pondělí 23. července 2007

Mana a Klaha - aneb proč tenhle pár tolik miluji

Proč mě tihle dva tolik rozechvívají? Proč mi vstupují slzy do očí a úsměv na rty pokaždé, když je vidím? Možná protože jsou jako nádherný sen...
Malice Mizer, to nebyla jen hudba. Ne, byla to snaha vytvořit fantaskní iluzi, jež nás zavede do světa s jinými hodnotami. Členi skupiny nebyli jen muzikanti, byli i herci a koncertní pódium, klipy jejich jevištěm, na němž se pokaždé předvedli ve svých nádherných kostýmech a nechali oživnout své role...

Klaha... V mých očích byl vždy nádherným temným, dekadentním princem z pohádek, galantní a ochotný obětovat se pro štěstí své vyvolené. Jeho napřažená ruka slibovala tolik lásky. Držel v ní své srdce, nabízeje ho té, jež mu na oplátku byla ochotna nabídnout to své... Jeho nádherný hlas prostupuje celou mou bytostí a dojímá mě k slzám, protože je za ním i za celou jeho osobou skryto tolik romantických představ, že by pisatelé měli práci na celý svůj život. Ano, vždy jsem v něm viděla prince, na něhož celý svůj dosavadní život čekám.

A kdože byl jeho princeznou? Onou sladkou bytostí, jíž je třeba chránit a dvořit se jí? Kdo je mu stejně tak dokonalým protějškem jako je i on sám? Jaká dívka to přišla z minulých dob až sem k nám a svým cudným pohledem si podmanila jeho srdce? Kdo jiný než Mana ve své nevinné podobě rozkošné panenky s porcelánovou tváří, v šatech, jež z něj dělají dámu. Jen jeho něžné zjevení je hodno svého místa vedle ctnostného Klahy.

Jak nádherné je pak vidět ty dva spolu, onu prastarou romantickou představu, křehkou a vzdušnou jako sen...




Vím, že ani jeden z nich není takovým, jakými jsem je zde popsala, hlavně pak Mana ne, ale je mi to jedno, protože to, co jsem si v tomto případě zamilovala, jsou role, nikoliv herci. Jsou to představy, pro něž v tomto světě není místo a jež obživly jen na letmý okamžik, aby zase zanikly, až představení skončí. Onen pocit dojetí a krásy mě však neopouští ještě dlouho poté, protože co je krásné, nenecháváme jen tak odejít. A oni jsou beze sporu krásní.



Žádné komentáře: