pondělí 10. března 2008

B-T komunita jde asi ke dnu x_X

Vzpomínáte si, jak jsem tu furt vychvalovala B-T komunitu na Livejournalu? Tak na to začněte pomalu zapomínat, protože poslední měsíc, dva to jde tak trochu k čertu. Pár hlavních osobností, tuším že jsou zároveň i na postu adminů, si tam začalo léčit své ego tím, že se z toho snaží udělat ráj zaslíbený pro tzv. "skutečné fanoušky". V hlavní B-T komunitě totiž zakázaly fangirlingové reakce...




Když jsem si četla příspěvek, který na hlavní komunitě "For Dangerous Kids" poslala jedna z adminek, spadla mi brada na zem a já se nezmohla na nic jiného, než na stupidní zírání na monitor.

"Prosím omezte fangirlingové reakce na minimum."

A to jako čeká co? Že tam všichni budeme rozebírat jaký měl F. Nietze vliv na text Kagerou nebo jako co?

Komenty k příspěvkům vždycky jenom prolítnu, ale nikdy jsem si tam nevšimla, že by se v nich vyskytoval nějaký extremismus. Jasně, skoro všechny, obzvláště týkaly-li se fotek, interview apod., obsahovaly něco v tom smyslu, jak je ten a ten člen sexy a tak, ale to se snad dá čekat. Je to naprosto normální a mnoho fandomů by si o umírněnosti, jíž se B-T komunita vyznačuje, mohlo nechat jen zdát. Paní správcová má ale asi nějaký komplex a chce si hrát na důležitou, takže tam nechce ani tohle. Pro tyto účely se založila komunita nová, v pořadí již čtvrtá...

For Dangerous Kids má prý být čistě informativní a seriózní, nejsou tam povoleny žádné žádosti o upload, ani odkazy na vaše B-T věci, s nimiž jste si daly tu práci a nahráli je na net. Ne, s tím musíte jít na komunitu Living on the Net, kde už to povolené je....a na níž jsou totožní lidé jako na FDK. Pak se začalo objevovat hodně postů s ikonami a wallpapery, což se adminkám asi zase nelíbilo a tak založily třetí komunitu - B-T Graphics.

A dnešním dnem je tu už i čtvrtá komunita Baby, I want you, která má v popisu : sdílení obrázků, žádosti o ně, fanfiction... Vtipné je, že hned druhý post obsahuje anketu, zda-li zde budou vůbec fanfiction povolené. Zatím vítězí odpověď ne, což mi přijde vcelku směšné, protože pak komunita ztrácí smysl. Pokud chcete nějaký obrázek, jdete na Living on the Net, pokud vytvoříte ikony, wallpy, je tu pro ně komunita B-T Graphics, takže co se bude dít tady? Nespíš to, co ve zbylých B-T komunitách, protože všechny mají stejné osazenstvo - většina příspěvků se bude x-postovat do všech. Jsem jediná komu to přijde totálně na hlavu?

V té anketě ohledně FF jsem samozřejmě hlasovala pro ano a napsala i koment s odůvodněním své volby. Netrvalo dlouho a dostalo se mi reakce od dívčiny, která tam odepisovala na každého, kdo si dovolil hlasovat stejně tak jako já, a všechny tyhle nebožáky poctila přednáškou o své představě ideální komunity.

Sice jsem jí odepsala, ale po té, co mi od ní přišla další odpověď, jsem jakýkoliv pokus o debatu vzdala, jelikož jsme se začaly pohybovat v bludném kruhu. Mlela furt něco o zachování fandomu takového jakým je teď a zřejmě si myslela, že když se fanouškům zakáží prezentovat ff, tak toho dosáhne. Nemohla jsem jí vysvětlit, že fandom nemůže brát jako jednotnou věc, ale jako společenství různých lidí s různými zájmy, že odstrčením těch, kteří se jí nelíbí (jen tak mimochodem jsem byla nejspíš její noční můra), prostě dle ní nevhodní a skutečně nevhodní fanoušci nezmizí. Podle mého usilovala o vytvoření malé uzavřené komuny uvnitř fandomu, kde by všichni měli stejné názory jako ona a chovali se i stejně "seriózně". Jenže to by se pak nemohla ohánět slovem fandom...

Navíc furt opakovala, jak jsou ff pro členy skupiny pokořující. Že prý ten, kdo je má skutečně v úctě, jejich "skutečný fanoušek", by nikdy nic takového nenapsal. Pravda, narážela hlavně na slash PWP, ale nebudeme si nic nalhávat, právě o ty mi jde.

Já sama na tom nevidím nic pokořujícího. Jsou to moje fantazie, moje myšlenky, které jsem prostě jen dostala na papír a poslala mezi lidi. Nikým tím neubližuji, nijak tak nechci poškodit pověst členů. B-T nosím v hluboké úctě, obdivuji, co dokázali, udělali, čím si prošli a že to vše přečkali. Miluji jejich hudbu, jejich texty, způsob prezentace a i jejich osobnosti. Nepřestává mě fascinovat jejich rozdílnost a to, jak spolu dokáží i přesto (nebo snad právě proto) vyjít a vytvářet něco skutečně hodnotného.

Copak tím, že napíšu povídku, v níž si to At-chan rozdává s Hisashim, dávám nějak najevo, že si jich nevážím? Copak bych ztrácela čas přemýšlením o někom, kdo pro mě skutečně hodně neznamená? Čím B-T urazím, když něco takového sepíšu? Beztak si to nikdy nepřečtou a i kdyby ano, tak co...oni ví, že to není pravda, já vím, že to není pravda a stejně tak každý, kdo si to přečte. A pokud by na něco takového narazil někdo, kdo se s nimi ještě nesetkal, co na tom? Buď si o nich zjistí pravdu, nebo půjde dál a za deset minut už si na ně ani nevzpomene.

Naprosto nechápu, jak někdo může psaní ff dávat na stejnou úroveň s takovými neúnosnými činy, jako je věšení se na kteréhokoliv z nich při každé možné příležitosti, stahování Atsushiho z pódia nebo smrtelně vážně myšlené nadávky na Atsushiho manželku. Ano, i já sama o ní často vtipkuji a říkám, jak bych se jí zbavila, ale skutečně to myslím jako vtip. Nikdy, ani na malý okamžik mě nenapadlo myslet to vážně! Atsushi posledních pár let vypadá skutečně šťastně, jeho manželství trvá tuším 4 roky a nezdá se, že by to neklapalo a já jim to z celého srdce přeji. Jsem šťastná, že je on šťastný. Zní to jako klišé z laciného romantického filmu, ale je to tak.

Celá ta aféra mi připomíná mnoho Gacktových fanynek (s jinými fandomy jsem neměla tu čest), které si hrají na "ty jediné správné a seriózní". Možná že takoví lidé se prostě potřebují cítit výjimečně a tak si k takové "výjimečnosti" hledají záminky všude. Pro mě skutečně výjimeční josu... svou ignorancí, stupiditou a naprostou netolerantností.

Edit :

Projíždím znovu komenty, abych si přečetla nové a tohle mě dostalo : Lorikslady vs. Eccentricsage (ta, co furt mele svou) (jinak, z prvu řešily více věcí, ale dám sem jen to, nad čím jsem se pozastavila)

L : Dle mého byla tato komunita zamýšlena jako místo pro fangirling, ne pro debaty o etice, i když o té bychom samozřejmě také mohly hovořit po několik dlouhých dní (zcela jasně chtěla debatu ukončit)
E : (Dále řeší předcházející témata - příčinu Atsushi x Hisashi slashování a nakonec se vytasí s myšlenkou, že fanfiction může fandom dovést k šílenství a úplně ho zničit). Miluji debatování, ale naneštěstí se nezdá, že by se mnou ostatní tuhle vlastnost sdíleli...
L : Vážně si nemyslím, že by fanfikce dokázali z lidí udělat idioty, ale to je na každém z nás, jestli souhlasí nebo ne. Jak už jsem ale řekla, tahle komunita není o takovýhle debatách.
E: Vím, že tu není kvůli tomu, ale vážně si myslím, že někdy je menší odchýlení se od tématu nezbytné. Nejsem jednou z těch, co jen tak zmlkne, když má ještě stále co říct (Ty jsi svoje vyčerpala po pěti větách, teď už jsi jen jako zaseknutý gramec x_X)
L : Já vím, je to obdivuhodné, ale tohle vážně není to správné místo.
E : To je další věc názoru...Nemyslím, že je špatné debatovat na takové téma, které se týká lidí...

Všimli jste si toho? Lorikslady se snažila stále znovu a znovu utnout debatu, ale ta holka furt hraje tu svou! To už přeci není normální! Všichni ostatní, kdo hlasovali pro "ne", napsali jeden koment s důvodněním, maximálně odpověděli na přímou reakci, ale ona prostě ne...musí se začít hádat s každým, stále znovu a znovu x_X


3 komentáře:

Gladness řekl(a)...

Co na to rict? Ta hoolka je spatnej vtip a blazen.. .Nekdo by ji mel hodit do sveraci kazajky a odstrelit driv nez nam bude diktovat svoje predstavy spravneho naroda... XDDDDD

SarahAlex řekl(a)...

Že by takhle jednou Hisashi konečně přišel na to, jak zapnout počítač, projel B-T PWPčka na LiveJournalu a následně zavolal Sakuraiovi ve stylu "At-chane, končíme s fanservisy! Už nikdy, rozumíš, nikdy!!!"? :oD

T'Sal řekl(a)...

Sarah : Tak to by mě zajímalo KDE by to Hisa-chan vyhrabal, protože á zatím našla jen jednu povídku Atsushi x Bou, nic víc x_X Taky by mohl dát echo XD