pondělí 23. července 2007

Phantom of the Opera

Včera večer jsem na Youtube hledala nějaká fanvidea s tématikou Mana x Klaha, když tu jsem našla jedno s písní "Phantom of the Opera". Když se spustila hudba, začalo mi to být divné, protože tuhle písničku už jsem znala. Přišlo mi, jako by to byla jedna věc od Nightwish, ale nazpívaná někým jiným. Že by ji Nightwish převzali? ptala jsem se sama sebe, zatímco se mi originál začínal líbit stále víc než mě doposud známá verze. Ta hudba mě doslova chytla u srdce, během okamžiku mě dojala k slzám.
Dala jsem se tedy do hledání a zjistila, že je to z muzikálu "Phantom of the Opera", o němž jsem snad i párkrát slyšela, avšak sotva jen to, že něco takového asi je. Netušila jsem, o co v tom jde, o příběhu jsem nevěděla ani ň a přesto ve mě ta jedna jediná píseň dokázala vzbudit tak neskutečné emoce, že jsem okamžitě začala pátrat, kde by se daný film (z roku 2004) dal sehnat. Mé hledání bylo úspěšné, díky čemuž se mi film dotáhl již dnes večer. Trochu jsem se obávala, zda-li k němu najdu nějaké titulky, protože jen v angličtině bych to zatím nezvládla. Ne ve zpívané. Po pár problémech jsem je však přeci jen našla, navíc i dokonce k té verzi filmu, jíž jsem si sehnala, takže nebyl žádný problém s časováním.
Musím se tu rozepisovat, jak moc mě ten příběh okouzlil a dojal? Jak moc na mě zapůsobil? Tak půvabně zpracované téma milostného trojúhelníku jsem neviděla již velmi dlouho, zda-li vůbec kdy. A navíc ta tématika Krásky a Zvířete...
Každý, kdo mě alespoň trochu zná, musel ihned uhodnout, že postavou, jež mi nejvíce přirostla k srdci, byl právě Fantom. Jeho dekadentní charakter, tak nádherná tragická minulost, přetvářející jeho genialitu v šílenství...Ano, to je něco, pro co jsem měla vždycky slabost - nešťastní šílenci. Jsem ráda, že alespoň tenhle můj oblíbenec přežil...
Na konci filmu jsem zjistila, že je muzikál sepsaný na základě knihy. Nic lepšího se mi snad ani nemohlo stát! Naneštěstí se u nás tato kniha příliš nevydávala a tak jsem ji našla jen v jednom internetovém antikvariátu. Snad se ještě neprodala a její majitel se mi brzy ozve, protože já ji musím mít za každou cenu! Zaujme-li mě alespoň z poloviny tak jako film, pak je to něco, co se musí přiřadit i k ostatním perlám mé knihovny. Ani mě nepřekvapuje, že tento příběh vnikl v mém nejoblíbenějším literárním období, totiž na přelomu 19. a 20. století, jsou-li mé informace správné...






(Má oblíbená písnička v čínštině,
zpěvák má vážně krásný hlas)




A tady v japonštině. Zřejmě předabovaná verze jednoho ze starších filmů
(Fantom tam teda moc sexy není x_X)




Menší mix předtavitelů Fantoma a jazyků ^^

Žádné komentáře: