pátek 20. února 2009

První zkouškové

Tak je za mnou první zkouškové a dokonce i úspěšně, rozhodně však ne mou zásluhou a pílí, jelikož já nejsem student. Jsem jen náhodný kolemjdoucí, na něhož jednou přijdou a vykopnou ho tak rychle, že by jim to záviděl i Superman XD

Všichni mě strašili, že zkouškové je hrůza, že se furt jenom šrotíte, jste na prášky a nestíháte. Mě to přišlo jako bezva prázky, během nichž jsem jednou za čas musela otevřít nějakou učebnici o.O Je tedy pravda, že mi rozložení zkoušek vyšlo docela hezky a že jsem mezi nimi měla spoustu času. Jen první úvod do anglické literatury a první cvika z japonštiny se mi sešly na jeden den.
Během zkouškové jsem ale došla i k několika zásadním objevům.

1) Stále se neumím učit, stále se nechci učit a jsem stále vynalézavější ve způsobech, jak se tomu vyhnout.
2) Nejsem typ myši, která dává zkoušky na první pokus.
3) Tento fakt mi ani v nejmenším nevadí. Před prvním pokusem se holt naučím první polovinu a před druhý druhou polovinu. Skoro se to dá nazvat systémem, že? XD

A teď k jednotlivým zkouškám (řazeno podle Stagu).

Jazyková cvičení 1 - 2. pokus - familiérně zváno "cvika". Na písemku jsem se učila tuším den, maximálně dva předem s tím, že jsem prolítla stránky s gramatikou, přečetla si, co tam píší hezkého a skripta zavřela. První pokus jsem tuším nedala o 20 bodů (celkový počet 100-něco málo bodů).
Při pohledu na výsledky jsem se moc modlila, aby to bylo jen díky chybějící slovní zásobě, jelikož kdyby to bylo gramatikou, byla bych v háji. Gramatiku si musím zažít, týden před zkouškou bych se ji nenaučila. Slovní zásoba se ale nějak nadrtit dá. Na testy se normálně nechodím koukat, ale tohle mě z výše zmíněných důvodů zajímalo a tak jsem s úlevou zjistila, že v gramatice víceméně problém vážně není. Uff... Prostě slovní zásoba. W-sensei by ty moje překlady klidně mohl použít jako doplňovací cvičení do skript, jelikož jsem psala stylem:
"Wataši no obaasan no nakaniwa ni 1 ______ no inu to 2 ______ no neko to 3 _____ no ____ ga imasu."
Co nevím, to vynechám... občas je lituji, když si uvědomím, co musí opravovat XDD
Druhý pokus jsem napsala o 30 bodů lépe, takže sice nijak excelentní výsledek, ale cvika jsem měla v kapse (i když jen protože se mi W-sensei trefil do slovíček. Tak nějak jsem se je neučila...zase XD).

Konverzace 1 - 1. pokus - tahle zkouška byla lehká, až to bolelo. I když bych měla být ráda, jelikož s tím svým projevem, skládajícím se z naprosto jednoduchých vět a tří sloves, bych nejspíš jinak neuspěla. Měli jsme si připravit tři dopředu (!) zadaná témata a Hirota nám pak jedno z nich vybrala. Sepsala jsem půlku "Mého pokoje" a "Něco o mě" jsem si lehce dala dohromady v tramvaji, přičemž na mě pak vyšlo to nejhnusnější: "Můj den" x_X

Úvod do japonského jazyka a literatury - 1. pokus za 1 - na tuhle zkoušku mi jako vždy nevyšel pečlivě připravený učební plán a tak jsem do sebe více jak stostránková skripta musela dostat za noc. Má sestra mě přirovnala k Rimmerovi z Červeného trpaslíka a já bohužel musím přiznat, že v tomhle jsme si s tím magorem vážně podobní. Akorát že já pak do písemky nenapsala, že jsem ryba.
Celonoční učení se vyplatilo a já tu písemku dala na první pokus a dokonce i na jedna, i když jen těsně. Hodně ale udělalo, že tu literární část jsem převážně uměla ještě z přípravy na přijímačky, jinak nevím, nevím XDD

Znaková cvičení 1 - 3. pokus - trochu drsná škola života. Ne, za týden, ani za dva se znaky za celý semestr vážně naučit nedají x_X Navíc je to docela zákeřná písemka, z čehož mám teď lehčí nervózu, ale o tom později. Ale byla sranda hledat učebnu, kde se to psalo... za devatero skladišti a devatero archívy, v nejvyšší věži... tedy patře spala princezna Hirota XDD

Praktická cvičení 1 a 2 - 2. pokus - tohle byly jediné testy, z nichž jsem měla chvílemi hrůzu a chvílemi jsem byla smířená s tím, že mě pošlou domů. Slovní zásoba a porozumění textu v angličtině. Podcenila jsem svou upadající angličtinu a týden před zkouškou zjistila, že jsem na tom docela tragicky. Naučte se ale za týden slovíčka, abyste měli jistotu, že to dáte, ať už se tam objeví cokoliv. Nemožné... Ale štěstí při mě zase jednou stálo.

