sobota 15. března 2008

Bi-2 (Би-2)

Nový objev a kupodivu ne z Japonska...dokonce ani z jiné "šikmooké"země, nýbrž z Ruska. Asi tak dva dny zpátky jsem u Najt na blogu narazila na písničku Ryčka od litevské zpěvačky Wiki, která mě nějak chytla (doporučuji) a tak jsem si řekla, že se kouknu po něčem jazykově podobném. Nakonec jsem kvůli své lenosti skončila v Rusku - Magičtí Lidé mi vyhrabali jen ruskou hudbu, litevskou ne a mě se jinde hledat nechtělo. Projela jsem tedy pár posledních příspěvků a klikla na každý odkaz, který vedl na Youtube (má milovaná zkušebna všeho nového hudebního). Měla jsem štěstí, jelikož hned druhá skladba mě zaujala. Šlo o písničku Zazhigat (Зажигать) od skupiny Bi-2. Projela jsem od nich ještě pár klipů, ujistila se, že nešlo o náhodu a došla ke dvěma závěrům - jeden ze zpěváků má zajímavý hlas (ani nevím proč mi připomíná Atsushiho) a za druhé je taky dost zajímavý po fyzické stránce *grin* A tak jsem začala pátrat dál...




A co jsem našla? Dva torrenty s nulovými seedy. Jeden z nich se ale kupodivu rozběhl a tak tu netrpělivě přešlapuji a čekám, až se mi stáhnou první písničky (milujme Azureus za možnost nastavení priorit *_*). Při hledání pak uvědomění si, že jsem vděčná za japonštinu a její znaky...v té ruské hatmatilce jsem nějak ztracená x_X (a ano, uvědomuji si, jak absurdně to zní XDD)

Info o skupině :

Oficiální stránky

Bi-2 je ruská rocková skupina, založená v 80. letech (zase jsem si vzpomněla na Buck-Tick ^^;), jedna z nejúspěšnějších ve své zemi.
Skupina byla založena v roce 1988 v Babruysku, v Bělorusku dvěma teenagery, amatérskými herci - Alexandrem "Shurou" Umanem (Шура) a Yegorem "Lyovem" Bortnikem (Лёва) (všem rusky hovořícím a jinak znalým se omlouvám za možnou paskvilizaci jmen, ale vycházím z anglického přepisu). Skupina se zprvu jmenovala "Bratya po Oruzhiyu" (Bratři ve zbrani), pak "Bereg Istini" (Břeh pravdy), což nakonec zkrátili na BI-2. Stali se nejpopulárnější běloruskou skupinou. Jen oni tehdy věděli, že pro ně v této post-komunistické zemi není žádná budoucnost a tak se v roce 1991 odstěhovali do Izraele. Tehdy si nemysleli, že by skupina mohla přežít, ale i přesto zde pokračovali ve vystupování.

V roce 1992 byli během rockového festivalu prohlášeni za nejlepší rockovou skupinu Izraele. Mimo jiné v této zemi nahráli několik svých úspěšných písní. V roce 1993 však Shura přesídlil do Austrálie, protože mu Izrael nesedla, zatímco Lyova zůstal a sloužil v Izraelských obranných silách. I v této době pokračovali ve společné tvorbě hudby, vyměňujíce si nahrávky skrze internet a telefon. Shura začal v Austrálii spolupracovat se dvěma bývalými členy skupiny Ikon, s nimiž založil darkwave skupinu Chiron. V roce 1998 se do Austrálie přestěhoval i Lyova a následně se přidal k Chironu. Za méně než dva roky však oba tento projekt pustili k vodě, aby založili něco vlastního.

Téhož roku se BI-2 přestěhovali zpět do Ruska, kde se pokusili vydat své album "Bespolaya i Grustnaya Lubov". Jejich plány však narušila ruská finanční krize, která ovlivnila i hudební průmysl. Ještě v roce 1999 se skupina skládala pouze z nich samých, avšak brzy nato byl počet účastníků zvýšen sezónními hudebníky. Popularita této skupiny prudce stoupla po písni Polkovnik ke známému filmu Alexeie Balabanova "Brother 2". V roce 2000 konečně vydali své první album BI-2, které mělo značný úspěch v hudebních žebříčcích.

Skupina dále pokračovala albem "Meow Kiss Me" (2001) a "Inomarki" (2004), obě v Rusku dosáhly zlaté desky. Skupina funguje do dnes.

Zdroj : Wikipedie a Russmus.net

A pár videí nakonec :


Zazhigat (Зажигать)

(první písnička, kterou jsem od nich slyšela)


Medlennaia Zvezda (Медленная Звезда)

(první klip, na který jsem koukala -
ten oblek, ty vlasy...už chápete? *_*)


??? (Он плохо кончил)

(Někdo tu koukal na Mechanický pomeranč?)


??? (Дурочка)


4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

no, to je vážně absurdní, vzhledem k tomu, že se rusky učím, mi to přijde mnohem jednodušší než čáry vedené sem a tam..O__o XD navíc je ruštině rozumět přece jen líp i v mluveném jazyce..=DD Dee

T'Sal řekl(a)...

Tak samozřejmě, na učení to bude určitě lehčí. Myslela jsem tím, že jsem zvyklá hledat v těch japonských klikyhácích, už mě nevyvádí z míry. Na azbuku ale zvyklá nejsem a tak mě hrozně mate XD Jinak, kdyby mi někdo text těch stránek předčítal, tak je taky půlka práce hotová, bohuže tu ale nikdo takový není T_T

kuroyume řekl(a)...

Aaaa,Bi-2,zname-zname :D

T'Sal řekl(a)...

Kuroyume : Zase jsi napřed XDDD