úterý 25. března 2008

Čeština vs. slovenština

Na HP fóru na Lidech zrovna proběhla dosti směšná debata. Několik jedinců si totiž začalo stěžovat na to, proč je na stránkách Potter Web tolik slovenských článků a cože si to ti Slováci vlastně dovolují na české stránky psát. Dle těchto idividuí totiž slovenštině není vůbec rozumět.

WTF?! Není rozumět? Dle mého jí nerozumí, jen protože nechtějí, odmítají to a ani si nedají práci slovenské texty číst. Slovensky nemluvím, ani se o to nepokouším, ale rozumím jí velice dobře, nepočítám-li těch pár slovíček, které mají hodně odlišné. Pravda, čtu v ní sice pomaleji, ale rozhodně to není tím, že bych si ten text musela "překládat", jak tyto dušinky tvrdí.

A ne, nemusela jsem se ji nikde extra učit, ani jsem většinu svého života neprožila v době, kdy jsme byli jeden stát. Znám ji jen z pár povídek, které jsem v ní přečetla, a z těch pár filmů, na něž jsem koukala na Markíze.


5 komentářů:

rehnii řekl(a)...

Přesně, můj názor XD o něčem podobném jsem psala na Visual kei fóru. Vtipné, že dvě slovenky psaly, že slovenštinu nesnáší, protože je až příliš měkká XDD

T'Sal řekl(a)...

Rehní : No lol XD Mě občas slovenština zní jako šíleně spisovná čeština...to si pak vždycky se svým slovníkem přijdu jako totální negramot XD

Anonymní řekl(a)...

Jop, to o tom, ze nesnasim slovenstinu jsem psala ja XD
Je to jen muj osobni postoj k ni, proste se mi jako jazyk nelibi.Cestina je tvdsi, hezci...
Ale tim clankem si me potesila, nechapu co to melo byt za debatu, vzdyt tady na slovensku cestine rozumi snad kazdy, mame tu ceske casopisy, knizky, TV programy, filmy...A nevim, co by melo byt spatne na tom, ze Slovaci prispivaji po slovensky >.<

Anonymní řekl(a)...

btw, misto anonymu bych tam dala ChibiGirl, ale neva XD

Kae řekl(a)...

Holt nekteri lide jsou asi lini cist,nebo spis - ZACIST se do textu a vyvinout tu minimalni snahu tomu textu porozumet,chteji mit vsechno naservirovane az pod nos,nejelep s obrazkama a vubec nejlepe asi i tak,aby jim to nekdo predcital o_O (ha,a predvadel stinove divadlo!) slovensky ctu celkem rada,kdyz uz teda mam tu moznost,ale je fakt ze bych se timto jazykem asi nedomluvila ... ale rozhodne mi neprijde nejak extra zvlast tezky na porozumeni ... he,nereknu,kdyby takhle nadavali na rustinu :DDDDD