pondělí 7. dubna 2008

Death Note

Tak...a je to tady...konečně jsem dokoukala Death Note. Geniální šílenec, geniální protivník, geniální zvraty, geniální myšlenkové pochody a většinou i geniální provedení vizuální stránky věci. Nečekejte ode mě smysluplnost, ta umřela někdy u třetího sexy psycho pohledu hlavní postavy. A taky tu bude hodně ničím neoznačených významných spoilerů...

Než začnu s tou lavinou keců, dovolte mi projevit slabší chvilku...

Kyááááááááááááááááááááááááááááá *totálně beze smyslů*

Ehm...fajn, už je mi lépe.

O čem to je - ve zkratce - Light Yagami se trápí protože je na světě spousta nepotrestaného zla. Light Yagami je geniální. Light Yagami jednou na dvorku školy najde divný černý notes. K použití toho notesu se spojí spousta pravidel, v nichž mám totální guláš a tvůrci anime ho občas měli taky. Hlavní ale je, že když do tohoto notesu napíšete jméno osoby, na níž se zrovna díváte, ta zemře. Můžete si zvolit čas a způsob, nebo nic a pak zemře do 40 vteřin na infarkt. Proč to neprodávají v papírnictví?!

Výše zmíněný notes smrti původně patři bytostem zvaným Shinigami - andělé smrti/bozi smrti/ cokoliv nadpřirozeného spojeného se smrtí. Tenhle patří Ryuukovi. Shinigami se zdržují spíše ve svém vlastním světě, kde se však nehorázně nudí. Ryuuk toho měl dost a tak "ztratil" svůj zápisník smrti a od té doby, co ho Light našel, se stává jeho neustálým společníkem. Po chvíli vám začne připadat jako fajn mazlíček, k jehož obživě je potřeba jen velká spousta jablek, ale ona je to vcelku svině.

Zpět k Lightovi (blbé jméno, já vím...rodiče ho museli nesnášet). Jak už jsem psala, tenhle klučina je chytrý a hned pochopí, jaký potenciál tenhle notes má. Pomocí něho by mohl zbavit svět zločinců - nadobro. Čekáte-li, že tohle anime zase bude o slaďoučkém hošánkovi, který je dobrý až na kost, mýlíte se. Light možná chce spasit svět a zbavit ho zlých lidí, ale brzy (asi tak na konci prvního dílu) mu to vleze na mozek a on se začne prohlašovat za boha a samotnou Spravedlnost. Na konci prvního dílu jsem ho začala bezmezně milovat a obdivovat.

Policie a všechny možné nadnárodní bezpečnostní agentury si za chvíli ale začnou všímat rapidně se zvyšující náchylnosti k infarktům mezi zločinci a nejen oni. Na internetu se brzy začne mluvit o jakémsi Kirovi, který to vše má na svědomí. Lightovi se jeho přezdívka asi líbí (lepší než jméno) a tak tuto druhou identitu ihned přijme.

Do hry se ale dostává stejně starý a stejně geniální tajemný L, který si dává za úkol Kiru srazit na lopatky. Brzy se z toho stává boj mezi jejich egy, vyhrát znamená vše, prohrát pak zase smrt.

První čtvrtina seriálu je geniální. Střety mezi Elem (já vím, že to lidi nesnáší, ale já zase nesnáším, když se vynechává skloňování a skloňovat písmeno lze jen v jeho fonetické podobě) neměly obdoby. Byly doplněny bezpočtem myšlenkových pochodů, které se většinou vyskytují jen v manze a v anime adaptaci jsou pak vynechány. Tady ale ne. Navíc jsou skvěle graficky ztvárněny. Bylo úchvatné sledovat, jak se jeden snaží dostat druhého, jak se neustále chtějí nachytat, přistihnout ve slabé chvilce a to vše zatímco stojí vedle sebe a tváří se jako přátelé. Light se totiž pokouší po Elově boku dopadnout své alterego Kiru.

Později se tam však objeví stupidní husička jménem Misa, jíž se rovněž dostane do rukou jeden Zápisník smrti. Obdivuje Kiru za to, co dělá, a když se s ním pak později osobně seznámí, bláznivě se do něj zamiluje. Díky ní je druhá čtvrtina katastrofou. Zatímco já třískala hlavou o klávesnici nad jejím nezměrným debilismem, Kira mlátil hlavou o stěnu, když viděl, jak všechny jeho promyšlené plány likviduje rychlostí blesku.

Třetí čtvrtina seriálu je rovněž nudná. Kira si vymaže paměť, aby se zbavil Elova podezření a skutečně se z něj stane slaďoučké štěňátko prahnoucí po spravedlnosti v podobě veřejných soudů *zývá* Kirův zápisník se přesune k nějakému vysoce postavenému obchodníkovi, který s několika dalšími sobě podobnými odklízí konkurenci. Pár světlých okamžiků se tu našlo jen v podobě jednoho sexy štěněte v obleku (Reiji Namikawa forever *_*).

Upřímně, v téhle sekci "zastavte zlého podnikatele" jsem to chtěla vypnout a už se k tomu nevrátit. Chyběla tomu šťáva. L měl sice ještě záchvaty nedůvěry vůči Lightovi, ale z druhé strany chyběla odezva a tak to šlo do prázdna. Ale pak....

PAK SE KIRA VRÁTIL, MWAHAHAHAHAHAHA!!! Ano! Byl zpátky V celé své vypočítavé psychopatické kráse byl zpátky! Seděl vedle Ela, držel v ruce svůj zápisník a hra znovu začala! Ale taky brzy skončila ^.^;

L zemřel a na jeho místo se dostal Light. Díky tomu Kirův vliv značně vzrostl. Jenže pak se objevila dvojice mladíčků, kteří měli být Elovými následovníky. Byl mezi nimi tak "trochu" spor a ten jeden nakonec byla asi ženská, nevím, nějak jsem nepobrala o_O Ale to je fuk.

Výsledek byl takový, že autor asi pochopil, že bez génia, jenž by čelil Kirovi, to prostě stojí za velké kulaté nic a tak tam hodil jeho klon. Něco tomu furt chybělo, ale pak přišel konec a ten byl perfektní. DOKONALÝ.

Jsem věrnou fanynkou záporáků. Ne z principu, jen se mi prostě vždycky zalíbí záporáci. Sama nevím čím to. Díky tomu ale vím, že záporáci nikdy nepřežívají. Death Note mělo však tak mistrně vydařený konec, že jsem do poslední chvíle doufala, že se Kira ještě s něčím vytasí....ty nervy mě málem zničily.

Kromě skvělé anime, příběhu i postav, tu byla rovněž hodně dobrá hudba. Už si poslouchám 4 základní témata a zítra do školy pojedu s Death Note Theme na uších. Jestli se zničehonic vyklidí celá tramvaj, tak mi asi náhodou ujel jeden psycho ďábelský úsměv/pohled ala Kira...tomu ale asi věnuji samostatný post...ono těch postů o DN bude zřejmě víc XDD

22 komentářů:

Gladness řekl(a)...

Zda se mi to? Tobe se libi neco, co mne?!? *v SOKU* XDD

Naprosto s tebou souhlasim i v ty recenzi.. prvnich 14 dilu je genialnich... Pak je to ale dost slabe... Bohuzel u mne to slabe vydrzelo skoro po zbytek serialu,az na par vyjimek, protoze ty kopie eLa byly fakt strasne a nezajimeve.. x_X

Ale zase na druhou stranu, konec byl skvely, presne jak jsi rikala, a jsem moc rada, ze tvurci anime ho malinko pozmenili, protoze ten konec v manze je pro meho milovaneho Raita pekne potupny... x_X

T'Sal řekl(a)...

I zázraky se dějí XD

O tom konci v manze už jsem něco četla, tak jsem na to zvědavá. Chci se do ní teďkon pustit.

Kdyby se jen v Yotsuba-sekci víc věnovali Reijimu, nemusela to být taková nuda. Reiji měl na to, aby Kirovi pěkně zatopil T_T Rozhodně by byl zajímavější než ta Elova kopie, Near x_X

Gladness řekl(a)...

Toho Reijiho si nevybavuju, tuhle cast jsme prakticky skoro vypustila - nudila me... Ale verim ti, ze mohl byt o hodne lepsi nez Near, to by skoro byl kdokoli... Kde u eLa byla ta podivnost zajimava a sympaticka, tak u Neara byla totalne protivna... Jsem ho opravdu nesnasela. x_X

Stejnak si myslim, ze kdyby to skocilo smrti eLa a zaroven by tim nejak usvedcil Raita, byl by to nejlepsi konec... Teoreticky by tam vlastne to usvedceni ani nemuselo byt.. XDD

T'Sal řekl(a)...

Light aka L se s Namikawou spojil, aby dostal Yotsubáka se Zápisníkem. zde.

Podle mého byl Near tak protivný, protože se tam nešikovně odstraněný Elův charakter snažili vrátit moc drasticky. Když už někam dávám novou postavu, tak aby měla svůj vlastní charakter...ne již jednou daný x_X

Jo, kdyby Kira dosáhl svého, nezlobila bych se, ale buďme realisté. Taky jsem si říkala, že by bylo nejlepší, kdyby to skončilo tak, že Kira zabije Ela a přitom L dostane Kiru. To by byl perfektní konec a navíc by se skvěle hodil ke vztahu těch dvou.

Gladness řekl(a)...

Presne... x_X Bohuzel, asi autora presvedcili (ci se presvedcil sam),aby v serii pokracoval... Coz nebylo uplne nejstastnejsi...

Ale ten konec v serialu me fakt dojal.. Tak videl na konci eLa... *stira slzu* Ach...

Btw, my jsme se shodly i na konci?! *SOK s podtrzenymi pismeny*

Taylor řekl(a)...

Ani nevíš, jak jsi mě potěšila, už jsem se začala obávat, že jsem jediná Namikawova fanynka na světě XDD

T'Sal řekl(a)...

mno jo, prachy jsou prachy x_X

Jj,konec byl..no...takový hezky divný...ještě když tam Ryuuk čmáral jeho jméno, tak jsem si říkala: "Třeba se z toho ještě dostane!" A ono nic T_T Vlastně jsem ani nebrečela, což je u mě dost divný x_X A přitom jak tam tak ležel na těch schodech... T__T

Zázraky se občas dějí často XD

T'Sal řekl(a)...

Taylor : Byl by hřích, kdybys byla XD Já se o tom bavila ještě s Najt a té se tuším taky líbí. Shodly jsem se, že je trochu podobný Feilongovi *__*

Seel řekl(a)...

Mě se Namikawa taky líbil, aby jste si nemyslely, že jste jediné XD
Jinak Death Note se mi hodně líbil, jen prostě

*SPOILER*
smrt L byla chyba, měli to nechat jen mezi ním a Raitem ...

Seel řekl(a)...

Ještě musím podotknout, jak jsem viděla ten nadpis Death Note tak jsem napsala koment ještě před přečtením článku XD Dodala bych, že mě byl sice Light ze začátku celkem sympatický a hodně přemýšlela nad tématem jestli to co dělá je správné či nikoli. Na konci jsem ho teda začala už doslova nesnášet, navíc L byl mnohem lepší. a když Lightík zemřel, měla jsem z toho skutečně škodolibou radost ...

T'Sal řekl(a)...

Seel : Mno, tak mě žádné morální zásady nesvazují. Kira měl v ruce moc a uměl jí využít, což já jedině oceňuji, hehe. *psycho smích* Vadil mi, jen když si smáznul tu paměť.

