pátek 22. února 2008

Battle Royale

Tak jsem se zase jednou přesvědčila, že to co všichni vychvalují až do nebes, nemusí být nutně kvalitní i z mého úhlu pohledu. O filmu Battle Royale jsem slýchala často a vždy ve spojitosti se samými kladnými superlativy. Ta moje zvědavost mě jednou zabije, vážně.




S popisem děje moc práce nebude :

Bylo nebylo, nejspíš došlo k nějaké údálosti, která už se mi vykouřila z hlavy, a od té doby to šlo s Japonskem z kopce. Pár milionů nezaměstnaných lidí přeci jen se státní ekonomikou trochu zamává a tak došlo k nepokojům, které z mě neznámých důvodů souvisely jen s mladými lidmi. Aby rodiče svá děcka dostali zase pod kontrolu, schválili největší díru v zápletce, jakou byli schopni vymyslet...ehm...tedy tzv. zákon B.R. (Battle Royale). Na základě tohoto ustanovení je jednou za čas náhodně vybrána nějaká třída a ta si udělá malý třídní výlet na opuštěný ostrov, kde všichni dostanou slušivé obojky s výbušninou a pár zbraní. Pak může začít ta pravá zábava! Instrukce, které jim jsou dány, neobsahují nic moc komplikovaného. Papaláši asi brali ohledy na sportovce a barbíny.

Jejich pobyt na ostrově měl trvat tři dny. Pokud se do té doby všichni vzájemně nepozabíjí tak, aby na konci této lhůty zbyl jen jeden, obojky přeživších udělají puf! Nic těžkého k zapamatování, co říkáte?

A proč ta díra v zápletce? Jak má sakra zmasakrování přibližně 30-ti lidí pomoct k nápravě mladistvých? Fandům tohodle filmu připomínám pasáž ze začátku filmu, kdy nikdo ze třídy vůbec netuší, co to ten zákon B.R. vlastně je, tudíž jim asi v televizi neběžel každý týden program "Poslední trosečník", z čehož nám krásně vyplývá, že k žádnému zastrašování prostě docházet nemohlo x_X

Pokud jde o postavy, tak těch tu bylo přirozeně na začátku hodně, na konci už o ždibíček méně. Hlavní pár, kolem kterého se vše točilo, byla jakási typicky japonská dívčina ("já jsem taková děsně slabá a bezbranná! *fňuk* Mám inteligenci přejetého krka, ale určitě mě někdo zachrání, protože jsem děěěěsně roztomilá!" - rozumíme si?) a její kluk, který si hrál na moralistu filmu. Už jsem se zmínila, že moralisty k smrti nesnáším? x_X

Dorážel mě i jejich "učitel", který je kdysi skutečně učil a zřejmě právě proto si teď náležitě užíval ten pocit, že všichni chcípnou. Učitelé jsou nebezpeční, já to vždycky říkala. Tenhle je navíc zakomplexovaný, zřejmě si potrpí na mladší dívčiny a kdyby nebyl tak velký drsňák, tak nahodí patku a začne brečet nad tím, jak ho nikdo nemá rád. Vážně dojemné *hodí do sebe dalšího panáka vody*

Dále následovalo 30 nebo 40 něco nepodstatných a naprosto nedůležitých "praporčíků v červeném" (ach ano, pozůstatek z mé Star Trek éry), jejichž jediným účelem bylo více či méně (ale spíš více) krvavě umřít, aby měl hlavní hošan nad čím moralizovat a hlavní dívčina zase řvát.
Ale tak jako jsem si i v Harry Potterovi našla nějaké ty oblíbené vedlejší postavy, když už ty hlavní stojí za starý modem, tak i tady se blýskla jedna dvojice :



Osobně si je přezdívám jako Psycho 1 a Psycho 2 a je naprosto jedno, v jakém pořadí ta jména rozhodíte. Dle mého by tvořili dokonalý pár, kdyby nebylo jedné malé, nepatrné drobnosti - tak trochu se pozabíjeli. Tedy, on setkání s ní přežil, ona, jakožto jediná snesitelná osoba ženského pohlaví v tomto filmu, setkání s ním ne. Ale takový už je život.

