úterý 4. září 2007

Nová škola

Tak s velkou slávou přišel třetí den měsíce září a mě čekal první den na nové "škole". Musím uznat, že po tom víkendu jsem se vcelku těšila, až si tam oddychnu XD

Jelikož se mi z různých příčin ještě nechtělo na vysokou, sáhla jsem po téhle pěkné možnosti, jak si na rok zachovat statut studenta a jak vytáhnout z fotříka dvacet tisíc. Hlavně mi šlo ale o zlepšení své angličtiny, kterou budu jednou hodně potřebovat, pokud tedy zůstanu u současného plánu živit se překládáním. Navíc by se tak zvýšily i mé šance na úspěšné složení přijímacích zkoušek z anglické filologie v Olomouci, kam bych se potřebovala docela nutně dostat, pokud mi nevyjde japanistika na Karlově univerzitě. A že se nedostanu tam, to je dost reálné, jelikož co jsem slyšela, tak to přijímací peklo stojí za to x_X

Ve skupině je nás devět, což je o jednoho méně, než by mělo být, takže si musíme připlatit ještě tisícovku. Snad nebude vadit, když jim to dám složenkou, protože otec je rád, že zadal alespoň ten základní příkaz na měsíční splátky x_X

Ze slibovaného rodilého mluvčího zřejmě také nic nebude. Soudím tak dle toho, že obě naše lektorky mluví perfektně česky a v angličtině jim dokonale rozumím, což je víc jak jasný důkaz XD To je ale už jenom detail. Hold se budu muset dokopat si jednou začas pustit nějaký ten "západní" film v originálním znění...nebo dokoukat Rudlu a Koumáka, které jsem stáhla v eng. dubu ^^

Pokud jde o stupeň obtížnosti tak...jsem nejspíš jednou ze dvou zdatnějších studentek (vážně by mě zajímalo jejich pojetí pojmu středně pokročilý a začátečník), ostatní jsou dost za námi a tomu také odpovídá obtížnost učiva. Z gramatiky teď probíráme přítomný prostý, což je něco co bych nejspíš zvládla už i po smrti. Pokud jsem ale pochopila správně z úvodních řečí našich lektorek, tak by neměl být problém říct si o individuální přístup, který by odpovídal mé úrovni. Ráda bych totiž v té gramatice pokročila >_<

Počkám ještě týden, abych okoukla co a jak a pak si houknu. To by se ovšem týkalo jen gramatiky, ostatního jen těžko. Máme pár hodin konverzace, která je zatím fajn. Bohužel kromě lektorek nemám žádného komunikačního tahouna, který by mi tvořil náročnější protistranu, ale všechno lepší než nic. Možná se konečně naučím i snesitelnější anglickou výslovnost a opustím tak tu svojí nedefinovatelnou, téměř japonskou XD

Pokud jde o reálie, tak ty se asi budou brát zkrátka, což mě trochu deptá, jelikož to pro mě znamená, že kromě Japonska musím k přípravě přidat i anglicky mluvící země. Tady by snad ale neměl být problém najít vše potřebné na internetu, protože na nějaké studování knih nemám čas. To si zcela vybere Japonsko, o němž toho na síti moc není a když, tak je to pro zkoušky nepoužitelné (jasně, je fajn, že tam mají Maid Cafe, sexy hudební scénu a Harajuku, ale myslím, že s tímhle neuspěji ^^;).

Budou se také probírat témata ke státnicím. Ta by měla být stejná jako u matury, jen náročněji propracovaná. Docela jsem se toho bála, ale když dneska jedna z lektorek přinesla zpracované téma "Rodina", tak jak by mělo pak u státnic vypadat, tak jsem si oddychla. Ono to zas tak moc těžké nebude. Co se týče jazyka. Jen si budu muset rozšířit slovní zásobu a naučit se mluvit, což mi teď zatím dělá problémy. V písemném projevu si vcelku věřím, ale jakmile mám dát dohromady něco z hlavy, tak mi dělá problémy udržet slovosled...a opět ta moje výslovnost ^^; Někdy za 14 dní bych měla být z výše uvedeného téma zkoušená, tak jsem na to zvědavá, když mě teď bude konečně hodnotit někdo, kdo mi přijde poněkud objektivnější než můj ex-angličtinář >_<

Pokud jde o lidi, tak ti...prostě jsou. Je tam jeden typický extrovertní showman, jaký se zřejmě nachází v každé třídě (já ho tedy měla jak na základce, tak i na gymplu) a pár bárbín, jež také najdete všude. Naštěstí vedeme akorát jednu, maximálně dvě přestávky, díky čemuž je vzájemný "nepracovní" kontakt omezen na minimum. A i ten zabíjím knížkou a časem (až mi rodina vrátí rozpůjčované peníze) i empé-troskou. Jaj, jsem to ale společenská myš XD


2 komentáře:

SarahAlex řekl(a)...

A z Olomouce se mi neozvali ani dneska... Snad to přijde dřív, než můj první důchod. :oD

T'Sal řekl(a)...

SA : Mno, pokud to přijde, tak jo...protože ten důchod už asi tak žhavý nebude XDD