úterý 9. února 2010

The Best from the Internet

Pár stránek, které si už ani nemusím záložkovat, protože jejich adresy znám zpaměti. Užívám je každodenně nebo přinejmenším hodně často a dost mi usnadňují život. God bless the Internet!


  • Google.com - Seznam, najdu tam, co neznám. Google, najdu tam, co hledám. Věčný zdroj informací. Každému, kdo si nově zřídí internet, by měli tuhle stránku ukázat a nepustit ho jinam, dokud se nenaučí hledat.
  • Wikipedia - třebaže tu platí pravidlo: "Důvěřuj, ale prověřuj," jen těžko to může zastínit fakt, že život každého studenta by byl bez této stránky ochuzen o mnoho volného času, který by strávil nad zbytečným hledáním v knihách.
  • The Free Dictionary - kvalitní, obsáhlý slovník, US i GB výslovnost, rovnou vám vyjede i další slovní druhy daného slova, idiomy. Mám dodávat víc?
  • Urban Dictionary - Výše uvedenému slovníku chybí k dokonalosti jen jediná věc. Hovorové výrazy. Urban dictionary je má. Má jich dokonce hodně. Dokonce tak moc, že si přeji, aby něco takového bylo i v čj a já se mohla vzdělávat. Dost by mi to usnadnilo život, když dojde na překlad hovorového jazyka XD
  • Alc.co.jp - první skutečně inteligentní anglicko-japonský slovník. Yoshiki, opět ti děkuji za odkaz, protože tohle je ráj na zemi. Jednak vyhledává to, co skutečně chci (což se o mém JWPce říct nedá) a pak má také značně obsáhlou slovní zásobu, najdete zde nejen slovíčka, ale i různá spojení a často i ukázkové věty, což je fajn věc, když pro daný jazyk ještě nemáte cit.
  • Pravidla českého pravopisu - každý je někdy potřebuji. A já poslední dobou nějak často ^.^;
  • CSFD - tuhle stránku znám už dlouho, i když jsem jí aktivněji začala prolézat až nedávno. Je to fajn věc, když potřebujete zjistit název filmu, herce nebo jen hledáte, na co byste koukli.
  • DatabázeKnih.cz - na evidování vlastněných/přečtených knih jsou lepší stránky. Třeba Knihi.cz, kde je dle mého lepší vyhledávání podle žánrů, můžete si knihy hodit do nabídky nebo poptávky, apod., ale Databáze mi prostě sedla o trochu víc. Přijde mi svým způsobem komornější.
  • Youtube - kdybych měla spočítat, kolik skupin jsem díky téhle stránce objevila, bylo by snazší prostě jen ukázat na moje DVD s hudbou. A taky na to koupené B-T DVD, které snad nebude dlouho samo.
  • Daemon - moje nejoblíbenější internetové knihkupectví.
  • Facebook - možná je to k ničemu, ale stejně je to fajn XD
  • Lidé.cz - fungující chat, na němž se pohybuje opravdu hodně lidí, a spousta fór. Pokud mě chcete někde zastihnout. Tak na Lidech nebo na FB.

3 komentáře:

ledman řekl(a)...

Já to říkám furt, dneska se člověk bez toho aby uměl hledat informace neobejde (hlavně na škole) :D

Vzhledem k tomu, co tvoří drtivou většinu mé četby, využívám jako databázi www.legie.info Za těch pár let, co ji využívám, se dostali opravdu daleko :) Z "normálnějších" věci mám rád Hemingwaye a Irvina Welshe a sem tam si přečtu i nějakého toho japonce, jinak žádná sláva :)

T'Sal řekl(a)...

Nj, s kámoškou nemůžeme pochopit, jak dřív mohli lidi studovat bez netu. To musel být horor x_X XDD

Já čtu tak nějak všechno. Sci-fi a fantasy mám sice nejradši, ale jaksi... ho skoro nevedu XDD Posledních pár let není na čtení moc nálada a když už se k něčemu dokopu, tak to je nějaký ten historický román a nebo klasika. Co jsem ovšem ve škole začala navštěvovat předměty s povinnou četbou, šlo i to do kytek -.-

Seele řekl(a)...

Ano, bez netu se prostě studovat nedá XD

Kdybych takovýhle seznam měla dělat já, bude to plné blogů o lolitě, zatím sice nikde nepíšu komenty, ale poslední dobou jsem tou lolitou stále posedlejší ^.^ Docela i uvažuju že ty komenty psát začnu a pokusím se trochu víc poznat lidi z komunity XD