pondělí 12. listopadu 2007

Labyrinth OST a David Bowie

Včera se mi dotáhl soundtrack k filmu Labyrinth. Víceméně jsem ho stahovala jen kvůli těm několika písničkám, v nichž zpívá David Bowie. Hudba k filmu je sice velice vydařená a dá se poslouchat i sama o sobě (nejsem přílišný fanda filmových instrumentálek), ale nemám na to prostě náladu.

K poslechu tohoto alba jsem se dostala až dnes večer (zkuste si něco poslouchat, když vám tu věčně hraje TV *vražedný pohled směrem k sestře*). Nejvíce jsem se zřejmě těšila na písničku "Within you" (odkaz na příslušnou scénu na youtube, která je vážně úžasná i po vizuální stránce), jež na mě zapůsobila z celého filmu asi nejvíc. Ostatní písně ("Underground" a "As the World Falls Down") se však drží v těsném závěsu za ní. Jediná "Magic Dance" mi trochu nesedla (nejspíš kvůli tomu děcku ve filmu XD).

David Bowie mi hlasem a stylem zpěvu trochu připomíná Sakuraie Atsushiho (tedy ono by bylo správnější říci to naopak). Však je to také jeden z oblíbených At-chanových hudebníků. Navíc Atsushi sám je čas od času nazýván "japonským Davidem Bowiem", takže zřejmě nejsem jediná, kdo se k tomuto přirovnání uchýlil.

Oba ve mě velice snadno dokáží probudit téměř jakoukoliv emoci jen za pomoci svého hlasu, což je u mě velice ojedinělé. Vlastně, když o tom tak přemýšlím, nenapadá mě nikdo další. Všechny ostatní zpěváky mám automaticky spojené s jedním, dvěma pocity, k nimž svádí tónina jejich hlasu (třeba Klahu poslouchám kvůli nostalgii a temné romanci), ale nic víc.

Díky filmu jsem se také konečně dokopala ke stáhnutí Davidovi diskografie, jíž možná jednou i dotáhnu (rychlost torrentů mě asi nikdy nepřestane udivovat x_X). Už se nehorázně těším, až si to všechno poslechnu, i když mi něco říká, že se mi ze začátku své kariéry asi nebude trochu zamlouvat z hlasového hlediska. To samé jako s Atsushim - prostě moc mladý ^^;

A na konec ještě překlad písničky "Within you" (V tvém nitru):

Jak jen jsi změnila můj svět, má drahá
Moříš mě hlady a vyčerpáváš téměř ke smrti
Vše, co dělám, dělám jen pro tebe
Nehýbu hvězdami jen tak pro někoho

Utíkala jsi již tak dlouho
Utíkala si již tak daleko

Tvé oči mohou být tak kruté
Právě tak, jako můžu být krutý i já
Přestože v tebe věřím

Ano, můžu být

Žít bez slunečního světla
Žít bez tlukotu tvého srdce
Já, já nedokáži žít v tvém nitru
Já nedokáži žít v tvém nitru

Já, já nedokáži žít v tvém nitru


10 komentářů:

SarahAlex řekl(a)...

Chjo, husa hloupá, proč s ním nezůstala? *nostalgicky vzpomíná, jak už v šesté třídě fascinovaně zírala na Bowieho upnuté elasťáky, zvláště pak... ehm...*

T'Sal řekl(a)...

SA: Tuhle otázku jsem si pokládala už kdysi, ale na elasťáky jsem koukala až teď XD

Gladness řekl(a)...

Jste naprosto zkazene, damy...XDDDD Bohuzel, hadam, ze tohle vam rikat je jako hazet hrach na stenu...XDDDD
Btw, s takovou priserou bych taky nezustala.... XDDDDDD

T'Sal řekl(a)...

Glad: díky za kompliment, snažíme se XD
Ticho tam, nikdo se tu neptá na názor někoho, kdo postrádá vkus XDDDD

Gladness řekl(a)...

Vkus je osobni zalezitost.... XDDDDD To same muzu rict ja o tobe... XDDDD

T'Sal řekl(a)...

Glad: Ne, nemůžeš XD

Gladness řekl(a)...

Ale jo, muzu... XDDD

T'Sal řekl(a)...

Glad: Užovka nám zase zlobí? XDDD

Gladness řekl(a)...

*spalujici pohled*

T'Sal řekl(a)...

XDDD