úterý 8. prosince 2009

Anime rekapitulace I

Aneb jsem líná psát komplet recenze a tak jen menší shrnutí, co jsem v posledku viděla (sepsáno 3.11. ehm ^^;). Světe div se, začala jsem totiž zase koukat na anime a dokonce i doháním nějaký ten mainstream, aby na mě Kavárnistka neustále nekoukala jako na negramotného podivína, co v životě viděl jen samé neznámé věci (což dle mého není vůbec pravda XD).
Full Metal Alchemist, Agent Aika, Sayonara Zetsubou Sensei a spousta spoilerů.

~ Full Metal Alchemist ~

Nějaké to serióznější info: EN Wiki
FMA je jedna ze sérií, které mi doporučila Kavárnistka. Svého času jsem viděla jeden díl na Animaxu v tom šíleném, šíleném dabingu a i přes jeho ničivou sílu jsem se docela smála. Celá série, navíc i v původním znění, pak byla ještě lepší. Humor byl inteligentní a na úrovni, hezky prokládaný vážnějšími okamžiky, které nepůsobily jako pěst na oko. Moc pěkná kompozice, jakou je u japonských seriálů občas dost těžké najít. Jediné, co mi trochu vadilo, byl ten konec. Nějak jsem se s ním nedokázala vypořádat a měla jsem z něj dost smíšené pocity, jelikož mi přišel takový... nijaký. Ani dobrý, ani špatný, vyznělo to tak trochu do prázdna. Čekala jsem nějaké pořádné vyvrcholení, něco pořádně akčního a s výbuchem na konci, jenže ono nic...
Z postav jsem měla asi nejradši plukovníka Mustanga, jelikož cool mrazáky já můžu. Akorát si mohli odpustit tu scénu se štěnětem a krátkými sukněmi pro ženský personál, to zůstalo mimo mé chápání x_X Z bratrů jsem měla radši Eda. Jednak měl ve svých 12-ti letech chvílemi sakra sexy vymakanou postavu (což bylo trochu wtf XD) a za druhé u něj to správňáctví tolik nebilo do očí jako u Ala, kterého jsem měla chvílemi chuť vystřelit do vesmíru XD
Co jim ale neodpustím, je smrt podplukovníka Hughese x____X Sice to byl zřejmě ten nejrodinněji založený charakter, jaký jsem kdy kde viděla, ale u něj to bylo strašně roztomilé. Roztomilé postavy neumírají! T______T


~ Fullmetal Alchemist Movie: The Conqueror of Shambala ~

Nějaké to serióznější info: EN Wiki
Od filmu jsem si slibovala docela hodně, protože jsem doufala, že trochu napraví ten nijaký konec. Ale nakonec jsem z toho byla jen ještě víc zklamaná. Film se dle mého moc nepovedl, jelikož nebyl ani tak vtipný, ani tak zajímavý jako série, i když Edovo proniknutí do našeho světa slibovalo zajímavé situace. Bohužel zůstalo jen u těch slibů. Navíc mě taky na začátku dost deptala ta silně pro-cikánská politika.
Největším plusem filmu pro mě byl pro změnu opět Roy Mustang. Byl tak krásně emo a ten jeho vztah s Rizou. mě dostával do kolen. Byl to přesně ten vztah nadřízený-podřízený, pro který mám slabost *.*
A taky bylo zábavné sledovat, jak si Ed a Al cestují skrze bránu jako by nic, zatímco se ze všech ostatních stávali mutanti XD


