úterý 3. června 2008

Pozastaveníčko u sedmého dílu Amberu

Obsahuje jeden spoiler za druhým a pro každého, kdo knihu nečetl, to bude jen snůška nesmyslných plků. Pro ty, co to četli, to budou jen plky XDD Nějak se mi ale chtělo sem něco písnout a tahle knížka, byť ještě nedočtená, byla první po ruce.

U 6. dílu - Krve Amberu - jsem se začala lehce nudit. Sice už mi děj předešlých dílů zase solidně splývá, ale řekla bych, že to byl zatím nejslabší díl. Sedmička naštěstí zase všechno zachránila. Už jen tím, jak začíná :

Cítil jsem se poněkud nesvůj a nějak jsem nevěděl proč. Popíjení s Bílým Králíkem, nevysokým chlapíkem, připomínajícím Bertranda Russella, kočkou Šklíbou a s mým starým kámošem Lukem Raynardem se mi zase tak neobvyklé nezdálo. Pravda, velká modrá Housenka, kouřící vodní dýmku na vršku obří muchomůrky, na mě trochu zapůsobila, protože jsem věděl, jak je těžké přimět vodní dýmku, aby táhla.

Ano, zfetovaní Luke s Merlinem stáli za to XDD Vzhledem k tomu, že se ale párty účastnili Ambéřané, tak to moc dlouho bezstarostně neprobíhalo. Nejdřív na ně zaútočil jakýsi Tlachapoud a pak si přikvačila bestie z Chaosu, obávaný Ohnivý Anděl. Ten na mě velmi zapůsobil, ale potkat bych se s ním nechtěla, jelikož při pohledu na tuhle stvůřičku zatrnulo i Merlinovi. Zřejmě to nebude vhodný domácí mazlíček do rodiny s dětmi XD
Naštěstí pro Merlina, mezi sebou dvě zmíněné potvory začaly bojovat. Jídla hold bylo málo XD

Mimochodem, fandil jsem tlachapoudovi. Byla to jen protivná obluda a nemusela mít zálusk speciálně na mě, když ji vyrušil příchod její exotické Nemesis. Ohnivý Anděl hrál zcela odlišnou partii. Neměl žádný důvod slídit tak daleko od Chaosu, nebyl-li někým vyslán. Je pekelně těžké tyhle stvůry zajmout, ještě těžší je vycvičit a nebezpečné s nimi manipulovat. (...) Napadlo mě několik dalších možností - včetně té, že mě někdo lokalizoval, transportoval tuhle bestii do mé blízkosti a pak ji vypustil, ať dělá, co umí. (...)
Proto moje přeměna v Tlachapoudova fanouška.

Na scéně se také objevil Mandor, Merlinův starší nevlastní bratr. Tedy, Merlin ho spíše zkontaktoval, aby se s ním poradil, jelikož mu dost věří. Mě Mandor docela zaujal, ale takovým tím způsobem, jakým mě většinou upoutají zlí, zrádní parchanti. Za Gackta si ale nemůžu vzpomenout, jestli vážně tak pletichařil nebo mu jen křivdím a on je skutečně hodný, milý a šarmantní. V rámci možností někoho, kdo pochází ze Dvorů, samozřejmě XD

Pak se však Merlin vrátil zpět do Amberu, kde už čekala delegace z Begmy a spolu s ní i ženská jménem Coral, kvůli níž šly Merlinovy starosti na čas do kytek.

A tak uprostřed hrozeb, intrik, nebezpečí a záhad všeho druhu jsem se rozhodl vyhlásit dovolenou a projít se městem s hezkou ženou.

Merlin samozřejmě vyjel po ní a ona po něm, což mi tentokrát docela vadilo, jelikož mi Coral naprosto nesedla do noty. U Merlina se pro změnu opět projevil sklon k vykecávání se naprosto se vším naprosto neznámým osobám, čímžto trpěl i jeho otec a já naprosto nechápu, jak s tímhle postižením mohli oba vzhledem k poměrům v Amberu/Chaosu přežít tak dlouho o_O

Na královských rodinách z obou stran stínu obdivuji to, jak jsou vypočítaví a všechno dokáží promýšlet. Tiše jim tuto schopnost závidím, protože na tuhle úroveň já se nikdy nedostanu. Pak ale dostane Corwin/Merlin jeden z těchto svých záchvatů a já jenom zírám. Školácké chyby, přílišná důvěřivost... Zasloužili by, aby jim Ben s Gerardem nakopali zadek x_X

Merlin nejenže Coral vykecal skoro první poslední o Amberu, on ji dokonce zavedl i k samotnému Vzoru, přestože její zájem o něj byl až nezdravý. Na to, že je Vzor jedním z nejstřeženějších tajemství Ambéřanů, na to že se k němu mají přístup jen rodinní příslušníci, se Merlin choval dost bezstarostně.

A samozřejmě. Z Coral se vyklubala Oberonova nemanželská dcera, která si za Merlinovy pomoci prošla vzorem a pak se nechala transportovat někam do luftu.
Už se těším, jak bude Merlin její a své rodině vysvětlovat, kam se poděla >_< Kéž by se teď vrátil Random *škodolibý smích*

Musím se přiznat, že jsem mu vcelku přála, co se dělo pak. Chudák Merlin byl k smrti unavený a hladový. To víte, proberete se z tripu, porazíte Ohnivého Anděla, navštívíte bráchu v Chaosu, projdete celý Amber s husou...tedy Coral, necháte Coral zmizet neznámo kam, aniž by se mohla jakkoliv sama ochránit a pak vás ještě čeká hromada schodů směrem nahoru, jelikož je Vzor hluboko pod palácem (což mi připomíná Gerardův roztomilý vzkaz na jednom ze schodů, který je podle něj uvolněný, ale podle ostatních nikoliv XD )

Merlin od Vzoru zamířil hned do své ložnice, aby se tam dal trochu do pucu a mohl jít mezi zbytek rodiny se navečeřet, ale osud mu to asi moc nepřál. Jeho cesta totiž neměla jen tak skončit *zlověstný pohled*

Hned jak vyšel z podzemí, narazil na punk-verzi Martina, ověšeného řetězy (proč mám pocit, že by se to číro moc nezamlouvalo ani Randomovi, který není o nic lepší? XD)

"Martine! Ty jsi... se změnil."

O pár kroků později ho kontaktoval Mandor (který se nějak podezřele sblížil s Fionou...nějak mi začíná vadit >_< )

Jak se obraz vyjasňoval, viděl jsem, že vedle něj stojí Fiona, po pravdě řečeno, velmi těsně vedle něj.

Debata s nimi byla přerušena Lukem, který konečně vystřízlivěl (a už se i stačil ubytovat někde u bazénu s kočkou v bikinách ^.^;) a přinesl novinky (= nové problémy).

Merlin ušel pár kroků.

Merlin potkal Coralinu sestru Najdu.

Merlinovi se zase podařilo dostat se o kus dál!

S Merlinem se spojil Cyklický Fantom, procházející existenciální krizí (já ten počítač začínám milovat XD).

Merlin konečně došel ke dveřím své ložnice. Jeho ruka míří ke klice a....!

Opět s ozval Mandor. Merlin má zásobu květin na další komunikaci s Maskou XDDD

Mandor: "Vypadáš maličko rozrušeně."
Merlin : "To proto, že moje cesta z přízemí do poschodí byla strašně dlouhá, všechny síly vesmíru se spojily, aby mě zpomalily.
Mandor : "Nerozumím."
Merlin: "Byl to dlouhý den. Měj se."
Přemýšlel jsem, zda-li by někomu vadilo, kdybych Fantoma předělal na záznamník hovorů.

Lol, já u toho prostě chcípala. Jedno mizerné poschodí a Merlin málem zestárnul, než se tam dohrabal XDD Snad mu alespoň trochu zvedlo náladu, že mu v pokoji dělá věšák bývalá Kafská královna Jasra, která po menším incidentu trochu zkameněla.

Své místo v knize dostal dokonce i Benedikt! *___* Pravda, jsem za půlkou knížky a on tam byl zatím na jedné stránce, ale vzhledem k tomu že to okavidně nebyla autorova nejoblíbenější postava, tak jsem vděčná i za to málo x_X
Vždycky mě fascinovalo, jak je Ben hovorný a vřelý člověk...

Merlin : "Myslel jsme, že jsi v Kashfě."
Ben : "Byl jsem."
Merlin mu poskytl možnost, aby pokračoval, ale nic už neřekl.
Merlin : "Vypadá to, že se připravuješ na nějakou melu poblíž Domu."
Ben : "Vždycky je dobré se zabezpečit."
Merlin : "Nechceš to upřesnit?"
Ben : "Teď ne," zazněla odpověď dvakrát tak dlouhá, než Merlin předpokládal.

A já už radši končím XD

Žádné komentáře: