čtvrtek 22. ledna 2009

Nový rozvrh

V poslední době jsou to tu samé novoty... x_X V každém případě jsem si dnes vytvářela rozvrh na nový semestr, takže pokud je někdo zvědavý, můžete se mrknout, v kolik a kde budu v příštích měsících trpět - tudy.

A pokud chcete vědět nějaké ty nudné historky z honby za rozvrhem, tak máte možnost pod perexem.

Zápis předmětů na nový semestr je událost s velkým U a hned vám řeknu proč. Představte si celou velkou Filozofickou fakultu, kam se narvou všechny katedry, které se jinam nevešly, a tu spouuustu studentů, jež pod ní spadají. A teď si představte jeden malý nebohý server na zápis (Stag) a pár předmětů, kde je málo míst a všichni je chtějí. A teď to spojte.

Ano, je to boj, v němž vyhrávají jen ti nejrychlejší s nejrychlejším netem. Díky Gacktovi, že jsem patřila mezi ně. Na Stagu jsem kroužila už před tři čtvrtě na osm, přestože zápis začínal v osm, a hlídala si, aby mě nekopli z neaktivity. Pro jistotu jsem byla na novém i na starém portálu, kdyby něco. Starý portál sice normálně nepoužívám, ale rychleji se načítá, jelikož tam není tolik serepetiček, jako na tom novém. Ten nový jsem zapnula pro případ, že by starý přestal fungovat, jelikož si jeho rychlost uvědomuje více lidí.

Hned jak se to spustilo, zapsala jsem se na Překladatelský seminář. Jednou hurá pro malou myš. Sice tahle záležitost dost žere čas a s vyučujícím to není nejsnazší, ale co. Pak už jsem měla jen samé povinné předměty, na které jsem se prostě musela zapsat, tak jsem je tam nacvakala a s hrůzou sledovala, co mi to vylézá za rozvrh. Poté, co jsem byla všude, jsem začala předměty sjíždět znovu a koukat, jestli se to nedá nějak zachránit. Trochu jsem si začachrovala s dvěma předměty na angličtině a tak mám v pátek jen dvě hodiny ráno, takže není problém, kdybych chtěla jet domů.

Ovšem středa mi vyšla pekelně vražedná. Odehrávala se totiž ve scénáři
Znaky / Fonetika (2h) - British Studies (1h) - 1h volna - Úvod do jazyka (2h) - Překladatelský seminář (2h) - 2h volna - Cvika z japiny (2h)
- začátek v 8:00, konec v 18:15, přičemž během dvouhodinové pauzy toho příliš neuděláte, doma se moc neohřejete, natož pak během jednohodinové. Celý ten totálně zabitý. Nakonec jsem ale poslala Úvod do jazyka k čertu a dala si ho s někým jiným v úterý. Uvažuji také, že ve středu budu chodit na cvika od japonštiny do první skupiny (normálně mám 2.), takže bych je měla před překladatelským seminářem, díky čemuž bych měla od tří volno a hned by to vypadalo lépe.
Čas je ale jen jedním ze tří důvodů, proč se mi středa nelíbí.

Druhým je trojka Podlipský - Hýsek - Watanabe.

Pan Podlipský vede Fonetiku a Úvod. Je to osoba , jíž tu všichni milují i nenávidí zároveň. Navíc něco jako byl Boss na biologii - totálně zažraný do svého předmětu, který, jakoby to nestačilo, zrovna nepatří mezi nejlehčí.
Hýsek z Překladatelského semináře je zase doprovázen historkami o tom, kolik lidí se mu na hodině rozbrečelo, kolika lidem jejich překlady zmuchlal a hodil je po nich, s kolika lidmi se pohádal... prostě přátelská osoba s pozitivním přístupem.
A Watanabe snad nepotřebuje komentář. Je to sice fajn chlap, ale lekce za týden (!) a ty jeho motivační proslovy *headesk*

Třetí problém je zápis "Znaky / Fonetika (2h)" - on to totiž není jeden divný předmět, ony to jsou předměty dva... ve stejnou dobu...
Znaky jsou docházkově povinné, Fonetika ne. Znaky jsou o ničem, Fonetika těžká. Pěkné, že? S Kavárnistkou ale zkusíme zajít za Hirotou, jestli by vadilo, kdybychom na hodiny nechodily, nebo se ukázaly jen na testy. Snad bude razit stejnou filozofii jako Watanabe - "Dokud umíte, je mi jedno, jestli se tu ukazujete nebo ne!" Docela by nám to vytrhlo trn z paty.

Ono to vůbec tenhle semestr moc nevyšlo. Chtěla jsem chodit i na Úvod do lingvistiky, která je sice prý také dost těžká (Podlipský), ale doporučuje se vzít s Fonetikou. Všechna C a B už mám, takže by bylo jedno, jestli bych ji na konci udělala nebo ne, jenže mi do toho vlezl ten Hospodářský zeměpis, který se kryl. Sice je tam docházka nepovinná, ale víte co... Nakonec jsme se dohodly s Kavi, že já budu chodit na ten zemák a ona na lingvistiku, jelikož je z nás ta chytřejší a učenlivější a hlavně má o tu lingvistiku větší zájem než já. Já jí obstarám poznámky a všechno důležité info a ona mi dovolí kouknout do skript a bude-li to v jejích silách, i mi něco dovysvětlí.

A to je asi tak všechno, co jsem chtěla. Když teď dovolíte, jdu hledat plány olomouckých kanálů, jimiž se budu plazit a schovávat se tak před rozhněvanými spolužáky, kterým Stag nefungoval, zatímco mě šlapal jako hodinky... a já husa to ještě napsala na Facebook *headesk*

3 komentáře:

kavárnistka řekl(a)...

"...má o tu lingvistiku větší zájem"?? Bys měla slyšet všechny ty nadávky, na který jsem si dokázala vzpomenout během učení se na Úvod do jazyka...Já ten předmět NENÁVIDÍM!!!! (ale s mojí smůlou je pro mě lingvistika povinná T__T) XD

T'Sal řekl(a)...

hele, ty na lingvu chodit chceš a chodila bys tam, i kdybych ti platili za opak, tedy máš větší zájem. Já nenapsala, že jí miluješ XDD

kavárnistka řekl(a)...

když ono se na Jonáše docela dobře kouká XD s tím posloucháním ho už to není tak dobrý a pochopit ho je nadlidský úkol...(tak, a teď si to přečte a já si tu zkoušku můžu za týden zopakovat - zase s ním XD) btw jestli jsem dobře koukala, viděla jsem tam zapsanou i Sarah...O_o