úterý 4. března 2008

Móda, hudba vs. životní styl

Jedna dnešní příhoda (díky mému drahému netu se spožděním - z 28.2.) mě konečně dokopala k tomu, abych sepsala jedno zamyšlení se nad problémem, s nímž se v poslední době často setkávám.

Dneska k nám do místnosti Visual Kei přišla jedna dívčina, napsala něco ve smyslu: "Vy dvě tedy jako Visual Kei nevypadáte. Nechápu proč tu děláte správce," a pak hned odešla.




Schválně jsem koukla k ní na profil. Přestože se ona sama k VK hlásila, vypadala zcela obyčejně...v Japonsku by ji jistě přiřadili k tzv. kogals, což jsou vždy módně oblečené dívky, které si potrpí na dobrý vzhled. U nás jim říkáme Barbie bez růžové. Zbytek fotek v jejím profilu se týkal skupiny Cinema Bizzare.

A bylo jasno, ani jsem nemusela koukat na věk (jen tak mimimochodem 13 let). Prozatím jsem tyhle prudiče vždycky nechala být, ale dneska jsem byla v ráži a ona se objevila v blbou chvíli. Napsala jsem jí tedy vzkaz a pak už to jelo :

Já : Buď té lásky a už se ve VK neukazuj, ano? Takové, co o tom nic neví a přijdou akorát buzerovat, tam fakt mít nemusíme ;)

X : hele tak ja o visual kei vím docela hodně ale vy dvě nejste ani ostříhany na vk a vubec lidi co nemají nic společnyho s vk do místnosti taky nepatřej tak papa

Já : VK je hudební styl, ne módní styl, tak si zařaď zpětný chod (jen poznámka - jsme v sekci Hudba a na hudební skupiny se také soustředíme)

X : hm ale k hudbě patří styl

Já : hudba, móda a spol. má životní styl odrážet, nikoliv utvářet, ale na to jednou přijdeš sama...a nebo budeš navždy jen ovcí. Navíc, poslouchám 5 stylů hudby, to se mám naklonovat? XD

X : di do piči ty jedna hnusna děvko vole nikdo tě nechce pač seš hnusna jak svině mno a potom kecej vole mja byt tam tak ti držku rozbiju (všímáte si její schopnosti argumentovat, když se dostane do úzkých? XDD)

Já : Došly argumenty? XDDDD

X : ne nedošly ale tahni si do piče

Já : já si tam klidně potáhnu, spokojená sama se sebou a přesvědčená o tvé nezmezné stupiditě. Sayonara

Ehm...Chudinka, až jednou zjistí, že VK není z Německa ale z Japonska, zhroutí se jí život XDDD Proti CB nic nemám. Vlastně mi jich je občas líto, když vidím, jak mizerné mají fanoušky ^^;;

To jsem ale odběhla.

To hlavní, o čem tu teď chci psát je neschopnost mnoha lidí vidět rozdíl mezi určitým stylem či směrem (hudebním, módním...) a životním stylem. Ony jednotlivé, přesně dané směry, na něž narazíme kdekoliv, mají určité hranice, jsou univerzální, obecné. Něco, čím se vyznačuje skupina, nikoliv jednotlivec. Většinou se soustředí jen jasně danou oblast, do ostatních se dostává až druhotně. U Visual Kei jde hlavně o hudbu, druhotná je móda, Lolita je zase čistě módní směr.

Životní styl je na druhou stranu zcela individuální záležitost, která v sobě nese všechno od oblékání, hudby, postoje k životu, světu, až po chování. V životním stylu se dokáží skloubit na první pohled nesučitelné směry. Většina lidí nezůstane jen u jedné věci. Hledáme a když najdeme, vezmeme si z daného to, co nám sedí, a zbytek pošleme k čertu. Je to vlastně jakási skládačka, kterou když si vaše okolí složí, dostane relativně ucelenou představu o tom, co jste zač.

Většina lidí si však myslí, že když se jim zalíbí jeden směr, musí mu podřídit všechno. Skvělou ukázkou toho je Emo (myslím, že tenhle směr trhnul rekord v pravidlech), teď už i VK. V lolitě to rovněž není nic nového. Mezi většinou dívek (a chlapců) panuje ten názor, že když se chce někdo jako lolita oblékat, musí být roztomilý, sladký, musí být mravní, cnostný, poslouchat nejlépe klasiku, číst klasickou literaturu, milovat tradiční kulturu.

Já sama poslouchám VK, metal, občas pop a to vše občas promixuji klasikou nebo něčím, co mě zrovna zaujme. Kdybych měla na šatník, jaký by se mi skutečně líbil, byla by to kombinace lolity, VK, fetiše a gothu. Takže kdybych to měla dodržovat, musela bych se naklonovat a to by tenhle svět nesnesl. Navíc se tím také vysvětluje časté střídání stylů u generace náctiletých (a někdy i mnohem starších). Chvíli tady, chvíli tam a dřív než si všimnou, stejně si vše přizpůsobí svému, přestože se s vámi pak budou do krve hádat, že tomu tak není.

Ale vysvětlujte lidem něco...

4 komentáře:

Taylor řekl(a)...

Áááh, tečou mi slzy a dostala se mi do očí řasenka, pálí to jak prase... už dlouho jsem se tak nezasmála, jak při tom rozhovoru :DD I když je to spíš k pláči.

T'Sal řekl(a)...

Taky jsem u toho plakala smíchy XD Blbost lidí mě nikdy nepřestane překvapovat. Nekonečný zdroj čiré zábavy XD

Alizbeta řekl(a)...

Já ten článek ani nemohla dočíst, protože po dvou vzkazech mě příšerně začalo bolet na srdci a měla sem intezivní pocit, že zkolabuji z rozčilení.. Já trpím chutí české kogals (pěkné označení) plácnout jen je vidím.. ach a ještě takové co si myslí, že když viděli dva klipy od CB tak jsou z nich odbornice na VK.. ale je jí 13let, tak bych to mohla vydýchat..Nejvíce tyto milé panenky odzbrojují cizí slova- stačí používat trochu zvdělanější slovník a jsou v koncíchXD Pak se vetšinou můžu uchýlit už jen k nadávkám a internetové anonymitě..
Já se považuji za Lolitu, ale nějak mezi ně asi nezapadámXD Jsem takový vulgární hospodský povalečXD Oo a jsem také velice velmi nemravná -.- Ale pšt! ^.^

Gladness řekl(a)...

Jsou chvile, kdy jsem zastance procistovani populace drsnymi metodami... Hlavne na podobne trubky s IQ slepice bych se zamerila... XDDD