Pokud jde o závěr filmu, tak ten vám samozřejmě prozrazovat nebudu, ovšem předpokládám, že každý, kdo má IQ vyšší jak židle, si domyslel, co se asi tak stane. Tedy, já nad tím skoro brečela dojetím *utírá slzu*

Suma sumárum, pokud jste vyřízení a chcete něco, nad čím nemusíte vůbec, ale vůbec přemýšlet a na hentai nemáte náladu, doporučuji. Jako taková pěkná krvavá uječená oddychovka se to hodí, ale maximálně tak na jedno skouknutí. Alespoň já si to znovu pouštět nebudu x_X

PS: Hádejte, co dělá T'Sal, známá svými sebenenávistnými sklony? Stahuje dvojku. Jsem totiž velice naivní myš a doufám, že ve dvojce si najdu třeba i dokonce !3! postavy, u nichž se mi nebude otevírat kudla v kapse. Navíc se tenhle film dobře kritizoval a já kritizuji ráda XDD

5 komentářů:

Gladness řekl(a)...

Pokud jde o ten samotny zakond BR, tak mas recht, ze je to totalni nelogicnost... Ale jinak postav jako celek bych se zastala, ty mi prisly dobre udelane....

Btw, ha ha ha ha... stahujes dvojku, jo? Tak to uz to nerozdychas.. ta byla strasna i na me... XDDDDD

T'Sal řekl(a)...

Postavy raději no cement, protože jestli ti přišly dobře udělané, tak se totálně neshodneme. Ale tys měla vždycky divný vkus XDDD

No...jestli jí nerozdýchám, budu jedině ráda... taková smrt je totiž děsně fajn věc XD

Alex řekl(a)...

Slečna jíž patří tento blok vůbec nepochopila smysl filmu, jejíž hlavními priority jsou přátelství, sílá přátelství, kterou poznáte v těžkých chvílích, ve filmu bylo dalších plno skrých jevů, važte si života, lidksá hloupost, nesmyslnost zákonů taková satira na dnešní některé stupidní udajně logické zákony, které vytváří naši poslanci.
Dále to rozebírat nebudu, ale byl toho hafol.

Za tvé fňuk, které si naspala o hlavní hrdince bych ti jednu vrazil, neboť škoda, že takových lidí jako ona není více slušná holka, která což je další úvaha skrytá člověk kolikrát trpí za chyby jiných nikomu nikdy nic neudělala snažila se žít, jak nejlépe uměla nakonec naštstí přežila, neboť by to byl asi mega bordel.

T'Sal řekl(a)...

Alex : Ano, film zřejmě měl být o přátelství a jistých politických opatřeních, ale ber to tak, že filmů s těmito tématy je mnoho. Nespočetně a jsou mnohem kvalitnější, s mnohem lepším hereckým obsazením a dalšími klady, o nichž si tento brak mohl nechat zdát. Každý film, byť i sebehorší, se v do sebe snaží zakomponovat kdejakou rádoby vznešenou myšlenku. Kdybychom to brali jen takhle a upustili od spracování a dalších aspektů, které jsou od celkového dojmu neoddělitelné, tak by nebyla žádná klasika, žádní géniové. Byl by jen odpad. Považuji se za náročného diváka a proto chci, aby mě film něčím překvapil, v kladném slova smyslu, abych po něm necítila naprostou ztrátu času. A na to BR prostě neměl.

Yuutami řekl(a)...

Ahoj...Já wim,že je to starej film,ale až po x letehc sem s eodkopala na nje podivat(bez komentare..xDDDD) jen byhc se hctela zeptat jetsli nevois nahodu prave jmenu toho: Njekrasnjesi,nejdokonalejsiho,nejzajimavejsiho,mohla byhc pokracovat dale kluka z BR1,jak ty rikas Psyhco 1 a a2 tak on je pro me ve vsme 1..xDD Presne muj typ kluka(take bez komentaru)..xDDDD pls jetsli to vis tak se mi ozvy na mail Yuutami@centrum.cz Dekuju mooooc