Gladness řekl(a)...

Mne se hrozne libil na zacatku... ke konci uz to byl spis psychopat nez cool zaporak... Ale asi zalezi na uhlu pohledu. Kazdopadne si hyckam vzpominku na nem z prvni poloviny mangy/ prvni tretiny anime... XDD

Seel řekl(a)...

Mě Raito vadil tí, jak si o sobě myslel že je bůh a tak ... mi tím připomíná mýho bráchu, kterej si myslí že je střed vesmíru XD
A na L byl stejně lepší, do toho jsem se zamilovala na první pohled ...

T'Sal řekl(a)...

Glad : Mě ke konci připadal furt stejný jako na začátku. Emocionálně se choval až v tom skladišti, ale to není divu. Nejdřív to konečně vypadalo na to, že se zbaví všech protivníků a zvítězí a pak najednou zjistí, že ho převezli. Z toho by hráblo každému... Ale on byl sexy i jako totální šílenec *vždycky si potrpěla na "duševně vyrovnané" jedince* Nejradši bych Nearovi nakopala zadek za to, že ho tak převezl T_T

Seel: Hehe, právě to v kombinaci s jeho inteligencí mě přitahovalo nejvíc. To sebevědomí, ta víra ve vlastní schopnosti *všude kolem ní srdíčka* Mno jo...vrána k vráně sedá... ^.^;

L mě ale moc nevzal. V kombinaci s Kirou neměl chybu. Neumím si představit lepší protivníky, ale sám o sobě jako osobnost mi přišel nudný, díky čemuž pak trpěla ta část seriálu, kdy si Kira smáznul paměť. Něco tomu prostě chybělo x_X

Gladness řekl(a)...

To skladiste jsme na mysli nemela... To taky chapu, spis mi prisel v ty druhy pulce proste psychopatictejsi a pusobil na me mene genialne... Ale mozna mu krivdim, hruza Near a spol. me tak znechutila, ze jsme se divala potom skrz prsty na vsechny... XDDD

Jinak docela souhlasim s eLem... Mela jsme ho rada, skutecne ano, ale je fakt, ze prave s tou kombinaci s Raitem... Ti dva spolu navzajem souperici.. Ach... To byla nadhrera! *in love*

T'Sal řekl(a)...

Glad : hrozně se mi líbily ty jejich imaginární rozhovory vedené většinou z vrcholu mrakodrapu či co to bylo. A jak tam pak jednou Kirapadal dolů, protože to vypadalo, že ho L dostal, ale náhle ho něco napadlo a on se v tom pádu zastavil *_*

"Méně geniálně" - to mi připomnělo jeden strip, i když te nse týká děje ještě za Ela XD zde

Gladness řekl(a)...

To je dokonalý... XDDDDD *umírá smíchy* Nemohla jsem u toho:

...
L: "...tajemný zabiják.."
R: "Kde?!?!?!" *zalezl pod stul* XDDD

nebo "This is teh greatest dae of my liiife."

Je to prostě úžasné... XD

T'Sal řekl(a)...

Já u toho taky chcípala. Obávám se však, že třebaže by to bylo skvělé krytí, Kirovo ego by to nikdy nepřekouslo XD

Ta holka vůbec dělá skvělé komixy XDD

Gladness řekl(a)...

Myslim, ze tohle by neprekouslo ani moje ego... A to to me neni ani tak velke... XDDD

Seel řekl(a)...

Mě se taky souboj mezi Elem a Kirou líbil. Ale s tím, že by L měl být nudnej nesouhlasím =)

T'Sal řekl(a)...

Seel : To už je záležitost subjektivního pohledu na postavu XD

alda řekl(a)...

Zdravím, taky jsem fanda DN a chtěl bych se zeptat, nemá někdo k dispozici mangu v češtině? Slyšel jsem, že končí jinak než anime, tak jsem zvědavej.

Jinak se mi to moc líbilo, ale nejvíc mě chytil ten začátek :-).