středa 1. října 2008

Dva týdny studia za mnou

Zítra za mnou bude konec druhého týdne nové školy, tak jsem si řekla, že by bylo fajn zapsat nové dojmy, abych pak mohla porovnat a říct si, kdo byl na začátku fajn a na konci na zabití a naopak XD

Pokud jde o rozvrh jako takový, tak jsem s ním vcelku spojená, jen středa mě trochu štve. Hlavně pak kvůli tomu rannímu vstávání. Pátek je fajn, jelikož na něj nic nemám. Byli tam sice zapsané dvě dvouhodinovky, ale ty nakonec probíhají formou samostudia, díky čemuž mám prodloužený víkend. Pro zvědavce můj rozvrh zde.

Japonština

Jazyková cvičení - celkem 6 hodin, rozdělených na tři dvouhodinovky. Díky tomu samozřejmě právě tam probíhá největší výuka japonštiny, což je jedině dobře. Jen mám trochu problém s vyučujícím, což je spíš mnou, než jím to přiznávám a prosím případně studující na UPOLU, aby se na mě hned nesesypávali ^.^; Kdo mě zná, ví, že s Japonci prostě vycházet nedokáži xD

Úvod do studia jazyka – tenhle předmět mají všichni filologové, já ho navíc budu mít dvakrát, jelikož na anglistice probíhá v angličtině, tedy mi zápočet od Černého nevezmou, i když na opak by to šlo (neslo by to s sebou ovšem jistá rizika), což mě štve. Pokud jde o předmět samý, tak je to zatím takové všechno o všem. Sarah mi půjčila knížku napsanou naším přednášejícím, takže z ní čerpám poznámky, což se bude hodit, pokud se někdy rozhodnu vynechat, jelikož je to přednáška – tedy nepovinné. Přednášející má šíleně uspávací hlas, monotónní výklad a i když se snažím, dá docela zabrat udržet si pozornost. Dneska se mi ale už podařilo sednout dopředu a ne jako minulý týden až dozadu ( -_- ), takže jsem ho dokonce i slyšela! xD

Konverzace – na konverzaci máme paní (předpokládám) Hirotu. Vzhledem k tomu, že většina z nás s japonštinou teprve začíná, dělali jsme na první hodině jen takové ty společenské fráze jako představování se a tak. Hirota-sensei víceméně vůbec nemluvila česky, ale vzhledem k tomu, že všechno opakovala stále dokola a ještě ten „rozhovor“ sehrávala pomocí barevných panáčků, nebyl problém. Tak trochu jsem si připadala jako v první třídě, když jsme tam po ní všechno museli nahlas několikrát po sobě opakovat xDD

Úvod do jazyka a literatury – zatím těžko říct. Vyučující vypadá fajnově, ale z látky jsme toho moc neokoukli. Minulý týden jsme si jen řekli, jak to bude probíhat a pak jsme to rozpustili, tento týden nám bylo řečeno částečně to, co již panem Černým na Úvodu do studia jazyka, a pak věci, které už znám z přípravy na přijímačky x_X

Znaková cvičení – začali jsme katakanou, kterou bych řekla tak příští týden, možná až ten další, vystřídá hiragana a po ní pak samozřejmě konečně znaky. Jen mi trochu nesedne ta „japonská“ metoda učení – nejdřív se naučit číst a pak teprve psát. Mě přijde logičtější se to učit číst při psaní.

Angličtina

Úvod do literatury (přednáška) – důvod, proč chodím na přednášky Úvodu do studia jazyka od Černého. Úvod do literatury mám totiž hned po tom a pokud mohu soudit z těch dvou hodin, co jsem zatím absolvovala, je to naprosto úchvatné. Pravda z první přednášky mi tak trochu uniklo rozřešení základního problému v rozdílu mezi story a plot (bylo vůbec nějaké? o_O), jelikož jsem nestíhala překládat citáty z výkladových slovníků, ale to vůbec neubralo na tom, že byl výklad dokonalý. Totéž tento týden. Projev pana Arbeita je fascinující, poutavý, udrží si vaši pozornost na sto procent. Během pěti minut mě probral z polospánku, který následoval po Úvodu do jazyka, a donutil mě plně se věnovat problému dané hodiny. Myslím, že díky němu se začnu mnohem více věnovat literární teorii.

Úvod do literatury (seminář) – Vyučující možná vypadá jako fajn chlap, ale je to děs. Přesně jak mi říkala Sarah, vykládá víceméně to samé, co máme ve skriptech před sebou, navíc značně monotónním hlasem x_X

British Studies - Dneska jsem měli první hodinu, jelikož minule to odpadlo kvůli imatrikulacím, takže zase jen seznamování. Zatím to vypadá jako docela zábavný nenáročný předmět, tak uvidíme.

Music in Britain / Music of Silk Roud – Tyhle dva předměty mám jako céčka, což jsou předměty, u nichž je jedno, kde je seberete, hlavně že za ně máte požadované kredity. Je to od muzikologie, ale přednáší to Australan (i když dle mého se tam přestěhoval z Anglie). Je mu krásně rozumět, ty hodiny jsou zajímavé a dokud mě nebude nutit zpívat, nevidím problém. Zkouška na konci by soudě podle toho, jak ji popisoval, neměla být nijak těžká, takže další bod k dobru xD

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Páni! Já tobě tak závidim, takový zajímavý předměty! Pokud dobře chápu,tak studuješ jazyky+literaturu , co? :D Jen bych ráda věděla co znamená ta zkratka
UPOLU?...nic mi to neřiká. Jinak hodně štěstí v tvém studiu. ;)

T'Sal řekl(a)...

UPOL = Univerzita Palackého v Olomouci. Jinak studuji japonskou a anglickou filologii. U japonštiny je to teď hodně o tom jazyku, jelikož jedeme od začátku, ale bude i literartura a tak (i když spíše jen dodatkově). U angličtiny mám tedy nějakou tu literární teorii, na British Studies, co jsem koukala do skript, bude kultura Velké Británie jako takové a pak hodně, hodně jazykovědné teorie. O praktické stránce jazyka už to asi moc nebude x_X

Jinak děkuji ^.^

Kira řekl(a)...

Tak tedy gratuluju k přijetí.
Mě se konečně podařilo skolit maturitu a pomalu a jistě jsem začala šilhat po UPOLU. S Alex jsme o tom už mluvily.. ale přeci jen... ty máš čerstvější zážitky. Jaké byly příjmačky? Byly složité?
A co bys mi doporučila, kdybych se přece jenom odhodlala se tam vetřít?

T'Sal řekl(a)...

Kira : Děkuji ke kgratulaci a rovněž gratuluji ^.^
Pokud se chceš hlásit na japonštinu, tak už ti asi moc nepomůžu, jelikož to vypadá, že se zkoušky z reálií nekonají, budou pravděpodobně testy z všeobecných studijních předpokladů či co. Hledala jsem to už pro jednoho zájemce a psalo se to v jakémsi dokumentu na stránkách UPOLU, takže se doporučuji ještě dodatečně kouknout (v klasickém vyhledávání oborů byly ještě před týdnem údaje z minulého roku).

SarahAlex řekl(a)...

Doplnění: S tím Úvodem do studia jazyka souhlasím, je to docela risk. Já se ho minulý rok rozhodla podstoupit a vyplatilo se, ale nevím, jak bych se to narychlo učila, kdybych na angličtině nedej Gackte neuspěla.

British studies - těš se do druháku, na BS2 se berou zajímavější věci. Akorát... myslím, že bych dokázala žít i bez American Studies 1 a 2. :oD (Hodinu jsem zatím neměla, ale tak si říkám - americká kultura... americká... co? :oD )

T'Sal řekl(a)...

SA : Co se ti nelíbí na American Studies? O.O Budete si vyprávět o všech domech starších 200 let (o všech pěti domech...), povíte si něco o historii hamburgru a coly, porovnáte jejich nabídku/poptávku na západním a východním pobřeží, a možná se dozvíš i něco o původním obyvatelstvu, ale snad jen ve zkratce, o mrtvých přeci jen dobře XD

Kira řekl(a)...

to T´Sal a Alex - děkuji, dámy... vyděsily jste mě dostatečně ^ ^