~ Agent Aika ~

Nějaké to serióznější info: EN Wiki
Tohle anime jsem vyčíhnuté už od začátků své Japan-mánie (dá-li se to tak vůbec nazvat vzhledem k tomu, jak u některých vypadá skutečná japan-mánie), protože když jsem začínala s j-hudbou neuměla jsem ještě stahovat a tak jsem byla vděčná i za těch pár anime mp-trojek, co jsem náhodou vyhrabala. A právě z Aiky byly dva songy, co jsem tehdy poslouchala furt až do omrzení.
Když jsem si to pouštěla, bylo mi jasné, do čeho lezu a tak jsem od toho ani moc neočekávala. Přeci jen ecchi je ecchi a ne každé anime z tohoto žánru může být takový klenot jako Chobits. V době, kdy jsem na to koukala mi navíc bylo nevýslovně zle a proto to chtělo něco inteligenčně příliš nerozvinutého. Všechno hentai a ecchi (krom Chobits), co jsem kdy viděla, jsem sledovala během nemoci XD
První epizody byly fajn. To tam byl ještě krásně zvrhlý Hagen, který šukal (promiňte, ale to se fakt jinak říct nedalo XD) se vším, co se hýbalo... včetně své vlastní sestry. Jistě chápete, že mě k němu už od začátku pojily značné sympatie (teď proboha nemluvím o té sestře! XD) a to i přesto, že dabér vše mluvil stále stejným tónem. Ani jedno vychýlení se od linky a bylo jedno, co zrovna Hagen dělal (někdy třeba i něco, co se netýkalo sexu...fakt! XD).
Pak ale Hagen zmiznul a na scéně zůstal jen jeho harém, který se chtěl Aice za každou cenu pomstít ve jménu svého někdejšího pána (nikdo mi nevymluví, že ten chlap nebyl sexuální bůh), což už vyznělo tak trochu do prázdna a tak jsem poslední epizody dala jen s velkým přemáháním. Na další sérku a OVA se asi kouknu až zase budu nemocná.
V každém případě tu krom Hagena bylo i pár zajímavých věcí. Třeba nekonečná představivost autorů, když šlo o situace, během nichž měly být ukázány kalhotky nebo prsa. Fakt, chvílemi jsem nestačila zírat. A pak ten Aičin magický topík. Jakýsi rádoby korzet, který ji ve chvíli ohrožení svléknu (a bacha, nezničil přitom oblečení!) a pak se kolem ní omotal v podobě velice skromné podprsenky a tang, přičemž hlavní hrdinka nabrala na opálení a změnila barvu vlasů na modrou. Chci domů! (a s Hagenem k tomu!)


~ Sayonara Zetsubou Sensei ~

Nějaké to serióznější info: Wiki
Tohle anime mi stejně jako Full Metal Alchemist doporučovala Kavárnistka, ale tentokrát moc nezabodovala. Na první dva díly jsem koukala dost WTF stylem, protože to na mě bylo trochu moc alternativní. Pak mě to ale začalo docela bavit a i jsem se nasmála. Ovšem to trvalo jen nějakých pět epizod a pak mě ta neprovázanost jednotlivých epizod a víceméně stále stejný scénář začaly dost otravovat. Poslední dvě epizody šly navíc tak trochu mimo mě. Mít to anime víc dílů, asi se zařadí mezi nedokoukané věci. Jeden z důvodů, proč jsou další řady s otazníkem.
Tak trochu si vlastně ani neumím představit, o čem to pokračování je, když jim děj nevystačil ani na těch 12 epizod, co jsem viděla. V prvních epizodách se to profesorovo vyhrožování sebevraždou a depkaření nad každou zašlápnutou beruškou sice ještě dalo omluvit, ale pak už to bylo jako zaražená deska. Totéž i ostatní charaktery, které neprošly nejmenším vývojem, jen prostě dokola opakovaly svoje typické repliky. Nedá se ani říct, že by to bylo předvídatelné, protože to vlastně nemělo děj, který by se dal předvídat. Rozhodně v tom nevidím něco, co má potenciál na více jak 5 epizod.
Co ale musím ocenit, je vizuální zpracování. To bylo opravdu značně osobité a chvílemi mi trochu připomínalo Mononoke. Jen si autoři mohli odpustit tu spoustu textu všude kolem. Sice byl nepodstatný, ale člověku to stejně nedá a chce si to přečíst, když už mu to tak hezky přeložili. Jenže na to bylo strašně málo času. A tím myslím opravdu hodně málo. Kolikrát jsem ani nestačilo stopnout video x__X
Také se mi líbily oba openingy a ending. Už se hezky hřejí u mě ve složce a to i s videi. Jedno z mála anime, kde jsem tyhle části nepřeskakovala (je ovšem fakt, že to bylo na celé epizodě občas to nejzajímavější -.-).

