krku a pochybuji, že v tom dalším budeme probírat přesně to samé. Nemluvě o tom, že by to příští rok mohl mít zase Hýsek, který je teď veden jen u té mé povinně volitelné verze (a ano, ten chlap mě prostě dostal... a teď zrovna výjimečně nemyslím na sex XD)

Slibně také vypadá i vyučující na Britskou literaturu. Tuhle hodinu mám se Sarah, takže už před začátkem hodiny mi bylo řečeno, že jsem o hodně přišla, když jsem ho ještě neměla, jelikož je to prý to nejlepší, co Anglistika nabízí *teď myslí na sex*, a navíc prý vypadá trochu jako Jason Isacs. Vzhledem k tomu, že máme se Sarah hodně podobný vkus, byla jsem zvědavá. Práger vážně nezklamal. Není vyloženě hezký, rozhodně by z fleku nemohl dělat modela, ale má charisma, přesně takové jako má Jason Isacs... a má i jeho oči. A je vtipný. A taky má dokonalý hlas. Chci aby začal dělat do audioknih! *T'Sal doufá, že si tohle nepřečte nikdo z katedry* Snad bude mít příští rok i Britskou jedničku *.* Akorát ten jeho úvod k zápočtu („Na první pokus ho většina z vás nedá, ale na ten druhý už byste mohli,“) si mohl nechat >.>

*konec básnění nad profesory*

A taky jsem přežila Překladatelský seminář 1! Ve středu dopoledne jsem si totiž vzpomněla, že ve skupině nikoho neznám a nemůžu se dostat na server, kam vyučující nahrává materiály, jelikož jsem neznala heslo. Ve čtvrtek jsem měla mít na hodině překlad (Hýsek-style)… a nebo jsem ho měla odevzdat už dávno (Kubánek-style). Jakmile jsem se tedy dostala k PC, napsala jsem vyučující mejl, ale už si ho nepřečetla, takže jsem se večer a ráno živila různými představami o tom, jak mě seřve a ze semináře vykopne. Naštěstí se nic takového nekonalo. Prý mi to pro tentokrát odpustí a mám ho dodat co nejdřív nebo budu mít druhou absenci. Je to taková milá, mladá doktorandka (?), akorát že chce překlady do soboty, takže to trochu narušuje můj „ze dne na den“ systém >.>

Také jsem si řekla, že je na čase se stát pořádným studentem. Všude nám říkají, jaké knihy bychom měli mít, jaké slovníky vlastnit, i Veselovská si minulý týden vyčlenila deset minut na doporučenou literaturu. "Když jste matematik, taky doma nemáte jen knihu o malé násobilce!" *větší úprava by my memory* A měla recht, chce to prostě nějakou solidní literaturu. Sice je skoro všechno v knihovně, ale jen prezenčně a to je na dvě věci.

Tak jsem si včera stáhla doporučenou literaturu na Britskou dvojku XDD

E-booky sice nemusím, ale ruku na srdce - kde mám na ty knihy brát? Jen Hýsek na překladatelském semináři doporučoval slovníky v řádech několika tisíc. To samé učebnice na morfologii. Na to prostě průměrný student nemá a i kdyby ano, je tu spousta lepších věcí, které se za ty peníze dají koupit. Výhodou učebnic v angličtině naštěstí je, že se dají najít na netu, jinak bych měla smůlu. Na slovníky kašlu. Zatím mi vždycky stačily ty internetové. Je jich několik, takže si můžu jejich výsledky ověřovat, a navíc si tam za čas, který potřebuji k vyhledání jednoho slova v papírovém slovníku, najdu slov deset. Nemluvě o tom, že nemusím očima neustále pendlovat od papíru k monitoru a zpátky.

Stejně tak i ty učebnice. Minimálně dvě, co nám doporučovala Veselovská, nejsou prý k učení, ale k tomu, abyste si tam vyhledali problém, se kterým se zrovna setkáte. Takže si v knihovně raději nechám místo pro beletrii, kterou v podobě e-booků nevedu, a vědění světa budu shromažďovat na disku.