British Studies 1 - 2. pokus - odehrávalo se v rámci scénáře 1. pokus = první polovina, 2. pokus = druhá polovina XD Test sám o sobě lehký, když si to alespoň jednou pořádně pročtete, ale znáte mě. Je tolik lepších věcí na práci... XDD

Úvod do anglické literatury - 2. pokus za tři - trošku zákeřnější záležitost. Když jsem dopsala druhý test, myslela jsem si, že jsem to napsala vážně dobře, ale výsledkem byla trojka a ještě jen těsně. Těžko se tedy odhadovalo, co přesně tam chtěli a je možné že mi to taky pokopal rozbor básně, jelikož byl těžší než v prvním pokusu.

Music in Britain a Music of the Silk Route - 1. pokus - o těchto zkouškách už jsem tuším psala. Snadné, ale jestli budu takhle mluvit i na anglině u zkoušek, asi zkoušející skočí z okna XD

Úvod do studia jazyka - 1. pokus za 2 - druhá naprosto probdělá noc, akorát jsem byla nějaká líná a nestihla přečíst všechno. Druhá půlka šla tedy trochu mimo mě, ale stane se. Chtěla jsem mít zkoušku brzy za sebou, abych si mohla jít lehnout, ale bohužel jsem přišla až jako pátá nebo šestá, takže jsem musela čekat...navíc ve stoje a na vysokých podpatcích x_X
První dva lidé byli u Černého asi dvacet minut, což nás čekající značně rozhodilo, ale nakonec se ukázalo, že si s nimi ještě prostě jen povídal. Byli jsme ale poslední termín a tak už byl chudák zkoušející se silami na dně a taky to chtěl mít z krku, dík čemuž další, včetně mě, šli už jen po deseti minutách.
Zkoušení bylo vcelku v pohodě. Zeptal se mě na stručný vývoj lingvistiky a mě se povedl můj ženiální plán a díky gramatice sanskrtu jsem se během jedné věty dostala ze starověku do 19. století. Pak jsem mu povědělo něco málo o Pražské škole, kde už mě musel trochu navádět a kde mě taky trochu zmátl špatným přiřazením jména k teorii, ale můj naprosto vyjevený pohled ho donutil si uvědomit, že zrovna plácl totální hovadinu XD Bylo mi ho hrozně líto, vážně vypadal strašně unaveně. Poslední otázka se týkala neurolingvistiky, ale o té jsem neměla ani páru, jelikož byla mezi posledními věcmi, takže když se to tak vezme, dostala jsem tak trochu nad očekávání dobrou známku.

A to je prosím vše XDD

7 komentářů:

Gladness řekl(a)...

Supeer... XD Tvuj uke je na tebe hrdy. XD
Ale priste se prosim uc vice, ano? X_X

T'Sal řekl(a)...

Chjo, taky všichni umíte jen jednu větu, co? "Uč se víc!" >.< Chce to taky trochu zábavy, ne? XDD

Ayuku řekl(a)...

Gratuluju!
K učení přistupuji velmi podobně jako ty. XD
Ještě mi zbývá jedna zkouška a padla.
Z těch tvých by pro mě byla asi nejlehčí konverzace a praktická cvičení, zaručeně bych pohořela u obou literatur...

T'Sal řekl(a)...

Ayuku : Literatura na japině byla docela lehká. Sice pár výrazů ve znacích, ale to se dalo v pohodě, pokud jsi na ně občas koukla a teorie jako taková byla na dvě přečtení.
Tak ať ji úspěšně přežiješ XD

Seel řekl(a)...

Gratulace ^^ Pokud se dostanu na VŠ, asi budu fungovat podobně, já a učení moc dohromady nejde ><

Anonymní řekl(a)...

yay, jen bych se chtela zeptat, chodis na tu vysku do olomouce? O_o

T'Sal řekl(a)...

Anonym: Jj, přesně tam.