8 komentářů:

Gladness řekl(a)...

FMA je bezva... :-) Teď dávají tu druhou verzi, která je spíš podle mangy, takže můžeš potom zkusit i ji.. až se to ve škole trochu uklidní.

Jinak s tebou kupodivu ohledně postav souhlasím, wow. XD Mustang je boží, Ed je zlato a Hughse jsem ořvala jak želva...

Konec je přiblblý a úplně mimo a u filmu už scénáristé byli asi hodně zoufalí...

Gladness řekl(a)...

Btw, teď mě napadlo, není Edovi náhodou 14 nebo 15? XD

T'Sal řekl(a)...

V hlavě mi utkvěl ten jeho věk z doby, kdy udělal zkoušku. Ale i ve 14 je to furt docela wtf, takže je to fuk XDD
Na tu novou se nechystám, zatím na ni lidi jen nadávali, takže s FMA jsem skončila.

ledman řekl(a)...

Pokud jde o záporáka u Aiky, co se týče metod ovladnutí světa je můj nejoblíbenější :D Bojové spodní prádlo má taky třeba Cutie Honey. U ní je zajímavé, že čím dýl bojuje, tím víc jí ho "ubývá" :) Zatím jsem teda nenarazil na postavu, která by měla "bojové trencle"... možná je to tak lepší :D

Já si na novou adaptaci FMA stěžovat nemůžu, mangu mám načtenou up-to-date a některé mé oblíbené postavy (Ling/Greed a Armstrongova starší sestra) v původní adaptaci ještě nebyly (resp. ani být nemohly) :) Ale chápu, že kdo zná jen první adaptaci a už ne mangu, tak mu odlišné pojetí Homunkulů a další rozdíly můžou vadit.

Gladness řekl(a)...

Mně se teda taky zdá nová FMA lepší... Přijde mi, že tak "nevrže" jako ta původní... :-)

Plesnivý_sýr řekl(a)...

FMA se u mě drží na první příčce už hodně dlouhou dobu. Konec jsem scénáristům odpustila (přeci jenom, když není příběh podle mangy, ale hlaviček scénáristů, je to někdy i mnohem a mnohem horší, viz. nějaké fillery) a film neviděla.
Dvojka byla trošičku pěst, nejsem spokojená s animací. Ovšem hudba je tam naprosto špičková (minimálně 1. a 2. op stojí za stáhnutí (2. op se u mě vyšplhal hoodně vysoko) a totéž platí u 1. a 3. ed) a příběh... na jedničku.
Já osobně ze všech postav nejvíc miluju Envyho. On je prostě... nyaa ^^ Edík je taky k sežrání, Mustang samozřejmě skvělej, Hughese jsem zbožňovala (ve dvojce to byla jediná chvilka, kdy jsem myslela, že Envyho něčím praštím) a tu ještě nejmenovaný Havoc taky nemá chybu. ^^ (Ale v tý dvojce... *fňuk*)
Och a Al ve filmu... jo, vzhledově to byl těžkej kalibr, z obrázků mám slinu u pusy...

//gome za tu délku

T'Sal řekl(a)...

Ledman: Ubývá? o.O Pokud je toho spodního prádla tolik, co u Aiky, tak muselo být do 10 vteřin po něm XDD

Hm, hm, možná na tu novou tedy kouknu. Blíží se zkouškové, tak bude času dost XD *už stahuje filmy do zásoby*

Plesnivý sýr: Envyho jsem zrovna nemusela... vlastně mi solidně lezl na nervy XD Tyhle hysterické postavy nemusím XD

Beldaran řekl(a)...

Tak když jsem Agenta Aiku viděla, tak jsem na to nadávala jak žába, co si přilepila jazyk na mucholapku. ale teď na to vzpomínám opravdu ráda, byla to v jistém zvrhlém smyslu docela legrace, a Ludwig Hagen, vzhledem k tomu, že ho mluví Kaneto Shiozawa, který měl neskutečně sexy hlas, mu dodává ohromné kouzlo.