****
*Poznámka pro ty, které by to snad zajímalo:*

Zkouška z korejštiny opět neudělána. Mám prý přijít příští týden a pořádně se naučit slovní zásobu. Problém je, že 90% věcí, které jsem jí neuměla přeložit, jsem ve skutečnosti znala. Jen jsem to nepoznala v její správné výslovnosti. Jsem vázaná spíš na psanou formu, kterou tady použít nemůžu, takže rozdíl ve výslovnosti je pro mě smrtelný. Netuším, jak se to do příštího týdne naučím ve správném znění, protože fonetická podoba korejštiny jde dost mimo mě. Hlavně to jejich c/s/z/gackt ví co to je. Takže pokud mi někdo na pár dní můžete dodat nějakého Korejce, budu jen ráda. Klidně ať je ošklivý jako noc, potřebuji od něj jen neustálé předčítání slovíček x_X

A nebo alespoň nějaký korejský slovník se zvukovým záznamem slov. Prosí~~~m *smutná štěněčí očka*


*Konec poznámky*

14 komentářů:

Ayuku řekl(a)...

Nějaká zakladní korejská slovíčka jsou tu:
http://smart.fm/goals/58766/content
http://smart.fm/goals/151903/content

Většina zní celkem slušně :D

T'Sal řekl(a)...

Ty seš svatá! Díky moc, přesně to jsem potřebovala. My stejně máme jen základní slovíčka *.*

mozdratuzka řekl(a)...

když to tak čtu, chce se mi zvracet... jak to můžeš všechno zvládat a udržet si zdravý rozum? máš nějaké superschopnosti? uvažovala jsem o stejných oborech (jen teda spíš japonštinu pro hospodářskou praxi). ale teď, teď se zmůžu jen na zoufalý křik.
máš můj obdiv a až budu velká, chci být jako ty. :D

T'Sal řekl(a)...

Dá se to zvládat v pohodě. Já toho mám hodně protože jsem si přitáhla dost předmětů z předcházejících semestrů a o zkouškovém jsem se taky zrovna nepřetrhla... alespoň jeho první půlku. To se pak musí někde projevit XD
Jinak, každý průměrný semestr máme kolem 11 předmětů (počítám oba obory dohromady). Všechno to jsou dvouhodinovky, takže máš nějakých 22 hodin týdně, což není moc.

modratuzka řekl(a)...

áha, tak takhle to je. ok, díky, trochu jsi mě uklidnila. ale stejně je pro mě verze, že jsi superhrdina, přijatelnější ;)

T'Sal řekl(a)...

Můžu být tedy alespoň superzáporák? *smutná očka* XDD

modratuzka řekl(a)...

bys ale musela být super zlá, plánovat ovládnutí světa a mít doma takové ty divné sexy oblečky. a nejsem si jistá, jestli právě ty oblečky máš...
jinak přeju hodně štěstí se zmocněním světa (případně se studiem) :)

T'Sal řekl(a)...

Divné sexy oblečky nemám, protože na ně není T_T Jsme chudý superzáporák T_T Leda by se počítala minisukně a korzetový top se sakra výstřihem *devil*
Jinak, ovládnutí světa mám na seznamu věcí, které chci před smrtí zvládnout XD

modratuzka řekl(a)...

chmm sehnt peníze... kdoví jestli by uspěla nadace: záporák potřebuje sexy ohoz, stejně dobře jako ta s Haity.
tak to se teším až budete u moci, má paní. třeba se bude, nám zvráceným myslím, dařit líp. ^_^

Seele řekl(a)...

TSal: já se pořád nemůžu zbavit dojmu že by k tobě sedla ta kožená lolita sukně a topík od Metaporphose, jestli víš které myslím (kdyžtak pak někdy vyhrabu obrázky XD)

A taky se těším až budeš vládnout světu, tak s tím pohni XDDD

T'Sal řekl(a)...

Seele: topík nevím, Metu moc nesleduji, a kožená lolisukně je na mém wish-listu už hodně dlouho, stejně tak jako další věci potřebné k vytvoření outfitu správného loli-záporáka (viz tenhle řetězák

Modratuzka: Na záporáky lidi kašlou, to už mám ozkoušené, tak to zkouším přes nadaci pro chudého studenta.... ale těch je zase všude plno -.-

Seele řekl(a)...

http://s945.photobucket.com/albums/ad294/Bellatrix_Engel/?action=view&current=meta1.jpg

a

http://s945.photobucket.com/albums/ad294/Bellatrix_Engel/?action=view&current=meta2.jpg

Já když to viděla poprvé tak mě hned napadlo, že specielně na tobě by se to vyjímalo úplně dokonale XD

Já časem plánuju outfit guro-loli-záporáka, když to stihnu, tak na poslední zvonění XD

T'Sal řekl(a)...

Top vcelku pěkný, ale sukni bych si nechala ujít. Spíš na sobě vidím něco takového
http://i18.photobucket.com/albums/b106/XxAngelfyrexX/J-Index/mana06_b.jpg

Seele řekl(a)...

Joj, tak to nemá chybu *.*