pondělí 20. srpna 2007

Luis Royo - malíř mého srdce

Luis Royo - španělský malíř, jehož práce mě zaujaly na tolik, že jsem si dokonce zapamatovala i jeho jméno. Každý kdo mě zná, jistě ihned pochopí, že na mě tedy musel zapůsobit skutečně hodně. V jeho pracích se objevuje několik témat, s naprostým přehledem však převazuje fantasy tématika, jež mi k němu sedí asi nejlépe. Těžko říct, co mě na něm zaujalo nejvíc. Možná je to ta dokonalá hra se světlem, díky níž získávají jeho obrazy zcela jedinečný ráz (na 99% rozeznám jeho práce od prací ostatních), možná to jak dokáže v námětech, které se dávno počítají mezi tuctové a naprosto vyčerpané, najít něco nového, zvýraznit to a upoutat tak novou pozornost. Jeho obrazy dokáží vzbudit nějaké emoce, nutí vás zamyslet se nad nimi, domýšlet si k nim příběhy... Možná je to také tím, že většina jeho obrazů je skutečně vzrušujících přesně tím způsobem, jaký mám ráda.

Mezi jeho díly můžete najít tématiku divokého západu, obzvláště zaměřuje-li se na indiány, je v těchto pracích cítit harmonie s přírodou. Stejně tak tam lze najít i sci-fi. Zde se mi ale líbilo tak 50 procent věcí. Nevím, občas mi to k němu prostě nesedělo. Vychází také z různých filmů, knih a her (našla jsem u něj něco s tématikou Star Treku, hry Castlevania, Barbara Connana...).

Jak už jsem ale zmiňovala, většinou se u něj setkáte s fantasy tématikou - s nádhernými kněžkami, sloužícími démonům, udatnými (a značně vyvinutými) bojovnicemi, válečníky se svaly ala Arnold Schwartzeneger za mlada - to vše mísící se s nádherně propracovaným pohádkovým prostředím a bájnými tvory.

Říkala-li jsem, že jsou jeho práce vzrušující, rozhodně jsem tím myslela v tom erotickém významu tohoto slova. Najdou se u něj i slušné práce, ale mnohem spíše narazíte na nějakého PG-15 nebo NC-17 obrazy, na nichž se vyskytují (polo)nahé krasavice.

Asi nejradši mám pak jeho zpracování námětu "Kráska a zvíře", kdy jsou tyto sličné dívky ve vášnivém objetí nebo i jiné...pozici... s nějakým netvorem.

Na youtube jsem našla několik videí s jeho pracemi, ale zaujaly mě tato dvě :



Tohle je sice trochu delší (cca 8 minut), ale poskytuje trochu komplexnější představu o jeho tvorbě. Takové video, které by obsahovala celé jeho tématické spektrum jsem bohužel nenašla T_T Jinak, obrázky od 6 minuty dál rozhodně nejsou jeho pracemi. Nechápu, proč je tam autor videa dal.


Kratší video (3,5 minuty), zaměřené na spanilé slečny jako takové a na krásky s bestiemi ^^

A tady ještě pár mých oblíbených obrazů, které bych chtěla mít na stěně :


Obraz 1 - kráska a zvíře, jak to mám ráda
Obraz 3 - pokud jde o mě, tak jeho nejvzrušující práce. Do posledního tahu přesně to, co od téhle tématiky očekávám.

Žádné komentáře: