sobota 5. ledna 2008

Děvčátko, které bydlí na konci ulice

Huh... *stále plná emocí* Tak jsem zrovna dokoukala film "Děvčátko, které bydlí na konci ulice" a musím říct, že to byla kvalitní podívaná. Před nějakým časem jsem o tom četla krátký odstaveček v televizním programu a říkala jsem si, že by to mohlo buď ujít nebo to bude pěkná blbost. V každém případě to dávali na programu, který tak nějak nechytáme, takže mě to příliš nevzrušovalo. Dnes večer (spíš v noci) jsem ale chvíli koukala na TV v obýváku, kde máti zrovna procvakávala programy. Na jednom českém (MGM tuším) v tu chvíli běžel nějaký horor, který vypadal, že se kolem kvality ani neprošel, ale znáte mě - jsem divná a z neznámých důvodů mám čas od času pro tyhle debilitky s kýčovitými scénami a nic moc efekty slabost. Koukla jsem tedy do programu, abych zjistila, že to za chvíli končí. Stává se. Ovšem při tom pročítání mě zaujal název dalšího filmu. Ano, bylo to právě Děvčátko. Řekla jsem si proč ne a doufala, že tenhle kanál chytáme i v pokoji, jelikož máti vypadala na to, že už se bude ukládat (spí v obýváku). Jsem ráda, že ho tam chytáme...

Děj :
Film je z roku 1976 a hlavní roli zde ztvárnila ještě mladičká Jodie Foster. Rynn se spolu se svým otcem přestěhovala z Anglie do USA, na malé město do jednoho domu v podnájmu. Její otec, básník, však umíral a oba se obávali toho, co se s Rynn stane až zemře. Vše tedy připravil tak, aby se jeho smrt utajila a ona mohla po příští tři roky žít sama a nestrádala, ale takové plány je zatěžko uskutečňovat. 13-tiletá Rynn se skutečně snaží jak může a je ochotná pro svou svobodu udělat cokoliv. Jejím sousedům však začne být brzy divné, že dívčina otce není nikde vidět. Pokaždé, když se na něj někdo zeptal, odpověděla Rynn, že je pryč, spí, nebo pracuje a nepřeje si být rušen. Tohle však nešlo do nekonečna, přestože to byla dívka velice chytrá a vynalézavá a vymýšlení lží jí šlo jako nikomu.

Domněle osamělá dívka zaujme i místního pedofila, syna majitelky domu, v němž Rynn žila. Žena si je plně vědoma synových zájmů, což je také jediný důvod, proč ho ještě nezavřeli, přestože se o jeho nezdravě velkém zájmu o malé holčičky všeobecně ví. Jako každá matka, i ona své dítě chrání. Když však zjistí, že teď její syn pase po Rynn, jejíhož otce už dlouho neviděla, díky čemuž je dívka snadnou kořistí, začne se bát toho, co by její syn dívce mohl udělat. Začne tedy na dívku dotírat, kde že je její otec, že si s ním potřebuje promluvit a kdesi cosi. Chce tak Rynn vystrnadit dříve než dojde na nejhorší. Rozhodně tak ale nedělá kvůli starosti o Rynn x_X

Zvědavost však bude nakonec stát Rynninu domácí život, jelikož vleze do sklepa, kde dívka už nějakou dobu skladuje mrtvolu své matky. To ji samozřejmě vyděsí a ona se pokusí ze sklepa rychle vylézt. Omylem na sebe však shodí poklop, což ji zabije. Rynn si s tím ovšem nedělá těžkou hlavu.

"Když se tam vejde jedna, může se tam vejít i druhá," jak řekla svému pozdějšímu příteli, o pár let staršímu chlapci Mariovi, který si získal její důvěru a lásku. Ten o všem, co se kolem Rynn děje, věděl a pomáhal jí udržet iluzi jejího stále žijícího otce.

Náš malý úchyl se však nenechá oklamat. Je mu jasné, že zcela nevysvětlené zmizení jeho matky určitě souvisí s malou Rynn, s níž by velice rád navázal hodně blízké přátelství, jestli rozumíte, co tím chtěl básník říct. Dívce se tak postaví do cesty zcela nový a zřejmě dosud nejnebezpečnější protivník, který se pomalu dostává na stopu jejího tajemství....


(Vlevo Rynn, za zdí Mario a vpravo pedofil Frank Hallet)

Co mě na filmu zaujalo :
Překvapí někoho, když řeknu, že nemalou roli na tom měl zrovna ten pedofil Frank? XD Je faktem, že mě tahle postava zaujala (už asi chápu, proč se matka bojí toho, co jednou přivedu domů ^^;), protože byl zajímavý. Cítili jste z něj nebezpečí a rozhodně se nejednalo o nějakého hlupáka, díky čemuž scény s ním získávaly nebezpečný podtón plný napětí. Ale tak to bylo i s Rynn a Mariem. Všechny hlavní postavy byly nádherně napsané i zahrané, díky čemuž jste jim věřili. Rynn, jakožto samostatná, chytrá a duševně silná dívka, by možná v rukou někoho jiného vyzněla jako sci-fi, avšak zde jste ji prostě museli obdivovat, jak to všechno jenom dokázala šikovně uhrát. Mario byl zase všemi opomíjený mrzák (kulhal na jednu nohu), který byl ochotný pro Rynn udělat cokoliv. Miloval ji a nechtěl nic jiného než si získat její důvěru, což nebylo zrovna jednoduché. Přestože zde neměl tolik prostoru, stejně jsem si ho stihla zamilovat.
Další věcí byl otevřený konec *__* Když tenhle film skončí, prostě nedokážete jen tak přepnout na něco jiného, protože vám ve věži začne strašit otázka: "Kruci, co s ní teď vlastně bude?" a to já ráda.

A ještě malá rada nakonec. Pokud vám někdo nabídne čaj, který bude chutnat po mandlích, není to těmi sušenkami....někdo vás otrávil kyanidem ^^;

Žádné komentáře: